Tyrimų bendrovė „Berent“ šiais metais atliko vartotojų tyrimą apie įpročius perkant buities įrenginius. Jo rezultatai atskleidė pasikeitusį vartotojų požiūrį ir perkamąją galią.

Tyrimas parodė, kad lietuviams, planuojantiems įsigyti stambiosios ar smulkiosios buities technikos, labiausiai imponuoja gaminio kokybė, optimalus kainos ir kokybės santykis, ilgas garantinis laikotarpis bei gaminio daugiafunkciškumas. Mažiau svarbu – kaina, parduotuvių konsultantų patarimai, atsiliepimai internete ar draugų patirtis bei gaminio modelio naujumas. Specialistų teigimu, šie rezultatai rodo vartotojų požiūrio ir perkamosios galios pokyčius.

„Prieš keletą metų tarp pirkėjų vyravusi tendencija gaminius rinktis pagal kainą ir klausti konsultantų ar draugų patarimų, užleidžia vietą kitiems kriterijams, užtikrinantiems įrenginio ilgaamžiškumą, – sako „Bosch“ buitinės technikos marketingo vadovė Baltijos šalims Jovita Liutvinaitė. – Pirkėjai, užuot ateidami be išankstinės nuomonės ir prašydami konsultantų pagalbos, vis dažniau patys domisi gaminiu. Tai reiškia, kad pirkėjai domisi pasiūla, konkrečiomis produkto savybėmis, savarankiškai lygina jas su panašiais produktais. Tokie žmonės į parduotuves ateina jau žinodami, ko nori, tad sutrumpėja ir pats apsipirkimo procesas.“

4 pagrindiniai kriterijai, kuriais vadovaujasi lietuviai, rinkdamiesi buities techniką:

1. Kokybė. Net 96 proc. apklaustųjų kokybę įvardijo kaip labai svarbų ar svarbų kriterijų, perkant stambiąją ir smulkiąją buities techniką. Pasak specialistų, svarbu tai, kad kokybė net 1,6 karto lenkia kainos kriterijų, kuris ypač buvo pastebimas ekonominės krizės laikotarpiu. Dabartiniai skaičiai liudija apie ekonominį atsigavimą ir perkamosios galios augimą. Pasak prekybininkų, nenuostabu, kad nedidelė kaina ar akcijos mažiau vilioja vartotojus – buities technika, kitaip nei kompiuteriai ar mobilieji telefonai, perkama kur kas ilgesniam laikotarpiui. Dažniausiai nuolaidas ar akcijas pirkėjai įvertina tik tarp, jų nuomone, lygiaverčių gaminių. Pokyčius rinkoje rodo ir į Lietuvą ateinantys kokybės ženklinimo sertifikatai. Vienas labiausiai vertinamų apdovanojimų – „Qudal“, kuris 2016–2017 m. buities technikos kategorijoje atiteko „Bosch“ ir „Beko“ prekių ženklams.

2. Optimalus kainos ir kokybės santykis. Nors pasirinkimo atžvilgiu kokybė yra svaresnis argumentas nei kaina, santykis tarp šių dviejų faktorių taip pat labai svarbus – jį įvardijo 90 proc. apklaustųjų. Tai, kad šis kriterijus ne pirmoje vietoje, greičiausiai lėmė ekonominis pagerėjimas šalyje ir su tuo susijęs noras kiek mažiau skaičiuoti finansus. Tyrimo duomenimis, vyrams kainos ir kokybės santykis imponuoja mažiau nei moterims – atitinkamai, 60 proc. ir 76 proc.

3. Ilgas garantinis laikotarpis. Kiek ilgesnį, bent 5 m. garantinį laikotarpį vertina 82 proc. atsakiusiųjų į tyrimo klausimus. Šis pasirinkimas rodo, kad pirkėjai nori būti užtikrinti, kad jiems neteks padengti galimų remonto išlaidų, ir jaustis saugiai – gamintojas, nebijantis suteikti ilgesnę garantiją, vartotojams atrodo labiau užtikrintas technikos kokybe ir patvarumu. Panašius faktorius, tokius, kaip pinigų grąžinimo užtikrinimas, siūlomas draudimas, nuolaida remontui pirmaisiais metais po garantijos galiojimo laiko pabaigos, – vartotojai taip pat vertina teigiamai.

4. Daugiafunkciškumas. Bazines funkcijas atliekantys įrenginiai vartotojų poreikių nebepatenkina, pavyzdžiui – įsigydami kavos aparatą žmonės tikisi, kad šis ne tik išvirs įprastą juodą kavą, bet ir turės tokias funkcijas, kaip skirtingų kavos rūšių pasirinkimas, pieno plakimas, automatinis išsivalymas ar net galimybė paruošti du puodelius vienu metu. Dideli lūkesčiai dėl įrenginio galimybių prisitaikyti prie skirtingų žmogaus poreikių ir situacijų lėmė, kad daugiafunkciškumą įvertino 70 proc. vartotojų. Šis kriterijus nusveria gaminio išvaizdos (62 proc. pasirinkusiųjų) ir gaminio modelio naujumo (54 proc.) svarbą.

„Berent“ tyrime vartotojai, paprašyti nurodyti dažniausiai perkamos stambiosios ir smulkiosios technikos gamintojus, įvardijo „Bosch“ (62 proc.), „Philips“ (59 proc.) ir „Electrolux“ (44 proc.) prekių ženklus.
M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją