Artėjančio valstybės atkūrimo šimtmečio proga Lietuva pasipuošė nauju logotipu, ženkline sistema, atnaujinta oficialia šalies svetaine. Autoriai tikisi taip parodyti Lietuvą kaip ambicingą šalį.

Siekė formuoti modernios valstybės įvaizdį

2018 m. Lietuva minės atkurtos valstybės 100 metų jubiliejų. Šia proga buvo sukurtas naują Lietuvos vizualinis identitetas. Šventės ženklinimo sistemą sukūrė komunikacijos agentūra „New!“. Agentūrai tai – metų pro bono projektas, kuris prasidėjo Lietuvos nepriklausomybės šimtmečio logotipo darbais, o baigėsi – visos ženklinimo sistemos sukūrimu. Naujas dizainas persikėlė į oficialią šalies svetainę. Sprendimai išsamiai pristatomi tam sukurtame video klipe.

Vizualinio identiteto autorės, komunikacijos agentūros „New!“ kūrybos vadovas Tomas Ramanauskas sako, kad Lietuva šią ypatingą progą turi švęsti aukštai iškėlusi galvą ir pasipuošusi ženklu, kuris yra pasaulinių tendencijų priešaky, rodantis kokia ambicinga yra šalis. Agentūra siekė sustiprinti ir formuoti modernios, kūrybingos valstybės įvaizdį.

Tačiau ar nenutiks su teiginiu, kad esame ambicinga šalis tas pats, kai visą tam skirtą strategiją sukūrė autoriai teigė, kad esame „drąsi šalis", o dabar patys dažniausiai tai prisimename su ironija? T.Ramanauskas įsitikinęs, kad taip būti neturėtų: „Mes vengiame deklaratyvumo, tik pastebime, kad esame ambicingi. Šis teiginys nėra strategija, tuo jis skiriasi nuo per daug pažadėjusios „drąsos” linijos. Juo norėjome pasakyti, kad jei planuojame būti matomi pasauliui, o tai mums gyvybiška ir ekonomiškai, ir kultūriškai, ir politiškai, mums reikia mažiau ordinarių sprendimų, mažiau perromantizuoto įsikabinimo į praeities ikonas, daugiau išradingumo ir gyvybingumo savo sprendimuose. Mūsų konkrečiu atveju - dizaino sprendimuose, kurie suteikia veidą, foną visai šventei, bet jokiu būdu ne turinį, nes turinys yra veiksmas ir žmonės".

Norite pasipuošti lietuviška atributika? Pirmyn!

Jei norėsite šventine Lietuvos simbolika pasipuošti marškinėlius, rankinę, puodelį, ar bet ką, kas šaus į galvą - darykite tai drąsiai. Agentūra tam ir sukūrė šią ženklinimo sistemą, kad visi ja kuo plačiau naudotųsi.

„Tokio masto dizaino projektas, susijęs su valstybe, dar nebuvo kurtas. Valstybiniai projektai dažniausiai pasibaigdavo logotipu, kurį vėliau būdavo sunku įkalbėti naudotis. Ne tiek dėl jų grafinės išraiškos, kiek dėl patogios prieigos nebuvimo, neaiškių naudojimo taisyklių. Mes stengėmės, kad viskas būtų paprasta ir suprantama. Ženklas ne tik lengvai naudojamas, bet ir prieinamas visiems iki vieno, nuo institucijų iki piliečių – nemokamas. Jis taip pat nieko nekainavo ir valstybei“ , – sako T. Ramanauskas.

„Pasaulinis ženklodaros guru Wally Olinsas yra pripažinęs – sunkiausia užduotis, su kuria gali susidurti dizaineris, tai sukurti prekės ženklą tautai. Tuo įsitikinome ir patys, kai ėmėmės labai kompleksiško ir itin jautraus projekto. Siekėme sukurti tai, kas gali lengvai skleistis, ką galima panaudoti ne tik oficialiu lygmeniu, bet ir asmeniškai – ant marškinėlių, ženkliuko, ofiso ar restorano durų, ar bet kur, kur tik norisi parodyti, kad didžiuojamės savo šalimi“, – pasakoja T. Ramanauskas.

Agentūrai kilo mintis, kad vien sukurti logotipą negana atsižvelgiant į šių laikų ženklinimo tendencijas, kurioms įtaką daro daugybės faktorių. „Vienas iš tokių faktorių - logotipus mes patiriame dinaminėse medijose, kaip, pavyzdžiui, „Delfi”, čia dalykai gali judėti. Taip pat galvojome apie tai, kad kompleksiškuose mechanizmuose, o šimtmečio šventimas toks ir yra, vienas, statiškas ženklas sunkiai išpildys savo funkcijas. Todėl ir sumąstėme judrią ženklo gyvenimo schemą, kur jis virsta tai papildančia iliustracija, tai pagrindiniu vaizdu, tai ženklu kampe. Tai buvo mūsų idėja", - sako T.Ramanauskas.

Dirbo iš idėjos

Pasak T.Ramanausko, tai, kad agentūra nuo pradžių deklaravo pro bono poziciją, palengvino projekto įvykimą, tačiau nepaisant to procesas buvo paprastas. „Reikėjo susirinkti gausybę palaiminimų iš įvairių grupių, kurioms nelabai rūpėjo mokamai ar nemokamai tai daroma. Šiuo atveju nemokama tai buvo Valstybei, bet ne mums - agentūra į tai investavo kelis šimtus darbo valandų", - sako jis.

Prie pusmetį trukusio projekto dirbo 7 žmonių komanda, sumoje išdirbusių 480 valandų. Projektui smarkiai padėjo partneriai, „Kitoks.com", rūpinęsi svetainės programavimu, bei nuostabiomis Lietuvos fotografijomis pasidalinę „We Love Lithuania“.

„Mus sužavėjo pati idėja prisidėti prie reikšmingo bei įdomaus projekto, todėl nusprendėme dalyvauti. Komerciniuose projektuose labai žiūrima į projekto kainą, suplanuotas gamybos valandas, tačiau čia buvo kitaip: buvom orientuoti į gražų bei kokybišką projektą, darbui skirtų valandų neakcentavome. Kita vertus, tokį projektą paleisti yra baisu - labai didelė auditorija, kuri domisi, žiūri, nagrinėja", - sako Kitoks.com projektų vadovė Asta Gaižauskaitė-Pocienė.

Idėjos autorius pabrėžia, kad šis projektas neapsiribojo tik logotipo kūryba, bet išsiplėtė į visą vizualinės komunikacijos sistemą. Ženklas pradėtas kurti nuo žodžio „Lietuva“ raidžių, kurioms tampa pagrindu, formuojančiu bet kurį vizualinį šventės elementą – nuo logotipo iki ikonografijos, viskas sukurta iš valstybės pavadinimo. Ženklinimo sistemoje – penkios spalvos: nacionalinės vėliavos įkvėpotos geltona, žalia, raudona, ir pagalbinės, pilka ir juoda.

„Kuriant ženklą ir visą ženklinimo sistemą, norėjosi pažiūrėti į viską nauju žvilgsniu, rasti raktą į Lietuvą, suprasti, kaip ji nori prisistatyti pasauliui. Tai, kad dirbome pro bono yra mūsų pilietinės atsakomybės išraiška, tikėjimas, kad tokio dydžio darbas yra savaiminis atlygis. Norime stiprinti prie Lietuvos gyventojus vienijančios ir įkvepiančios iniciatyvos tuo, ką mokame geriausiai – protingu grafiniu dizainu“, – pabrėžia T. Ramanauskas.

Tikisi projektą vystyti toliau

Kas su projektu bus toliau, kad rūpinsis, kad jis išties būtų naudojamas? T.Ramanauskas neslepia norintis, kad ši užduotis liktų jiems: „Labai tikimės, kad mes, kaip ženklo autoriai, galėsime jį toliau vystyti. Ženklas, pabrėžiu, kurtas Lietuvos šimtmečio įprasminimui, jis nėra oficialus valstybės logotipas. Taip jau nutinka, kad vis nerasdami savo nedidelėje šalyje konsensuso, kas yra gerai, o kas ne, turime dar 2009 metais kurtą logotipą, kurio niekas nenori naudoti arba naudoja sukandę dantis. Todėl artimiausiais metais mūsų dinamiškas ir spalvingas nepriklausomybės atkūrimo šimtmečio šventimo identitetas ir bus Lietuvos veidas“.

Kalbant apie internetinę svetainę, agentūra „New!" yra atsakinga už jos išvaizdą, o „Kitoks.com” - už jos funkcionalumus. Jau dabar partneriai yra gavę gerų pasiūlymų, kaip svetainę galima praplėsti įdomiomis rubrikomis, praturtinti, kad ji būtų naudingesnė skaitančiąjam. T.Ramanauskas sako girdėjęs ir iš Vyriausybės komandos, kad planų vystyti tikrai yra.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją