Skaitmeninės rinkodaros konferencijų tiek Europoje, tiek ir likusiame pasaulyje yra daug, tačiau toli gražu ne visos jos pritraukia tiek daug garsių vardų, kaip Valensijoje vykstantis renginys „The Inbounder 2016“.

Pateikiame trumpą svarbiausių temų bei minčių apžvalgą iš šios konferencijos, kurioje pasisakė Rand Fishkin, Will Critchlow, Wil Reynolds bei daug kitų šios srities meistrų.

Turinys – kaip visada svarbu ir svarbiausia

„The Inbounder“ konferencijoje kaip visada itin daug dėmesio buvo skiriama turiniui. Apie jį nemažai kalbėjo tiek Web analitikė Gemma Munoz, tiek internetinės rinkodaros strategas ir pranešėjas Bas van den Beld, tiek „Verve Search“ įkūrėja Lisa Myers. Tiesa, kadangi apie turinio rinkodarą pastaruoju metu kalbama ne ką mažiau nei apie migrantų krizę, sunku pasakyti, ar dar galima išgirsti kažką naujo. Pagrindinės pranešėjų mintys vis dar sukosi apie turinio svarbą, aukšto lygio turinio kūrimą, siekį išsiskirti iš minios. Gemma Munoz pateikė keletą konkrečių punktų, kurie ne tik palengvina skaitymą, bet ir pagerina vartotojų patirtį:

• naudokite „bullet points“;
• naudokite tarpus tarp pastraipų;
• paryškinkite svarbiausias teksto dalis;
• naudokite originalius geros kokybės paveikslėlius (ne „stock“ nuotraukas);
• naudokite pakankamai didelį teksto šriftą.

Pranešėjas Bas van den Beld į turinį pažiūrėjo platesniu kampu. Teigė, kad turinys turi padėti vartotojams rasti sprendimus jiems iškilusioms problemoms, o ne pateikti, kas paranku prekės ženklui. Jis turi būti kuriamas numatant į priekį, kas bus įdomu ir aktualu jūsų tikslinei auditorijai. „Turinys yra karalius“ nereiškia, kad turinys turėtų būti kuriamas be paliovos dėl turinio svarbos paieškos sistemoms. Pranešėjas akcentuoja, kad tik auditorijai naudingas turinys, atsakantis į jiems aktualius klausimus ir sprendžiantis kylančias problemas, pasiekia savo tikslą – lankytojų įsitraukimą, organinio srauto augimą.

„Žmonės perka ne ką jūs darote, o kodėl tai darote!”

Ši Lisa Mayers citata puikiai iliustruoja kuriamo turinio esmę ir svarbą. Tai, ką įmonė parduoda, puikiai iliustruoja produktai, tačiau priežastį, kodėl parduodame, gali nupasakoti tik kuriamas ir komunikuojamas turinys. Pranešėja Lisa Myers taip pat teigė, jog vidinių įmonės darbuotojų pastangų kuriant turinį gali ir nepakakti. Daug dėmesio reikėtų skirti bendruomenės subūrimui, kuri galėtų dalintis informacija apie įmonės vykdomas kampanijas bei įsitraukti į turinio kūrimą.

Prekinio ženklo auginimas internete

Nemažai dėmesio buvo skirta prekinio ženklo plėtrai internete. Nors skaitmeninė rinkodara jau nėra naujas reiškinys, nemažai prekinių ženklų vis dar sunkiai skverbiasi į skaitmeninę erdvę, integruodami savo reklamos kampanijas tikslinei auditorijai internete. Pranešėjos Joanna Lord manymu, prekės ženklo vertė neatsiranda iš niekur, dėl jos reikia sunkiai dirbti. Skelbti įmonės propaguojamas vertybes internete yra būtina, nes net 64% perkančiųjų į tai atsižvelgia prieš pirkdami.

Net tokios detalės kaip socialinių medijų profilio nuotrauka gali daryti milžinišką įtaką kampanijos sėkmei. Net paveikslėlio ar nuotraukos parinkimas įvertinus auditorijos psichografines charakteristikas bei lūkesčius gali pagerinti konversijų rodiklius.

Atlikto eksperimento metu, vienoje iš B.Obamos socialinių kampanijų, pakeitus nuotrauką konversijos rodiklis pagerėjo 40 proc. Rinkodaros ir komunikacijos konsultantas Felix Munoz pabrėžė, jog net ir pačios įmonės struktūrą reikėtų keisti prie jos priderinant skaitmeninę rinkodarą. Žinoma, reaguojant į pasikeitimus kompanijoje, žmonių požiūris turėtų taip pat keistis.

„The Inbounder“ konferencija – turinys, patirtis ir investicijos
© SEM.lt nuotr.

Google paieška

Google paieškos variklis nuolat keičiasi ir tobulėja. Testuojami nauji sprendimai, kalbama apie vis tobulesnį paieškos užklausų interpretavimą ir supratimą. Vienas žinomiausių nuomonės lyderių SEO industrijoje Rand Fishkin pabrėžė, jog dalis paieškos rezultatų jau pateikiama pasitelkiant Google „Deep Learning“ algoritmą, imituojantį dirbtinį intelektą. Kalbant apie sėkmę, siekiant kuo aukščiau reitinguotis Google paieškoje, SEO konsultantė Gianluca Fiorelli išskyrė semantikos svarbą. Turinio optimizacija, struktūra, naudojamos žymos bei meta duomenų semantika gali padėti ne tik pakilti Google algoritmo akyse, tačiau ir ženkliai padidinti paieškos rezultatų paspaudimų (CTR) rodiklius.

E-komercija

Vienas iš „Flat 101“ skaitmeninės rinkodaros agentūros įkūrėjų Richardo Tayar teigia, jog 85% e-komercijos projektų, į kuriuos buvo investuota mažiau nei 10 000 Eurų, užsidarys per 2 metus. Didelė konkurencija ir sąlyginai nedidelis konversijos rodiklis nemažai e-komercijos parduotuvių priverčia kapituliuoti anksčiau laiko. Būtent todėl pradinės investicijos ir startuojančio projekto kokybė gali tapti kertiniu faktoriumi. Dažnai naujai startuojančios internetinės parduotuvės vadovaujasi logika „pradedam taip – paskui bandysim daryti geriau“. Tiesa, tai dažnai nesuveikia, nes vartotojai nori gerai iš karto, o jei vartotojo patirtis svetainėje buvo prasta, vargu, ar jis ten sugrįš, nors jūs ir stengsitės viską daryti geriau.

Priklausomai nuo rinkos ir unikalumo el. parduotuvių konversijos rodiklis Ispanijoje svyruoja nuo 1% iki 3%. Tam daug įtakos turi ir naudojama turinio valdymo sistema. Didžiausius konversijos rodiklius dažniausiai pasiekia parduotuvės, turinčios nuosavas turinio valdymo sistemas (TVS). Tiesa, jos reikalauja didesnių investicijų. Nuosavos turinio valdymo sistemos yra pritaikomos konkrečiai rinkai, produktams, o tai dažnai ženkliai pagerina vartotojų patirtį. Jos taip pat leidžia lengviau įgyvendinti netradicinius sprendimus, kurių poreikis gali atsirasti išanalizavus pirmųjų el. parduotuvės lankytojų patirtį.

Daug kalbų, mažai darbų?

Galbūt nemažai kas sakys, jog nieko naujo nebeišgirsi ir neperskaitysi, kadangi visi šneka apie gerą turinį ir vartotojų patirtį. Bet tikriausiai šneka ne be reikalo. Nemažai verslų vis dar stipriai koncentruojasi į senuosius sėkmės faktorius: perkamas nuorodas, turinio kiekybę (ne kokybę), raktinių žodžių gausą. Tiesa, apie tai nei konferencijose, nei naujienų portaluose nebešnekama eilę metų. Internete, kaip ir televizijoje, norint pasiekti didelių dalykų, reikia didelių investicijų. Dažnas internetinės svetainės savininkas ar administratorius sako: „Nusiperku nuorodų, va mergaitė rašo turinį man kiekvieną dieną. Darau, ką sako.“ Tačiau kai didieji nuomonės lyderiai kalba apie turinį ar prekinio ženklo auginimą, dažniausiai kalba eina apie dideles investicijas, ar net projektus, kurie turės įtraukti kur kas daugiau nei gerai rašantį darbuotoją ir Microsoft Word.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją