Tyrime nagrinėjami TV žiūrėjimo aspektai: kiek televizorių yra šalies namų ūkiuose, televizorių tipai, TV signalo priėmimo būdai, kiek laiko kiekvieną dieną vidutiniškai yra žiūrima TV ir kiti. Taip pat pateikiami namų ūkių planai ateityje įsigyti televizorių bei planai tapti kokios nors daugiakanalės TV abonentu per artimiausius 12 mėnesių.

Per pastaruosius du metus keitėsi bendra televizorių kiekio turėjimo struktūra Lietuvos namų ūkiuose. Dalis namų ūkių, kuriuose nėra nė vieno televizoriaus padidėjo nuo 3% 2014 metais iki 5% praėjusiais 2016 metais. Per tiriamą laikotarpį nemažai išaugo namų ūkių dalis, kuriuose yra du bei trys televizoriai.

Namų ūkių dalis, kuriuose yra bent vienas „Smart TV“ augo antrus metus iš eilės ir yra beveik dvigubai didesnė nei 2014. Dabar 40% namų ūkių turi bent vieną „Smart“ televizorių savo namuose. Kartu pastebimas ir skaitmeninės televizijos populiarumo augimas - šiais metais net 85% namų ūkių naudojo skaitmeninę TV. Šis rezultatas yra 2% didesnis nei 2015 bei 11% didesnis nei 2014.

„Smart TV“ bei skaitmeninės TV populiarumo augimas leidžia vis didesniam asmenų ratui turėti galimybę žiūrėti įrašytas TV programas (Time shift.). 44% namų ūkių turi galimybę naudojantis arba operatorių paslaugomis arba specialiu priedėliu tam, kad jas galėtų laidas žiūrėti ne realiu laiku, o vėliau. Bent kartą per mėnesį tokia galimybe naudojasi 21,6% namų ūkių, o tai yra beveik 7% daugiau nei 2015 ir beveik 14% daugiau nei 2014.

„Kantar TNS“ šiuo metu „Instar Analytics“ programoje atidėtą žiūrėjimą pateikia trimis skirtingais būdais. VOSDAL (viewed on same day as live) - laidos peržiūrėjimas tą pačią dieną, kuomet ji buvo transliuojama per televiziją. Šie duomenys gaunami tuo pačiu metu, kaip ir Live (tiesioginio eterio) duomenys. Coded PB yra antras duomenų pateikimo tipas - į šią kategoriją įeina duomenys apie laidų peržiūrėjimą per pirmą-septintą dieną po tiesioginio eterio. Atitinkamai, duomenys yra gaunami vėliau. Paskutinis pateikimo būdas - consolidated, tai bendras suminis žiūrėjimas, apjungiant Live, VOSDAL ir Coded PB.

Tiesa, šiuo metu Coded PB ir VOSDAL žiūrėjimai nė iš tolo neprilygsta tiesioginiam Live žiūrėjimui. Remiantis TNS Infostar duomenimis, per pirmuosius du šių metų mėnesius Live žiūrėjimas sudarė 93% viso TV žiūrėjimo. Tuo tarpu VOSDAL dalis siekė 5%, o Coded PB - 2%. Visgi, labai tikėtina, kad atidėto žiūrėjimo dalis ateityje tik didės, kadangi galimybę tai daryti su kiekvienais metais turi vis didesnė dalis šalies namų ūkių.

Dar vienas svarbus aspektas, jog net 42% šalies namų ūkių žiūri TV laidas ar jų įrašus internete kiekvieną dieną ar beveik kiekvieną dieną. Ir tik 10% namų ūkių niekada nežiūriu TV laidų ar jų įrašų internete.

Dėmesys gali būti atkreiptas į tai, kiek laiko televizija yra žiūrima skirtingais mėnesiais. Žvelgiant į 2016 metų duomenis pastebimas vienas aiškus dalykas - šiokiadienių TV žiūrėjimo vidutinis laikas ne itin priklauso nuo mėnesio. Visą laiką jis svyruoja aplink vidurkį, vieną mėnesį būdamas didesnis, kitą šiek tiek sumažėdamas. Tuo tarpu savaitgalio vidutiniame žiūrimume galime pastebėti gana ryškias sezoniškumo tendencijas. Šiltėjant orams, vidutinis žiūrimumas krenta ir yra pats mažiausias liepos mėnesį. Nuo rugpjūčio, žvelgiant iki metų galo, vidutinė trukmė žiūrint televiziją didėja. Be to, liepos mėnesį savaitgalį TV vidutinis žiūrimumas yra vos 0,2 valandos didesnis nei darbo dienomis. Palyginimui kovo mėnesį skirtumas siekia 1,6 valandos.

TV kanalų sklaida lyginant su 2015 metais praėjusiais metais išliko beveik nepakitusi. BTV, LNK, LRT ir TV3 turi didžiausią sklaidą, kuri siekia 98% nuo namų ūkių, turinčių televizorių. TV6, TV1, LRT Kultūros ir Lietuvos ryto kanalai per metus sklaidą padidino 1-2 procentais ir visų šių kanalų sklaida šiuo metu yra 93-94%. Tuo tarpu rusiškų TV kanalų PBK, REN TV ir NTV Mir sklaida per metus krito gana žymiai. PBK nuo 55% 2015 metais iki 50% 2016. Atitinkamai REN TV rodikliai 53% ir 47%, NTV Mir 52% ir 45%.

„BPN Labs“ atstovų nuomone, dalis namų ūkių, kuriuose nėra nė vieno televizoriaus, per pastaruosius metus šiek tiek išaugo, televizija savo pozicijų greitu metu dar neturėtų užleisti. „Televizorių gamintojai, skaitmeninių televizijų operatoriai ir patys televizijos kanalai yra suinteresuoti ir deda dideles pastangas išlaikyti žiūrovus šalia savo produkto. Laidų įrašymas, galimybė laidas peržiūrėti vėliau, laidų transliavimas internetu ir jų įrašų talpinimas yra patys pagrindiniai būdai šiuo metu tai padaryti. Stebimos tendencijos rodo, kad ateityje tokie laidų žiūrėjimai sudarys vis didesnę dalį ir bus dar labiau svarbūs medija planuotojams bei jų klientams“, ‒ rašo „BPN Labs“ atstovai.