„Esi tikras, ką gauni. Mūsų degalai atkeliauja tiesiai iš „Neste“ gamyklos Suomijoje“, - skelbia degalinių tinklo reklama, savo mintį iliustruodama kūdikį žindančios mamos nuotrauka.

Ar toks palyginimas tinkamas ir kaip reikėtų vertinti šią reklamą? Rinkodaros ekspertas, Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos narys Rytis Buračas primena, kad reklama yra priemonė pasiekti numatytus tikslus. „Tikslai gali būti skirtingi, pavyzdžiui, didinti pardavimus, arba auginti žinomumą, atpažįstamumą ir panašiai. Jei ši reklama padeda siekti išsikeltų tikslų, atkreipia tikslinių vartotojų dėmesį ir niekaip nekenkia bendrovės įvaizdžiui ir reputacijai – tai yra puiki reklama“, - sako jis.

„Šiuo laikotarpiu, kai mus kasdien pasiekia daugiau nei 2 tūkstančiai reklaminių žinučių, visi nori išsiskirti ir patraukti dėmesį. Visą laiką imantis drąsesnės reklamos - rodant nuogumą, kūdikius, visokius dviprasmiškus dalykus - balansuoji ant tos ribos, ar į vieną pusę nukrisi, ar į kitą pusę užlipsi. Kalbant konkrečiai šiuo atveju, klausimas, kurį būtų galima kelti, ar etiška kuro reklamoje, kuris yra nuodingas, neekologiškas ir kenkia aplinkai, kaip iliustraciją naudoti absoliučią priešybę, motinos pieną, simbolizuojantį tyrumą, švarumą, dalykus, kurie daugelio žmonių vertybinėje skalėje užima aukščiausią vietą“, - aiškina jis.

R. Buračas sako pats šioje reklamoje vulgarumo neįžvelgiantis. „Viskas atlikta gražiai, kokybiškai, pasinaudota tipiniais dalykais, kaip atkreipti dėmesį, nepateikti per vulgariai, bet sukelti tam tikras reakcijas ir diskusiją. Tad vienintelis man kylantis klausimas, ar tinkamai pasirinktas šis palyginimas“, - komentavo jis.

Tačiau kai kuriems feisbuko vartotojams ši reklama sukėlė ne tik teigiamus jausmus. Į komentarus, ar normalu lyginti motinos pieną su kuru, o kūdikį - su metalo krūva, bendrovė atsakė, kad kaip motinos rūpinasi kūdikiais, taip ir jie rūpinasi savo klientais.

Tuo tarpu „Neste Lietuva" mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys teigia, kad šia reklama jie pabrėžia savo požiūrį į vartotoją. „Rinkoje vyksta kolosalūs pokyčiai. Degalų rinkos dalyviai keičiasi. Vieni renkasi prekybinių paslaugų įvairovę, kiti ieško savęs žemose kainose. Klientų lūkesčiai degalų kokybei lieka vienas aukščiausių. Ir „Neste", turėdama už nugaros Suomijoje degalų gamybą bei milijonines investicijas į degalų tyrimus bei bandymus taria tvirtą žodį vartotojams, kad jie būtu „tikri, ką gauna". „Neste" užtikrina kokybę visoje degalų tiekimo grandinėje nuo žaliavos, gamybos, bei gabenimo iki vartotojo automobilio. Tam pasirinkome Motinos, besirūpinančios kūdikiu įvaizdį. Vaizduodami Motiną su kūdikiu pabrėžiame savo požiūrį į vartotoją. Svarbu ryšys - tvirtas, rūpestingas, patikimas - toks, kaip Motinos ir kūdikio", - tšios reklamos idėją komentavo jis.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją