Jei norite pasiūlyti žmonėms tikrai tai, ko jie nori, mažiau galvokite apie tai, kokiai kartai jie priklauso, o daugiau atsižvelkite į jų elgesį. Atlikti tyrimai parodė, kad asmens priklausymas kažkuriai kartai rinkodaristų dažnai yra gerokai pervertinamas, rašo portalas „Marketingweek“.

Savo rinkodaros strategijoje vėl minite, kad bandysite pasiekti kartą „X“, „Y“ ar „Z“? Tačiau ar tikrai tikite, kad vien pagal gimimo laikotarpį suskirstyti žmonės yra tokie panašūs? „Jei jūs tikite tūkstantmečio kartos idėja, vadinasi, jūs atmetate tikrąją segmentavimo koncepciją, pagal kurią vartotojai pasižymi skirtingomis patirtimis ir nuomonėmis“, – pastebi apžvalgininkas Markas Ritsonas.

Rinkos tyrimų grupė „Forrester“ atsitraukė nuo suskirstymo į kartas ir sugrupavo vartotojus pagal jų požiūrį į naujus produktus ir technologijas. Tyrime dalyvavo daugiau nei 30 tūkst. žmonių iš 9 Europos valstybių. Pagal tai buvo sukurti penki nauji segmentai, į kuriuos, tyrimo autorių nuomone, rinkodaristai turėtų atsižvelgti siūlydami savo produktus ir paslaugas.

Šiuos segmentus sudaro: progresyvūs pirmūnai, kurie pirmieji įsisavina naujas technologijas ir pradeda formuoti jų paklausą (Jungtinėje Karalystėje jie sudaro apie 9 proc. gyventojų populiacijos), nuovokūs sekėjai, kurie greitai paseka pirmųjų pavyzdžiu (Jungtinėje Karalystėje – 17 proc.), likę vartotojai taip pat grupuojami pagal jų atvirumą inovacijoms, iki mažiausiai joms imlios grupės, pavadintos santūriai besipriešinantys (Jungtinėje Karalystėje – 24 proc.).

Tyrimas atskleidė, kad naujas technologijas nebūtinai geriausiai įsisavina jaunimo karta. Pastebėta, kad „Z“ kartos, gimusios po 2001 m. atstovai, dažnai yra kur kas konservatyvesni nei vadinamosios kūdikių bumo kartos atstovai, gimę tarp 1946-1964 m., „X“ kartos atstovai (1965-1980) ir tūkstantmečio kartos atstovai (1981-2000).

Todėl rinkodaros profesionalai geriau turėtų stebėti ne kartas, o tai, kaip keičiasi kiekvieno segmento įpročiai. Pavyzdžiui, 41 proc. tyrimo dalyvių prieš pirkdami daiktą paskaito apie jį kitų vartotojų atsiliepimus. 17 proc. atėję į parduotuvę naršo savo mobiliuosiuose telefonuose lygindami kainas su konkurentų pasiūlymais.

„Aš manau, kad progresyvių pirmūnų skaičius ateityje augs, o santūriai besipriešinančiųjų mažės. Todėl reikia galvoti apie įrankius, kurie būtų prieinami tiems žmonėms ir naujas patirtis, kurias galima jiems pasiūlyti“, - sako tyrimo analitikė Anjali Lai.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją