Knygyne – kava, degalinėje – vaistai, kavinėje – banko paslaugos. Pasak specialistų, skirtingų verslo sričių integracija jau nebeturėtų stebinti – nuolat skubantys ir internete gyvenantys XXI a. vartotojai nori vienoje erdvėje rasti kuo daugiau prekių ir paslaugų. Atkeliavusios iš Vakarų, integruotų paslaugų tendencijos sparčiai skverbiasi ir į Lietuvą.

Klientams verslo partnerystė naudinga

Vilniaus Universiteto Ekonomikos fakulteto profesorius Vytautas Dikčius pasakoja, jog panašūs veiklų susijungimai – platesnės tendencijos atspindys.

„Šiandien galbūt nustembame išgirdę apie įmonių paslaugų sujungimą. Bet juk kalbėdami apie daiktus jų daugiafunkciškumu jau tikrai nesistebime – džiaugiamės telefonais su kameromis ir internetu. Dviejų įmonių paslaugų sintezė yra tokia pat natūrali, tik Lietuvoje kol kas galbūt mažiau akivaizdi, tendencija“, – sako profesorius.

Prieš metus „Citadele“ bankas ir kavinių tinklas „Caffeine“ sujungė jėgas ir pačioje Vilniaus senamiesčio šerdyje, Gedimino prospekto pradžioje atidarė banką–kavinę. „Citadele“ banko valdybos pirmininkė Dace Priede prisimena, kad priimti tokį sprendimą paskatino supratimas, jog vien tik įprastų banko paslaugų klientams nebeužtenka.

„Šiuolaikinis žmogus nuolat skuba, jam nuolat trūksta laiko. O tai kelia stresą, verčia jaustis nesaugiai. Todėl supratome, kad turime savo klientams pasiūlyti galimybę ne tik susitvarkyti finansinius reikalus, bet ir sukurti poilsio erdvę. Norėjome, kad mūsų klientai, neišeidami iš banko skyriaus, galėtų nors trumpam sustoti ir atsipalaiduoti“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja D. Priede.

Banko interjeras neprimena standartinio griežto banko stiliaus. Kuriant įstaigos dizainą buvo stengiamasi sujungti banko funkcionalumą ir namų jaukumą. Iš pirmo žvilgsnio tai kavinė, teikianti banko paslaugas.

Nuo banko–kavinės atidarymo praėjus metams, „Citadele“ banko vadovybė įvertino veiklos rezultatus ir liko patenkinta savo sprendimu. „Partnerystė tikrai pasiteisino. Mūsų klientai labai palankiai įvertino naujovę. Būtent dėl tokių dvilypių paslaugų klientai pirmenybę teikia mūsų skyriui. Lyginant su anksčiau Gedimino prospekte buvusiu padaliniu, banko–kavinės klientų skaičius išaugo penktadaliu“, – džiaugiasi D. Priede.

Pasak profesoriaus V. Dikčiaus, tokie rezultatai natūralus veiklos susijungimo privalumas.
„Jei viena įmonė išmano vieną veiklą, o kita kitą, kartais tiesiog neverta išradinėti dviračio ieškant naujų kelių, nes jos gali viena kitą papildyti. Pasaulyje tai vyksta jau seniai, tik galbūt Lietuvoje esame didesni individualistai, dėl to čia panašūs atvejai nėra dažni“, - teigia VU dėstytojas.

Integruotų paslaugų tik daugės

Matydami banko–kavinės sėkmę, „Citadele“ bankas ir „Caffeine“ planuoja tolesnę tokių integruotų paslaugų plėtrą. „Mes esame verslas, kuriantis socialines erdves. Svarbiausias mūsų tikslas – patenkinti visus klientų poreikius. Matome, kad ši naujovė naudinga mūsų klientams, todėl ateityje, bendradarbiaudami su „Citadele“ banku, planuojame atverti lankytojams duris į naujus bankus–kavines“, – sako „Caffeine“ vadovas Nidas Kiuberis.

Integruotas paslaugas išmėgina ir kiti verslai. Pavyzdžiui kai kuriuose degalinių tinkluose jau galima įsigyti nereceptinių vaistinių preparatų bei medicinos priemonių. Dėl įstatyminių apribojimų jų pasiūla kol kas nėra didelė, tačiau tarptautinėje praktikoje pasiteisinęs verslo integracijos pavyzdys prigyja ir Lietuvoje.

Panašu, kad ateityje išvysime vis daugiau verslo partnerystės pavyzdžių. „Žmonių poreikiai keičiasi, todėl kartu turi keistis ir verslas. Tik sujungdami jėgas galėsime duoti tai, ko iš tiesų nori mūsų klientai“, – įsitikinusi D. Priede.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją