2016 m. sausio – balandžio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 2,1 proc., lyginant su tuo pačiu 2015 m. laikotarpiu - rodo rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė. Šiemet augo lauko video, interneto, mažiau – radijo, TV reklamos bei reklamos žurnaluose apimtys.

Per pirmus keturis šių metų mėnesius labiausiai, netgi pustrečio karto, išaugo saldumynų bei konditerijos gaminių ir mobiliojo ryšio operatorių gross reklamos išlaidos, dvigubai – gazuotų gaivinančių gėrimų gross reklamos išlaidos. Tuo metu pernai sparčiai augę smulkiųjų vartojimo kreditų gross reklamos biudžetai, šiais metais mažėjo 59 proc. Taip pat 41 proc. sumažėjo alaus, 33 proc. mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių gross investicijos.

„Per šį laikotarpį iki 6 kartų reklamos biudžetus padidino papildų gamintojas „Vox Pharmaceutica“ bei renginių organizatorius „Live Nation Lietuva“. Taip pat 3 kartus reklamos biudžetus didino mobiliojo ryšio operatorius „Bitė“. Labiausiai mažinusių gross investicijas sąrašo viršuje rikiuojasi smulkiųjų vartojimo kreditų įmonės „Provident finansai“ – 54 proc., „Minibank“ – 47,5 proc. ir „Bigbank“ – 42 proc.“, – teigė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

2016 m. sausio – kovo mėnesiais bendra TV reklamos trukmė paaugo 2,6 proc. Per šį laikotarpį TV eteryje buvo parodyti 503 tūkst. reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys per pirmuosius keturis metų mėnesius smuko 12,7 proc. Laikraščiuose buvo išspausdinta 2 mln. kv. cm reklamos, kas yra 20,1 proc. mažiau nei tą patį praėjusių metų laikotarpį. Tuo metu reklamos plotas žurnaluose, lyginant su 2015 m., 0,1 proc. Iš viso žurnaluose šiemet išspausdinta 2,17 mln. kv. cm reklamos.

Radijo stotys 2016 m. sausio – balandžio mėnesiais ištransliavo 5,8 proc. daugiau reklamos nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį. Iš viso per šį laikotarpį radijo eteryje nuskambėjo 2,323 mln. sekundžių reklamos.

Gross išlaidos banerinei interneto reklamai per pirmuosius keturis šių metų mėnesius, lyginant su praėjusiais metais, didėjo 11,1 proc.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų sausio-kovo mėnesius, mažėjo 11,5 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose šiemet buvo eksponuojama 17,4 tūkst. kv. m reklamos.

Lauko video reklamos ekranuose 2016 m. sausį – balandį buvo transliuota 1,611 mln. sekundžių reklamos. Palyginus su tuo pačiu 2015 m. laikotarpiu, šios reklamos rūšies apimtys sekundėmis išaugo 32,5 proc.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per pirmuosius keturis šių metų mėnesius buvo užklijuota beveik 12 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2015 m. rezultatais, fillboard reklamos kiekis smuktelėjo 0,7 proc.

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2015 m. keturių pirmųjų mėnesių duomenis, mažėjo 25,2 proc.

Kino reklamos apimtys šiemet smuko 14,6 proc. Iš viso šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 126 tūkst. reklaminių klipų.

Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys – reklamos apimčių pokytis, lyginant 2016 m. ir 2015 m.* sausio-balandžio mėnesių rezultatus.

TNS LT: reklamos apimtys augo 2,1 proc.
© TNS LT duom.
TNS LT: reklamos apimtys augo 2,1 proc.
© TNS LT duom.
TNS LT: reklamos apimtys augo 2,1 proc.
© TNS LT duom.
TNS LT: reklamos apimtys augo 2,1 proc.
© TNS LT duom.

Televizijoje, radijuje, lauko video ir vidaus TV reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos

Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o jį sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus TV reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją