Atrinkti netinkamus komentarus padės algoritmas

Už „The New York Times“ svetainės turinį atsakingi specialistai paskelbė ketinantys suteikti skaitytojams galimybę komentuoti daugiau publikacijų. Jie tikisi, kad suvaldyti komentarų srautą padės plačiau taikomos automatinės funkcijos. Siekiant šio tikslo jau įdiegta speciali sistema „Moderator“, sukurta bendradarbiaujant su technologijų bendrove „Jigsaw“. „The New York Times“ vadovai tikisi, kad pasitelkus pažangią technologiją, straipsnių, kuriuos galima komentuoti, skaičių iki metų pabaigos pavyks padidinti nuo dabartinių 10 iki 80 procentų, rašo digiday.com.

Kuriant šią technologiją į sistemą „Moderator“ buvo įkelta 16 mln. įvairių komentarų, kuriuos svetainę prižiūrintis personalas neautomatiniu būdu atrinko per 10 pastarųjų metų. Pagal ankstesnės atrankos kriterijus sistema turi sukurti algoritmą, kurį taikant pavyks nustatyti teikiamų komentarų prioritetus.

„The New York Times“ svetainės bendruomenės skiltį šiuo metu prižiūri 14 asmenų komanda, kuri per dieną peržiūri maždaug 12 tūkst. įvairių komentarų. Kadangi komentarų peržiūra – anaiptol ne lengva užduotis, „The New York Times“ svetainėje komentuoti leidžiama tik konkretų ir kol kas palyginti nedidelį straipsnių skaičių, o ir laikas, per kurį galima pateikti komentarus, ribotas. Prižiūrėtojai turi ne tik peržvelgti pranešimus, ieškodami juose keiksmų arba grasinimų. Jų tikslas – sukurti tam tikrą publikacijoms aptarti ir dalytis mintimis tinkamą terpę, kurioje atsispindėtų visos per diskusijas išsakytos pozicijos.

Užduotis – atsijoti prastos kokybės turinį

„The New York Times” pastebi, kad nuo tada, kai prie JAV valstybės vairo stojo Donaldas Trumpas, prižiūrėti bendruomenės skiltį tapo kiek sudėtingiau. Viena vertus, padaugėjo komentarų. Kita vertus, kai politinė atmosfera tiek įkaitinta, sunku nuspėti, kurie pasisakymai gali įplieksti kibirkštį. Žmonės įniko plūstis, o tiems, su kurių nuomone nesutinka, be jokių skrupulų lipdo įžeidžiančias pravardes. Taigi, „The New York Times“ komentarų peržiūrėtojams tenka spręsti nelengvą klausimą, kaip neiškreipiant skaitytojų minčių apsaugoti svetainę nuo prastos kokybės turinio.

Bendruomenės skilties priežiūros komandą sudaro įvairių sričių redaktorių darbo patirties turintys specialistai. Jiems vadovaujantis Bassey Etimas sako ypač vertinantis aktualiausias naujienas greitai įsisavinančius ir įvairias politines idėjas perprantančius darbuotojus, gebančius likti nešališkais ir paskatinti vaisingą diskusiją. Jie turi tinkamai surūšiuoti bet kuriai temai skirtus komentarus, todėl kandidatams į darbo vietą, visų pirma, nurodoma įvertinti tam tikro skaičiaus komentarų tinkamumą ir pagrįsti savo vertinimus.

Nors atranka gana griežta, praeina ištisi metai, kol naujas darbuotojas prisitaiko prie darbo tempo. Galop išsiugdomas tam tikras spartaus darbo stilius. Tik todėl „The New York Times“ komentarų stebėtojams pavyksta patiems, nesitelkiant technologijų, susidoroti su privalomu turinio kiekiu. „Kadangi tenka skaityti galybę komentarų, ilgainiui pradedi įsidėmėti žmonių kalbos manierą – pradedi atpažinti komentatorius. Komandoje dirbantys prižiūrėtojai geba atpažinti šimtus, o gal tūkstančius komentatorių“, – sako B. Etimas. Proceso automatizavimas padėtų peržvelgti dar daugiau komentarų, nes dalis jų būtų automatiškai atmesti kaip netinkami. Vis dėlto svetainės turinio prižiūrėtojai negali pamiršti, kad taikant algoritmus gali išryškėti konkrečios tendencijos, turinčios įtaką komentarų pobūdžiui.

Daugybės svetainių, pradedant „Popular Science“ ir baigiant „Quartz“, leidėjai apskritai nekuria arba atsisako komentarų skilčių, nes jomis pradeda naudotis provokatoriai, be to, vis daugiau internautų keičiasi nuomonėmis socialiniuose tinkluose. Reikia pasakyti, kad „The New York Times“ paskyrose teikiami komentarai taip pat stebimi. Nors paties proceso kontroliuoti neįmanoma, stengiamasi bent atsakyti į klausimus ir pastebėjimus. Šis darbas pavestas Cynthiai Collins, „The New York Times“ socialinės medijos redaktorei. Jos vadovaujami, įvairiose pasaulio šalyse dirba devyni socialinės medijos redaktoriai. „Pavyzdžiui, socialiniame tinkle „Facebook“ gali būti pateikta net 5 tūkst. komentarų kokia nors labiausia aptariama tema“, – sako ji.

Komentuotojai skaito aktyviau

Galimybė komentuoti skatina skaitytojų aktyvumą, o kuo daugiau jų įsitraukia į diskusijas, tuo daugiau ryžtasi užsisakyti mokamas prenumeratas. Pastaroji aplinkybė laikoma ypač skatintina – juk užsitikrinti pelną vien iš reklamos darosi sudėtingiau. Rubrikos „Financial Times“ redaktoriai tvirtina, kad naujienas komentuojantys skaitytojai yra kur kas labiau suinteresuoti nei tie, kurie komentarų neteikia. Tie, kurie komentuoja, perskaito daugiau publikacijų, ilgiau naršo svetainę, be to, dažniau į ją grįžta.

Pasak B. Etimo, šiuo politinių priešpriešų paženklintu laikmečiu komentarų skiltys atveria puikias galimybes susipažinti su priešingomis nuomonėmis ir diskutuoti, neįžeidžiant oponentų. „Komentarai neretai atskleidžia nuomonių pokyčius. Jie labai naudingi, o darbas, kurį atliekame, leidžia žmonėms dalyvauti diskusijose ir gilinti įžvalgas apie plačiosios visuomenės nuostatas, kurių taip lengva nepastebėti“, – sako B. Etimas.

Pabaigai galima paminėti vieną neseniai pasirodžiusią „The New York Times“ publikaciją apie išsiskyrusias nuomones klimato kaitos tema vienoje Ohajo valstijos mokykloje. Straipsnį pakomentavo 857 mokytojai, moksleiviai, jų tėvai ir miesto gyventojai. „Nuomones išsakė kone visi straipsnio skaitytojai. Pavyko surengti išties orią diskusiją. Štai kodėl savo darbą laikome įdomiu ir prasmingu“, – sako B. Etimas.