Telekomunikacijų sektorius Lietuvos rinkoje įvardinamas vienu konkurencingiausių. Tačiau pastarąją savaitę konkurencija peržengė įprastas ribas. Socialiniuose tinkluose kilus telekomunikacijos bendrovių atstovų kovai, kas laimės simbolinius apdovanojimus, stebintys tik gūžčiojo pečiais, kam to reikia: ar tai išties prisideda prie verslo rezultatų gerinimų, ar svarbiausiu klausimu tapo asmeninės ambicijos nugalėti vienas kitą.

Atskleidė sektoriaus veidą

Triukšmas socialiniuose tinkluose kilo dėl leidinio „Verslo žinios“ kasmet organizuojamų rinkimų, kuriuose tarp kitų nominacijų paskelbiami „Geidžiamiausias darbdavys“ ir „Geriausio CEO“. Laimėti šiuos apdovanojimus telekomunikacijų bendrovėms, regis, tapo žūtbūtiniu klausimu.

Komunikacijos profesionalai pastebi, kad šis atvejis labai aiškiai parodė tiek viso sektoriaus, tiek jame esančių bendrovių veidą. „Telekomunikacijų sektorius visada pasižymėjo paprasta, bet labai agresyvia komunikacija: mes visada matome tam tikrus karus, agresyvius ėjimus vienas prieš kitą visomis progomis, kokios tik pasitaikytų. Pernai matėme tik užuominas to, kas dabar įvyko socialinėje medijoje, bet šiemet komunikacija dar labiau suagresyvėjo ir vienas iš veiksnių galėjo būti sektoriuje įvykęs persistumdymas po „Teo“ ir „Omnitel“ susijungimo ir „Telia“ gimimo“, - svarstė agentūros „Nova Media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas.

„Kas man, kaip komunikacijos žmogui, labai aiškiai matosi, visos bendrovės išliko savimi. Tai, ką darė „Tele2”, jie visą laiką daro visoje savo komunikacijoje: yra agresyvūs, įžūlūs, elgiasi ant ribos, o jei tau nepatinka – ką jau padarysi, mes esame tokie. „Telia“, nepaisant susijungimo, išliko tokia pati savo kultūros prasme. Viešojoje erdvėje iš esmės ir buvo linksniuojamos šios dvi bendrovės, o vėlesnis „Bitės“ įsijungimas kažkokiu kampu irgi tapo visai natūralus. Tačiau į visa tai nereikia žiūrėti labai rimtai: tai yra rinkodaros ir komunikacijos žmonių ping-pongas, o socialinė medija tokius dalykus mėgsta“, - pastebėjo A. Katauskas.

Agentūros „Idea PR“ vadovas Lukas Mikelaitis, pats ketverius metus dirbęs konsultuojant telekomunikacijų kompanijas, sako, kad jo tokia situacija visai nestebina: „Tai yra dar vienas atspindys, parodantis, kokia ši rinka yra konkurencinga. Tai galima vadinti net ne konkurencija, o karu, ar kalbėtume apie reklamas, ar kainas, ar tokius rinkimus, kuriuose iš esmės parodomas tautos balsas. Toks elgesys yra mūsų rinkoje esančių telekomunikacijos įmonių DNR: jei kažkuri bendrovė imasi kokių nors žingsnių, kitos tiesiog negali nereaguoti. Tad tai tapo proga joms visoms dar kartą apie save papasakoti“.

A. Katausko nuomone, iš viso šio sujudimo labiausiai laimėjo „Verslo žinios“: „Jie turbūt patys nesitikėjo pas save tokio srauto ir tai suveikė kaip puikus triukas kaip sulaukti dėmesio savo organizuojamiems veiksmams. Tačiau kokią matau potencialią žalą, vargu, ar kitais metais toks daiktas vėl galės būti įdomus, nes sukelti tokio lygio triukšmą po viso šito festivalio su žinomų žmonių įtraukimu antrą kartą bus labai sudėtinga“.

Viliojo prizais ir žvaigždėmis

Dėl ko kilo visas triukšmas? Nuo rinkimų paskelbimo pradžios feisbuke plitę raginimai balsuoti už vieną ar už kitą kompaniją buvo gana įprasti, bet kova įgavo kitą pagreitį, kai pirmadienį „Tele2” korporacinės komunikacijos vadovas Baltijos šalims Andrius Baranauskas paskelbė konkursą laimėti „iPhone 7“, kuriame galėjo dalyvauti tie, kurie pasidalino informacija apie geriausio vadovo rinkimus. Taip pat pasirodė ir feisbuko žvaigždžių, kaip Agnė Jagelavičiūtė ir Saugirdas Vaitulionis, raginimai savo balsą atiduoti už „Tele2” vadovą. A. Baranauskas savo feisbuko paskyroje klausiantiems, kiek buvo sumokėta už tokius raginimus, aiškino, kad kartais juk galima draugų tiesiog paprašyti.

Atsakydamas į tai telekomunikacijų bendrovės „Telia“ atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis ironizavo, kad jų bendrovei meilės pirkti nereikia. Visgi, socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „LinkedIn“ pasirodė ir apmokėti reklaminiai įrašai, kuriuose buvo kviečiama balsuoti už „Telia“ vadovą Kęstą Šliužą. „Bitė" taip pat paprašė žinomų žmonių, su kuriais bendradarbiauja, agituoti už juos.

Iš šalies kivirčą stebintys socialinių tinklų vartotojai svarstė, ar tokia kova iš viso turi prasmės, kiek adekvačios jai naudojamos priemonės ir kaip į jas reaguoja bendrovių vadovai. Ar dar lieka prasmės būti paskelbtam geriausiu vadovu, jei žmonės už tave balsavo dėl to, kad norėjo laimėti naują telefoną, ar to paprašė jų mėgstama žvaigždė?

Suabejojo balsų patikimumu

Renkant geidžiamiausią darbdavį, kuriame grūmėsi „Telia“ ir „Bitė“ (laimėtoja paskelbta „Telia“) kilo daugiau nesklandumų: per vieną naktį netikėtai smarkiai išaugo balsavusių už „Telia“ skaičius, dėl ko į rinkimų organizatorius kreipėsi „Bitė“, prašydama šiuos balsus anuliuoti, kas galiausiai ir buvo padaryta.

„Pastebėjome, kad tarp 3 val. nakties ir 7 val. ryto bendrovės „Telia” gautų balsų skaičius padidėjo maždaug 1000 balsų, nors prieš tai abi bendrovės per 3 finalo dienas surinko po maždaug 6000 balsų. Įtarimus stiprino ir tai, kad balsų skaičius augo naktinėmis valandomis, kai gyventojai Lietuvoje įprastai dar miega. Kreipėmės į „Verslo žinių“ vadovus su prašymu patikrinti visų balsų kilmę. Atsakymo sulaukėme nedelsiant ir susilaukėme žinių, kad 1000 ryte sugeneruotų balsų, atiduotų už bendrovę „Telia“, buvo anuliuoti. Manome, kad organizuojant tokius konkursus būtina užtikrinti labai skaidrų balsų skaičiavimo mechanizmą, ir kaip matome iš šios situacijos, tobulėti yra kur“, - pasakojo „Bitės“ Korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovė Žana Jakevičienė.

„Telia“ atstovas ryšiams su visuomene Audrius Stasiulaitis patikslino, kad netikėtai išaugusius balsus jie pamatė pirmi ir patys apie tai informavo konkurso organizatorius. „Patys pranešėme, kad už mus yra kažkokių neaiškių balsų ir paprašėme tai įvertinti. Viduje išplatinome informaciją, Kęstas (K. Šliužas – red pastaba) parašė visiems darbuotojams, kad pergalė turi būti tikra ir jos siekiame tik sąžiningais būdais“, - sakė jis.

Svarbiausia – darbuotojams?

Pačios telekomunikacijų bendrovės savo motyvaciją veltis į tokias kovas aiškina komandinės dvasios stiprinimu ir proga pasireklamuoti.

„Taip, šita akcija man davė progą pareklamuoti „Tele2”: mes raginome balsuoti už Petrą (P. Masiulį – red. pastaba) ne tiesiog dėl to, kad jis fainas žmogus, o už tuos dalykus, kurie daromi jam vadovaujant „Tele2”. Antras motyvas – tai buvo puikus teambuildingas, žmonės buvo labai motyvuoti ir vieningi. Taip, mes puikiai suprantame, kad tai tik žaidimas, bet juk krepšinis ar futbolas taip pat yra tik žaidimai, o kiek juose azarto“, - kalbėjo A. Baranauskas, pabrėždamas, kad su organizatoriais tikslinosi, ar nenusižengs taisyklėms paskelbdamas konkursą ir iš jų nesulaukė jokių prieštaravimų.

Tačiau ar neatsitiks taip, kad net jei „Tele2” vadovas bus paskelbtas laimėtoju, žmonės galvos, kad jis ne išties buvo jo vertas, o žmonės tiesiog norėjo pabandyti laimėti telefoną? „Dalis žmonių taip nuskaitys žinutę, aš tą suprantu ir priimu riziką, bet kai jauti azartą, kartais tenka eiti ant ribos. Kaip dainavo Marijonas Mikutavičius, laimėtojų niekas neteis“, - komentavo A. Baranauskas, pridėdamas, kad tokia konkurencinga dvasia juos įkvepia konkuruoti ir kitose srityse, o dėl to galiausiai laimi klientai.

Tuo tarpu „Telia“ atstovas A. Stasiulaitis teigė, kad jiems buvo svarbiausia ne tiesiog laimėti, bet ir būdas, kaip tai padaryti. „Įvairūs internetiniai rinkimai suvienija ir mobilizuoja darbuotojų komandas ir suteikia gerą progą pasireikšti jų kūrybiškumui. Ne mažiau svarbu, kad tai būtų smagi patirtis, aiškiai atspindinti vidines bendrovės vertybes, nes tai tampa bendrovės kaip darbdavio vizitine kortele. Todėl mes buvome apsisprendę vykdyti intensyvią komunikaciją bendrovės viduje, taip pat naudoti įrašus socialinėje žiniasklaidoje, tačiau nenaudoti jokių kitų priemonių. Taip pat nežadėjome darbuotojams jokių materialių dalykų. Vietoj to jie turėjo galimybę bendrovės intranete pasirinkti, kokią užduotį turės viešai atlikti personalo vadovas, jei laimėsime rinkimus: pardavinėti ledus, pasidaryti tatuiruotę ar įrašyti dainą. Pergalės siekimas neturi tapti beatodairišku tikslu, pateisinančiu bet kokias priemones. Tuomet ir darbuotojai jausis laimėję bet kokiu atveju. O mūsų personalo vadovas jau ieško ledų vežimėlio“, - šypsojosi jis.

Kompanija „Bitė“ taip pat į kovą nusprendė pasitelkti žinomus žmones. „Dabartinio konkurso nugalėtojo nustatymas pagrįstas didžiausiu gautų balsų skaičiumi, tad kai įmonių (ar įmonių grupių, kurioms priklauso konkurso finalininkės) darbuotojų skaičius skiriasi keletą ar keletą dešimčių kartų, natūralu, kad stengiamasi pritraukti visų gerbėjų balsus. Su visais žinomais žmonėmis, kurie mus palaikė, „Bitė“ ir prekės ženklas „Labas“ bendradarbiauja labai glaudžiai, su kai kuriais iš jų – ilgus metus, tad natūralu, kad kreipėmės dėl palaikymo ir džiaugiamės, kad šie žmonės patys parašė savo argumentus, kodėl skatina balsuoti už „Bitę“, ir tokia forma, kokia jiems yra priimtina. Tikime, kad visi balsavusieji už mūsų bendrovę tai darė nuoširdžiai, ir visiems nuoširdžiai dėkojame už stiprų palaikymą“, - teigė Ž. Jakevičienė.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją