Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos (VTD) atnaujina aktyvią rinkodarą atvykstamojo ir vietinio turizmo rinkose.

Lietuvos verslo paramos agentūra patvirtino paraiškas pagal 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos „Nacionalinių turizmo maršrutų, trasų ir produktų rinkodara bei turizmo ženklinimo infrastruktūros plėtra". Patvirtintos visos septynios VTD paruoštos paraiškos.

Elektroninė rinkodara. Šią savaitę patvirtintas svarbiausios paraiškos – elektroninės rinkodaros – finansavimas. Tyrimai rodo, kad didžioji dauguma žmonių, planuodami keliones, informacijos ieško internete. Todėl elektroninės rinkodaros priemonės tampa bene svarbiausiomis priemonėmis visos rinkodaros komplekse.

„Jau įvyko konkursas Lietuvos kultūros ir gamtos paveldą reprezentuojančio prekės ženklo koncepcijos, šūkių, grafinio ženklo ir vienodo rinkodaros priemonių stiliaus sukūrimui, netrukus bus pasirašyta sutartis ir pradėtas kūrimo procesas. Su nauju prekės ženklu pradedame vykdyti aktyvią elektroninę rinkodarą”, – sako VTD Turizmo plėtros skyriaus vedėja Rasuolė Andrulienė.

Viena svarbiausių minėtos paraiškos veiklų – rinkodaros socialiniuose tinkluose, reklamos interneto portaluose bei turinio rinkodaros paslaugų įgyvendinimas. Netrukus bus paskelbtas konkursas šioms veikloms vykdyti ir iki šiol pristabdyta komunikacija socialiniuose tinkluose startuos naujai - bus vykdoma efektyvi komunikacija socialiniuose tinkluose tikslinėse rinkose ir Lietuvoje, reklamos kampanijos užsienio kelionių portaluose, žiniasklaidos priemonėse. Šiuo metu paskelbtas konkursas e.reklamos kampanijai, skirtai žydų tautybės žmonėms Izraelyje, PAR ir JAV.

Kartu planuojamas interneto svetainės Lietuvosmarsrutai.eu atnaujinimas, sukuriant išsamią ir funkcionalią turizmo informacijos platformą bei mobilias aplikacijas turistams. Jau pradėti darbai kuriant vaizdo reklamas apie Lietuvą - jas ketinama transliuoti tarptautiniais kanalais, dirbama su įvaizdiniu filmu apie Lietuvą, virtualios realybės filmais, kurie skirti parodoms, renginiams ir kitomis veiklomis.

Turizmo atstovavimo paslaugos užsienyje. Šiuo metu vyksta konkursai kompleksinių rinkodaros priemonių įgyvendinimui įsigyti tikslinėse rinkose – Jungtinėje Karalystėje, Italijoje, Švedijoje, Vokietijoje. Kitais metais kompleksinės rinkodaros priemonės bus įgyvendinamos Prancūzijoje, Norvegijoje, Japonijoje, JAV ir Kinijoje. Šiuo pereinamuoju laikotarpiu, siekiant veiklų tęstinumo, VTD aktyviai vykdė priemones atvykstamajam turizmui skatinti - pavasarį dalyvavo tarptautinėse turizmo parodose, šią vasarą Lietuvos turizmo galimybės jau pristatytos JAV turizmo specialistams organizuojamame renginyje ASTA Destination EXPO, XV Šokių šventės Baltimorėje metu Pasaulio lietuviai raginti keliauti į Lietuvą. Netrukus Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektai bus pristatyti renginių serijoje trijuose Japonijos miestuose.

Turizmo pristatymo renginiai. Svarbiose rinkose (Rusijoje, Baltarusijoje, Lenkijoje, Latvijoje ir Estijoje bei Ukrainoje) jau pradėti organizuoti Lietuvos turizmo galimybių pristatymai - tokių šiemet bus surengta iki penkiolikos. Pastarieji ypač sėkmingi birželį vyko Baltarusijoje bei Ukrainoje.

Pažintiniai turai po Lietuvą užsienio žurnalistams, kelionių operatoriams. Vien šiemet ES lėšomis planuojama Lietuvos turizmo galimybes pristatyti daugiau nei 70 užsienio žiniasklaidos atstovų. Pirmieji atvyks jau liepos pabaigoje, tarp jų - „National Geographic Israel" žurnalistai. Taip pat bus rengiami pažintiniai turai užsienio kelionių organizatoriams, jų mūsų šalyje apsilankys beveik 60.

Vietinio turizmo skatinimas. Startuoja veiklos, skirtos vietiniam turizmui skatinti. Gegužę tris savaites trijose populiariose radijo stotyse vyko projektas „Labas, Lietuva!”, daugiau nei pusšimtis laidų ragino keliauti po šalį, lankytis renginiuose. Pirmą kartą bus atliekamas vietinio turizmo tyrimas, siekiant išsiaiškinti, koks yra vietinis turistas, kas lemia jo apsisprendimą keliauti, kur jis ieško informacijos ir pan.

Jau yra paskelbtas konkursas TV laidų ciklui sukurti ir transliuoti, artimiausiu metu bus vykdomos turinio rinkodaros veiklos televizijoje, rengiamasi turizmo galimybes pristatyti didžiuosiuose renginiuose Lietuvoje (pavyzdžiui, Jūros šventėje bei Sostinės dienose), planuojami Lietuvos žurnalistų ir turizmo specialistų pažintiniai turai po šalies regionus.

„Kol laukėme projektų finansavimo patvirtinimo, turizmo rinkodaros veiklos, kurios buvo suplanuotos įgyvendinti ES struktūrinių fondų lėšomis, šiek tiek sulėtėjo, tačiau tai kompensavo mūsų veikla, finansuojama valstybės biudžeto lėšomis. Pristatėme Lietuvos turizmo galimybes tarptautinėse turizmo parodose ir renginiuose užsienyje, vien per pirmąjį pusmetį dalyvavome daugiau nei penkiolikoje, dirbome su skrydžių bendrovių žurnalais ir ruošėme straipsnius apie Lietuvą, vystėme nišinio turizmo produktus, tokius kaip maršrutas po Lietuvą pagal BBC serialo „Karas ir taika” filmavimo vietas ir pan., daug dirbome su Lietuvos ir užsienio žiniasklaida. Šio darbo rezultatai - straipsniai, reportažai apie Lietuvą, kaip turizmui ypač patrauklią kryptį", – atkreipia dėmesį R. Andrulienė.

Statistikos departamento duomenimis, per pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvos apgyvendinimo įstaigos sulaukė arti pusės milijono (468,8 tūkst.) turistų, 12,2 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį 2015 m. Vietinių turistų skaičius išaugo 12,9 proc., užsienio turistų - 11,5 proc. daugiau. Pernai tokiu pat laikotarpiu atvykstamasis turizmas krito beveik 1 proc. 2015 metai Lietuvos turizmo sektoriui taip pat buvo sėkmingi - atvykstamasis turizmas augo 2,3 proc., o vietinis net 10,3 proc.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją