Miesto bendruomenės siena-metraštis

10 metus vykstantys „European Excellence Awards“ yra prestižiškiausias komunikacijos projektų konkursas Europoje. Savo geriausius darbus jame pristato didžiausios žemyno bendrovės ir jų reklamos bei ryšių su visuomene agentūros. Geriausių Baltijos šalių komunikacijos projektų kategorijoje be „Šilutės sienos“ ir „Bitė Lietuva“ kampanijos taip pat pateko Latvijos finansų ir Latvijos aplinko apsaugos ir regionų vystymo ministerijų bei Estijos Pernu miesto turizmo centro įgyvendintos kampanijos.

„Tai yra tarsi komunikacijos projektų Europos čempionatas, kurio pirmajame etape paprastai pateikiama daugiau nei 1500 įdomiausių kampanijų. Tai, kad bendruomeninis „Šilutės sienos“ projektas pateko į finalinį etapą, kur dėl geriausiojo vardo varžysis su valstybių ir pirmaujančių verslo įmonių įgyvendintomis kampanijomis yra didelis įvertinimas“, - sako Egidijus Valentinavičius, koncerno SBA viceprezidentas.

„Šilutės sieną“ – bendruomeninį projektą, suvienijusį miesto gyventojus - iniciavo koncernas SBA ir jo valdoma įmonė „Šilutės baldai“. Minint 125-ąjį baldų fabriko gimtadienį buvo nuspręsta kartu su Šilutės bendruomene sukurti ilgiausią metraštį – 500 metrų ilgio sieną, ant kurios atsispindėtų svarbiausi miesto istoriniai įvykiai ir reikšmingiausios krašto asmenybės.

Pradėjus projektą, pirmiausia buvo suburta miesto istorikų grupė, kuri išrinko svarbiausius Šilutės istorijos įvykius ir kraštui nusipelniusius asmenis. Visas sąrašas buvo pateiktas Šilutės miesto gyventojams, kurie galėjo balsuoti už jiems svarbiausius įvykius, taip pat siūlyti įrašyti naujus. Vėliau, atrinkus įvykius, prisijungti prie projekto buvo pakviesti žinomi gatvės meno dailininkai, kurie kartu su Šilutės dailės mokyklos moksleiviais kūrė piešinių, atspindinčių istorinius įvykius, eskizus.

„Šiandien galime drąsiai pasakyti, kad mūsų noras miestui ir jo gyventojams įteikti ypatingą dovaną bei suvienyti bendruomenę, paskatinti pilietiškumo ir bendruomeniškumo jausmą, domėjimąsi gimtojo krašto istorija išsipildė 100 procentų. Skaičiuojame, kad prie „Šilutės sienos“ projekto įgyvendinimo tiesiogiai prisidėjo daugiau nei 3000 miesto gyventojų, o tai – kas penktas šilutiškis. Be to, siena turi išliekamąją vertę – teigiamų emocijų pliūpsnį gavo ne tik vienaip ar kitaip kūrimo procese dalyvavę žmonės, ji džiugina ir dar ilgus metus džiugins praeinančių ar pravažiuojančių akis“, – džiaugėsi AB „Šilutės baldai“ direktorė Asta Dijokienė.

Įtraukė Europos šalių gyventojus

Tuo tarpu „Integrity PR“ su „Bitė Lietuva“ savo kampanijai, kurioje pristatė visoje Europoje be papildomų mokesčių naudojamo interneto planą, atliko sociologinius tyrimus bei sukūrė video siužetus, kuriuose pasitelkė kitų Europos šalių gyventojus.

„Po ilgo gilinimosi į klientų poreikius ir lūkesčius sukūrėme revoliucingą produktą: pasiūlėme planus, kurie leidžia lietuviškus mobiliojo interneto gigabaitus be papildomų mokesčių naudoti Europos šalyse, ir dar nemokamai iki 12 mėnesių suteikėme naudingas paslaugas - ekrano draudimą nuo dūžių ir įskylimų, mobilųjį parašą bei interneto saugumo sprendimą. Tokiu būdu išsprendėme vieną opiausių keliaujantiems lietuviams problemų – mobiliojo interneto kainą keliaujant Europoje. Tokia didelė naujiena vidurvasarį, kai keliaujama aktyviausiai, reikalavo netradicinio įvedimo į rinką ir kuo platesnio gyventojų informavimo“, – pasakojo „Bitė Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovė Žana Jakevičienė.

Pasak jos, remiantis sociologinių apklausų ir video tyrimų rezultatais, buvo pagrįstas tiek produkto parengimas, tiek visa informacinė kampanija. „Į komunikaciją įtraukėme ir Europos šalių gyventojus iš Prancūzijos, Portugalijos, Italijos ir Ispanijos. Džiaugiamės, kad šis komunikacijos projektas išsiskyrė tarp tokio didelio kiekio kitų įmonių ir organizacijų projektų“, – sakė ji.

Štai tokie paslaugą pristatantys asmeniški kvietimai buvo platinti žiniasklaidai:

Paslaugos pristatymo video:

Kampanijos „Grąžinti verta“ įvertinimas

Tarp geriausių darbų pateko ir „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ įgyvendinta komunikacija kampanija „Grąžinti verta“. Jos tikslas buvo informuoti visuomenę apie naująją pakuočių užstato sistemą. Ši kampanija pasiekė įspūdingų rezultatų – apklausos rodo, kad net 99,8% gyventojų žino apie sistemą, 89% ja bent kartą naudojosi, 78% teigia, kad sistema yra reikalinga. USAD duomenys rodo, kad net 74% pakuočių, išleistų į rinką, yra grąžinama ir sutvarkoma. Tai vienas aukščiausių grįžtamumo rodiklių per pirmuosius užstato sistemos įvedimo metus, lyginant su kitomis Europos šalimis.