Per šešerius metus – šeši „Lietuvos pašto“ viešieji pirkimai reklamos paslaugoms pirkti, vienas laimėtojas bei šešios jo sutartys su „Lietuvos paštu“ už bendrą 1,6 mln. eurų sumą. Dar vieną, jau šiemet vykdytą, analogišką pirkimą už 289,6 tūkst. eurų Viešųjų pirkimų tarnyba nurodė nutraukti, konstatavusi, jog „Lietuvos paštas“ neišsiaiškino perkamų paslaugų poreikio bei apimčių ir nustatė netinkamas bei nepagrįstas kainodaros taisykles.

VPT duomenimis, visus „Lietuvos pašto“ rengtus viešuosius reklamos agentūros paslaugų pirkimus nuo 2010 metų laimėdavo viena ir ta pati bendrovė – „Lukrecijos reklama“ (2010 m. – pagal jungtinės veiklos sutartį kartu su UAB „Baltijos viešųjų ryšių grupė“). Šiemet vykdytas naujas pirkimas patikrintas gavus pretenziją.

„Labiausiai šiame pirkime užkliuvo kainodara, kuria vadovaujamasi: reklamos paslaugos perkamos nenurodant bent preliminarių paslaugų apimčių ir kiekių, remiamasi tik agentūros nurodytais valandiniais darbuotojų įkainiais, nebandant apsibrėžti, kiek konkrečiai galėtų kainuoti vienas ar kitas agentūros sukurtas produktas, suteikta paslauga“, -- sako Viešųjų pirkimų tarnybos direktorė Diana Vilytė. Pasak jos, iš pirkimo sąlygų neaišku nė kiek konkrečių reklamos paslaugų ketinama pirkti. Dauguma reklamos priemonių ir paslaugų, ypač kai jos įmonės veikloje naudojamos nuolat ir ne pirmus metus, gali būti objektyviai įvertintos, numatomos, nurodant fiksuotus kaštus, kurių pagrindu būtų galima nustatyti paslaugų kainodarą. VPT vertinimo išvadoje konstatuojama, kad „Lietuvos paštas“ tuo tarpu pasirinko neaiškią ir ydingą kainodarą, taip sudarydamas sąlygas tiekėjui piktnaudžiauti, o paštui - permokėti už suteiktas paslaugas.

Minimo pirkimo sąlygose taip pat įtrauktas komisinis mokestis už trečiųjų asmenų teikiamas paslaugas, tačiau nenurodomas nei tokių paslaugų poreikis, nežinoma ir nevertinama jų kaina, tad „Lietuvos pašto“ įsipareigojimas pažeidžia skaidrumo principą ir sudaro prielaidas neracionaliam lėšų panaudojimui.

„Vertindami šį pirkimą, įžvelgėme ir sisteminės ydingos praktikos, perkant reklamos paslaugas, tad kviesime rinkos dalyvius diskutuoti, kaip jas reiktų, kad atitiktų perkančiųjų organizacijų poreikius ir viešiesiems pirkimams taikomus reikalavimus“, - teigia D. Vilytė.

„Lietuvos paštas": paslaugų teikimas privalo būti lankstus

Bendrovės „Lietuvos paštas" atstovas spaudai Tomas Bašarovas pažymi, kad viešas reklamos agentūros pirkimo konkursas skelbiamas kasmet ir teigia, kad vienas svarbiausių kriterijų – paslaugų teikimo lankstumas: „Bendrovė veikia konkurencinėje aplinkoje, todėl yra suinteresuota tinkamu jos teikiamų paslaugų ir įvaizdžio formavimu. Konkurencinė rinka – dinamiška ir įpareigoja Bendrovę operatyviai reaguoti į konkurentų veiksmus, rinkos tendencijas. Dėl šių priežasčių Bendrovė siekia viešojo konkurso būdu įsigyti jos poreikius ir rinkos iššūkius atitinkančias reklamos paslaugas. Pabrėžtina, kad šių paslaugų teikimas privalo būti lankstus, todėl Bendrovė, rengdama pirkimo sąlygas, siekia maksimaliai atsižvelgti į šį kriterijų".

„Kiekvienais metais rengiamos konkurso sąlygos bei vertinamai vykdomi viešai ir skaidriai – suinteresuotos įmonės teisės aktų nustatyta tvarka gali teikti pastabas ir (ar) pasiūlymus tiek dėl techninių specifikacijų, tiek dėl konkursų sąlygų. Taip pat dalyviai, kurie mano, kad „Lietuvos paštas" nesilaikė Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimų ir tuo pažeidė jų teisėtus interesus, turi teisę iki pirkimo sutarties sudarymo pareikšti pretenziją dėl priimtų sprendimų. Atkreipiame dėmesį, kad pastaraisiais metais iš reklamos agentūros konkurse dalyvavusių įmonių pretenzijų nesulaukėme. Konkurso nugalėtoja paskelbiama įmonė, kuri, komisijos sprendimu, pateikia ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą.

Bendrovė „Lietuvos paštas" laikosi skaidrių viešųjų pirkimų principų. Minimas reklamos paslaugų pirkimas bus nutrauktas, atsižvelgus į Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) pateiktą vertinimo išvadą. Norime pažymėti, kad VPT pateiktoje išvadoje nenurodytos pastabos ir pasiūlymai, į kuriuos turėtume atsižvelgti vykdydami kitus pirkimus, todėl kreipsimės į VPT prašydami rekomendacijų, kaip organizuoti reklamos paslaugų pirkimus, kad jie atitiktų ir neprieštarautų viešiesiems pirkimams taikomų reikalavimų.

Tikimės, kad jau artimiausiu metu VPT, kuri viešuosiuose reklamos paslaugų pirkimuose įžvelgė sisteminės ydingos praktikos, suorganizuos reklamos paslaugų rinkos dalyvių diskusiją ir bus priimti sprendimai, į kuriuos būtinai atsižvelgsime skelbdami naują viešąjį pirkimą,“ - teigia T. Bašarovas.

Bendrovės „Lukrecijos reklama" direktorius Marius Vaupšas komentuoti šią situaciją atsisakė.


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją