Socialiniame tinkle „Facebook“ kilus diskusijai, ar „Švaros brolių“ reklama nėra seksistinė, paklausėme, kaip ją vertina Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba (LGKT). Jos atstovai džiaugiasi visuomenės dėmesiu lygybės klausimams, bet šiuo atveju reklamos kūrėjams priekaištų neturi.

„Seksistinė reklama ar ne?“, ‒ iškėlė klausimą reklama savo feisbuko profilyje pasidalinęs fotografas Vincas Alesius. Reklamoje vaizduojama moteris purvinu veidu, o ant nuotraukos pridėtas užrašas „Automobilis ‒ tavo veidas. Nusiplauk jį už vos 3.50 euro” ir primenama apie šiuo metų vykdomą nuolaidų akciją.

LGKT, paprašius jų nuomonės, priminė, kad jų užduotis vertinant reklamas ‒ užtikrinti, kad jose nebūtų išreiškiamas pažeminimas, paniekinimas arba teisių apribojimas ar privilegijų teikimas dėl asmens lyties bei formuojamos visuomenės nuostatos, kad viena lytis pranašesnė už kitą. Įstatymas nustato, kad prekių pardavėjo, gamintojo ar paslaugų teikėjo veiksmai pripažįstami pažeidžiančiais moterų ir vyrų lygias teises, jeigu informuojant apie gaminius, prekes ir paslaugas arba reklamuojant jas, formuojamos visuomenės nuostatos, kad viena lytis pranašesnė už kitą, taip pat vartotojai diskriminuojami dėl jų lyties.

„Bendrovės „Švaros broliai“ reklama pavadinimu „Automobilis - tavo veidas! Nusiplauk jį vos 3,50 eurų“ akivaizdžiai orientuota į abiejų lyčių atstovus, kurie vairuoja automobilius. Viename iš aptariamos reklamos vaizdo plakatų demonstruojama jauna, dailių veido bruožų moteris, dėvinti pečius apnuoginantį juodą apdarą, o jos ramios išraiškos veidas yra apšlakstytas, tikėtina, purvo šlakais. Kitame bendrovės „Švaros broliai“ vaizdo plakate vaizduojamas sportinius marškinėlius dėvintis jaunas vyras, kurio veidas yra išteptas, tikėtina, automobilio tepalais ar kt. automobilio reikmėms naudojamomis priemonėmis. Reklaminiai vaizdo plakatai skatina moteris bei vyrus rūpintis savo automobilių švara. Moters bei vyro veido ištepimas įsivaizduojamu purvu ar automobilio tepalu, benzinu sukuria kiek hiperbolizuotą, tikrovės neatspindinčią situaciją, nes sunku patikėti, kad automobilius vairuojantys asmenys realiai gali būti tokie apsileidę ir netvarkingi, kaip jie vaizduojami reklamos plakatuose. Tačiau sutepto, nešvaraus moters bei vyro veido vaizdavimas nesukuria pažeminimo dėl lyties ir neformuoja nuostatų, kad moteris ar vyras pranašesnis nei priešingos lyties asmuo. Mūsų manymu, reklamoje tikslingai pasirinkti abiejų lyčių vairuotojai, kurie abu vaizduojami suteptais veidais ir taip paslaugų teikėjas bando paaiškinti, kad tiek moterys, tiek vyrai gali vairuoti nešvarius automobilius ir tai esą atsispindi jų veiduose. Aptariamoje reklamoje vaizdavimo priemonėmis greičiausiai bandoma sugėdinti nevalyvus vairuotojus ir paskatinti pasinaudoti siūloma nuolaida automobilio plovimo paslaugoms. Taigi darytina išvada, kad aptariama bendrovės „Švaros broliai“ reklama nesudaro Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo įtvirtinto pažeidimo sudėties“, ‒ komentavo LGKT atstovė ryšiams su visuomene Mintautė Jurkutė.

Feisbuke pasklidusi nuotrauka:

Atsakė į kilusią diskusiją: „Švaros brolių“ reklamoje seksizmo neįžvelgia
© Facebook

Kita reklaminės kampanijos nuotrauka:

Atsakė į kilusią diskusiją: „Švaros brolių“ reklamoje seksizmo neįžvelgia
© Stop kadras
M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją