Magiškas dviejų žodžių junginys, atveriantis investuotojų kišenes ir visus verčiantis mąstyti apie milijardinės vertės kompanijas, – dalijimosi ekonomika per kelerius metus pasaulyje sukūrė fenomenalų reiškinį. Netgi hiperindividualizmo laikais žmonės patys ieško būdų, kaip galėtų dalintis savo turtu su kitais, už tai gaudami finansinę grąžą.

Idėjos – senos, viską lemia technologijos

Ne vienas startuolis žaidžia pagal tokias pat taisykles – buria vartotojų bendruomenes, kurios pačios prisideda prie sėkmingo kompanijos vystymo, t.y. tiesioginius klientus paverčia dar ir prekės ženklo ambasadoriais bei vystytojais, bet tuo pačiu vartotojams duoda papildomą vertę. Taip veikia didžioji dalis „Milijardo dolerių klubo“ narių: „Uber“, „Dropbox“, „Airbnb“ ir t.t. Telefonų ir mobiliųjų aplikacijų industrija sudarė galimybes reklamą paversti pilnai technologiniu verslu (nekalbant apie socialinius tinklus) – surinkti daugiau informacijos apie vartotoją ir ją realiai panaudoti, o ne tik kaupti big data.

Vartotojo amžius, buvimo vieta, judėjimas, vartojimas – tokie nuasmeninti duomenys jau dabar leistų netgi realiai apskaičiuoti reklamos matomumą konkrečiose vietose, pamirštant teorinius ir statistinius skaičiavimo metodus, o, pavyzdžiui, Lietuvos 2016 m. pirmojo pusmečio reklamos biudžetų apžvalga rodo, kad vis daugiau lėšų skiriama būtent didesnius vartotojų skaičius pasiekiančioms ir dinamiškoms reklamos formoms, leidžiančioms segmentuoti reklamos parodymus ir tikslines auditorijas.

Įmanoma paskaičiuoti realų reklamos poveikį

Dauguma startuolių, nešančių dalijimosi ekonomikos vėliavą, pirmiausia tobulina savo technologijas ir deda daug pastangų, kad visą verslo procesą būtų galima perteikti labai tiksliais duomenimis. Žmonės iš prigimties mėgsta stebėti savo elgesį ir išreikšti jį skaičiais – juk beveik kiekviename išmaniajame galima rasti kokį nors žingsniamatį, bėgimo programėlę ir pan.

„Lietuva šiuo atveju yra beveik tobula vieta moderniam startuoliui – tarsi smėlio dėžė, kurioje galima greitai ir efektyviai išbandyti, o lietuviškas priekabumas – kasdien tobulinti kuriamą produktą. Ypač, kai mūsų ambicija yra technologijomis atšviežinti tradicinę lauko reklamą, kuri dažnai yra strateginėse miesto vietose, tačiau paskaičiuoti realų jos poveikį vartotojams įmanoma tik statistiškai“, – sako Laurynas Jokubaitis, „Wowtto“ generalinis direktorius.

Lauko reklamos mobilumas, priešingai nei dabar įprasta, leistų pasiekti ir vietas, kuriose yra daug mažiau reklamos, – pradedant jau vien transporto spūstimis, kuriose užstrigę vairuotojai yra beveik užprogramuoti pastebėti tai, kas vyksta aplink juos.

Kiekvienas vartotojas – potencialus prekės ženklo ambasadorius

Dar vienas dalijimosi ekonomikos pliusas yra gebėjimas skatinti vartotojus burtis į bendruomenes. Kai žmonės jaučiasi vienos grupės dalimi, nori žinoti, kur yra kiti panašūs vartotojai, patys rašo atsiliepimus ir atsakinėja į kitiems kylančius klausimus, – daro tai, kuo yra paremtas, pvz., „Swarm“ verslo modelis, – vartotojai patys tampa prekės ženklo ambasadoriais, identifikuoja save su tuo, ką reklamuoja.

Jeigu „Airbnb“ siūlo užsidirbti išnuomojant savo butą / namą, lietuviško startuolio „Wowtto“ idėja yra sudaryti sąlygas papildomai užsidirbti, tampant prekės ženklo ambasadoriais. Šiuo atveju svarbus organiškumas, tad vairuotojai važinėja jiems įprastais maršrutais, kuriuose dažnai beveik nėra jokios kitos lauko reklamos.

Buriant vairuotojų bendruomenę įmanoma per kelias savaites pradėti reklamos kampaniją ir įprastą miesto transporto infrastruktūrą pripildyti mobilios reklamos, kuri generuoja kokybiškus pastebėjimus, ir, lyginant su kitomis priemonėmis, gali net 16 proc. prisidėti prie vietinių pardavimų augimo bei 61 proc. Prie prekės ženklo žinomumo.

Taip dalijimosi ekonomika dar vienu būdu įsišaknyja kasdieniame vartotojų gyvenime. Dalijimosi ekonomikos dalyviams siūloma patiems valdyti savo laiką ir laisvas minutes ar nenaudojamus daiktus priversti dirbti, formuojant visuotinę dalijimosi idėją, kuri, aišku, neša finansinę naudą.


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją