Šiandieniniame informacijos ir kontaktų sraute ypatingai svarbus yra pirmasis įspūdis. Praleidus progą gerai prisistatyti, galima prarasti ir galimybes. Sunkūs laikai? Kaip tik atvirkščiai. Šiandien paprasčiau, nes daug kas priklauso nuo mūsų pačių.

Įsivaizduokite, kad norite įsidarbinti. Ką visų pirma daro darbdavys/darbdavio agentūra? Žinoma, kad Jus google'ina. Ir ką pamato paieškoje? Na, jeigu nesate veidas nuo žurnalo viršelio, TV žvaigždė ar tūkstantinę auditoriją turintis blogeris – pirmieji paieškos įrašai dažnai nukreipia į Jūsų socialinių tinklų profilius. O čia ir prasideda istorija, kad neužtenka turėti „Facebook“, „LinkedIn“, „Google+“ ar „Instagram“ profilį, t.y. neužtenka vien būti socialiniuose tinkluose. Reikia juos profesionaliai valdyti ir per jų turinį kontroliuoti savo e-atrodymą.

Turiu pažįstamų, kurie turėdami neigiamos viešumo patirties (pvz. skandalingas sudalyvavimas realybės šou prieš 10 metų), sąmoningai pradėjo vengti bet kokio eterio, taip pat ir iš socialinių tinklų. Šiandien jie susiduria su elementaria problema – juos google'inant, pirmi puslapiai įrašų yra apie dešimties metų senumo jaunystės paklydimus / TV prodiuserių pinkles. Tuo tarpu turint ir valdant kelių socialinių tinklų profilius, šią informaciją seniai buvo galima „nustumti“ į, pavyzdžiui, antrą/trečią „Google“ paieškos puslapį, o tuo pačiu turėti ir visai kitus pirmo įspūdžio rezultatus. Taip kad tie, kas nėra patenkinti tuo, ką išgoogle'ina apie save, turėtų ne nusigręžti nuo socialinių tinklų, o į juos „nerti“. Turintiems mažiau patirties, patartina pasinaudoti tokių platformų kaip „BrandYourself“ rekomendacijomis.

Ne ką mažiau svarbus e-atrodymas ir darbuotojų ieškantiems darbdaviams. Jiems gal net sunkiau, nes reprezentatyvios turi būti tiek įmonės, tiek jai priklausančių prekių ženklų, tiek vadovybės asmeninės paskyros. Ateinanti nauja darbuotojų kartą darbdaviams turi naujų kokybės kriterijų, kurie anksčiau nebuvo tokie svarbūs, o dabar gali tapti netgi lemiančias. Nes renkasi ne tik darbdavys. Renkasi ir darbuotojas. Ir jei darbdavys nepasirodys „cool“ organizacinės kultūros prasme, jei vadovas/vadovų komanda nebus „trendy“ – gali būti, kad vien konkurencingo atlyginimo, siekiant prisivilioti jaunosios kartos talentus, nebepakaks. O šiuolaikiškai atrodyti strategiškai nevaldant savo „išgoogle‘inimo“ (tuo pačiu ir socialinių tinklų) – tiesiog neįmanoma.

Taigi, šiandien nėra efektyvesnės priemonės e-reputacijai formuoti nei socialiniai tinklai. Ir jei Jūs jų nevaldysite ir nekontroliuosite, Jūsų reputaciją internete už Jus suformuos kažkas kitas.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją