Bomba. „Microsoft“ už 26 000 000 000 USD nusipirko „LinkedIn“. Tikrai neturiu jokio supratimo apie „vertes su devyniais nuliais“, bet, vis tik – už ką tokie pinigai?

Na, greičiausiai, už duombazę. 433 milijonus „LinkedIn“ vartotojų, arba 433 milijonus mokių ir pažangių pasaulio protų. Yra tekę girdėti labai paprastą, bet taiklų „LinkedIn“ apibūdinimą: „Jei Tavęs nėra „LinkedIn“ – keista, bet dar nereiškia, kad su Tavim kažkas blogai. Bet jeigu Tu esi „LinkedIn“ – tai viskas su Tavim gerai“.

Tiesa, „LinkedIn“ kol kas labiau „Vakarų pasaulio“ platforma, tačiau įvertinus jo paplitimo geografiją galima drąsiai teigti, jog kuo daugiau aktyvios valstybės darbo rinkos yra „Linkedin“ – tuo globalioje darbo rinkoje pažangesnė ir pati valstybė. Keli pavyzdžiai. Pradėkime nuo „LinkedIn“ tėvynės JAV. 319 milijonų gyventojų - 128 milijonai „LinkedIn“ vartotojų. 39 % visų gyventojų. Kanada - 34%, Singapūras ir Danija - 33%, Švedija -25%. Lietuvoje šiandien yra 284 000 „LinkedIn“ vartotojų. Tai yra 10 % nuo visų Lietuvos gyventojų (panašus procentas Latvijoje ir Estijoje). Ir patinka mums tai ar ne, bet nuo pažangiausių pasaulio valstybių mūsų darbo rinkos globalumas turbūt ir skiriasi 3/4 kartus. Arba, jei reikia guodžiančio pavyzdžio, tai mes tiek pat atsiliekam nuo Švedijos, kiek lenkiam Baltarusiją (3.1 %).

Kas „LinkedIn“ šiandien yra kiekvienam iš mūsų? Visų pirma - dinamiškas veiklų aprašas, kuris mūsų kontaktų rekomendacijų dėka parodo patį svarbiausią dalyką šiandieninėje darbo rinkoje – realias kompetencijas. Net neabejokite - artimiausiu metu asmeninis „LinkedIn“ profilis visiškai pakeis įprastinį CV. Tačiau tikroji šiandieninio „LinkedIn“ pridėtinė vertė vartotojui kuriama ir daugybe papildomų galimybių: „inMail“, tinklaraščio funkcija „Pulse“, integruotu „SlideShare“, nuotolinių mokymų platforma „Lynda“ ir kt. Galime net neabejoti, jog po sandorio su „Microsoft“, būtent per „LinkedIn“ mus (spėčiau – santykinai nebrangiai) pasieks visa „debesijos“ pažanga. O tai „LinkedIn“ vartotojais padarys net ir didžiausius skeptikus.

Atsinaujinusio „LinkedIn“ ambicija – pasiūlyti daugiau pridėtinės vertės ne tik kiekvienam iš mūsų, bet ir verslui. Manau, tai gera žinia Lietuvos įmonėms, daugumos kurių santūrumą šiame socialiniame tinkle lėmė jo stipri orientaciją į globalumą ir angliakalbiškumą. Lokalioms rinkoms ir santykinai nedideliems prekių ženklams „LinkedIn”, kaip marketingo platforma, greičiausiai vis dar kurį laiką išliks prabangos elementu, tačiau stebint, kaip čia veikia dinamiški lietuviški startuoliai (pvzd. YPLAN, VINTED) – jau galima pradėti mokytis. Ypač reputacijos valdymo ir buvimo geidžiamu darbdaviu.

Taigi

Profesionalus buvimas „LinkedIn“ kelia kiekvieno iš mūsų (tiek darbuotojo, tiek ir darbdavio) vertę globalioje darbo rinkoje. Įgūdžiai valdant kiekvieno iš mūsų asmeninius profilius, ilgainiui tampa ekspertiškumu, kuris gali būti perkeltas į kompanijų ar organizacijų reputacijos valdymą tame pačiame socialiniame tinkle. Kitaip tariant, „LinkedIn“ mes reprezentuojame ne tik save, bet ir savo darbovietės brand'ą. Ir jei buvo kokių nors dvejonių dėl „LinkedIn“ ateities, „Microsoft“ jas išsklaidė. „LinkedIn“ tampa ateities platforma. Tiek profesine, tiek brand‘ų komunikacijos.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją