Po kiek ilgiau nei dvejus metus trukusių teisinių procesų galutinai užversta byla dėl prekybos centro VCUP (AB prekybos centras „VCUP“) logotipo naudojimo.

Prekybos centras buvo kaltinamas neteisėtu logotipo naudojimu ir už tai ieškovas siekė prisiteisti daugiau nei 37 tūkst. eurų turtinės ir beveik 3 tūkst. eurų neturtinės žalos. Kasacine tvarka nagrinėto skundo išvadose nutarta, kad prieš tai vykusių teismų sprendimai yra teisingi – prekybos centras VCUP yra teisėtas prekės ženklo turėtojas, o ieškovo skunde pateikti argumentai yra nepagrįsti ir atmestini.

„Džiaugiamės, kad pagaliau ši byla baigėsi. Nors nuo pat pradžių žinojome, kad esame teisūs – už sukurtą logotipą atsiskaitėme ir sėkmingai be jokių pretenzijų jį naudojome savo veikloje daugiau nei dešimt metų – norėjome, kad būtų priimtas galutinis teisinis sprendimas, – sako prekybos centro VCUP generalinė direktorė Ona Nevinskienė. – Ši patirtis buvo gera pamoka, kaip reikia atsakingai rinktis paslaugų teikėjus, prieš pasirašant sutartį, reikia aiškiai apsibrėžti darbus ir jų rezultatus, šiuo atveju – į logotipą pereinančias teises. Ypač svarbu atkreipti dėmesį į paslaugas teikiančios įmonės ir jos darbuotojų santykius autorinių teisių srityje.“

Prekybos centro VCUP logotipo istorija prasidėjo dar 2003 metais. AB prekybos centras „VCUP“ (tuo metu - AB „Vilniaus centrinė universalinė parduotuvė“) (užsakovas) ir tuomet veikusi UAB „Nada focus“ (rangovas) pasirašė rangos sutartį. Joje buvo numatyta, kad rangovas įsipareigoja suprojektuoti, pagaminti ir sumontuoti prekybos centro išorinę vaizdinę reklamą. Darbų eigoje abiejų įmonių sutarimu buvo nutarta prekybos centrui palikti buvusį pavadinimą, o naujam prekės ženklui kaip trumpinį panaudoti dominuojantį žodinį elementą „VCUP“, kurį atsakovas komercinėje ūkinėje veikloje naudojo dar nuo 2000 metų. Bendru įmonių sutarimu buvo aptartas ir logotipo grafinis vaizdas, parinktos iki tol naudotos raudona, mėlyna spalvos. Už šiuos darbus pagal rangos sutartį buvo atsiskaityta, o 2006 m. lapkričio mėn. ženklas „VCUP“ buvo oficialiai įregistruotas.

Problema iškilo 2013 metų pabaigoje, kai buvęs UAB „Nada focus“ darbuotojas Tautvydas Kaltenis kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą su ieškiniu, kuriuo prašė panaikinti ženklo „VCUP“ registraciją, nes jis yra klaidinamai panašus į jo sukurtą vaizdinį žymenį. T. Kaltenis teigė, kad nėra davęs sutikimo šį žymenį registruoti kaip prekės ženklą. Jis taip pat nurodė, kad bendrovė be jo sutikimo nuo 2003 m. pabaigos naudoja žymenį prekybos centro pavadinime, reklamoje bei kitoje komercinėje veikloje. Pasak ieškovo, taip pažeidžiamos jo kaip autoriaus turtinės teisės. Ieškovas nurodė, kad atsakovas gautų ieškovo leidimą nustatytu būdu naudotis jo sukurtu kūriniu, jeigu sumokėtų 37071,36 Eur už šių teisių suteikimą. Ieškovas taip pat prašė priteisti 2896,20 Eur dydžio neturtinės žalos atlyginimo, kadangi atstovas, naudodamas žymenį, nenurodė ieškovo, kaip autoriaus, vardo ir taip pažeidė ieškovo teisę į autoriaus vardą.

2015 metų vasario mėnesį Vilniaus apygardos teismas ieškinį atmetė. 2015 metų lapkričio mėn. Lietuvos apeliacinis teismas pirmosios instancijos teismo sprendimą paliko iš esmės nepakeistą, tik sumažino iš ieškovo atsakovui priteistą bylinėjimosi išlaidų atlyginimą. Sprendimu nepatenkintas ieškovas Lietuvos apeliacinio teismo nutartį skundė kasacine tvarka. Galutinis teisėjų sprendimas taip pat buvo palankus prekybos centrui VCUP. Lietuvos aukščiausiojo teismo teisėjų kolegija pripažino prieš tai priimtų teismų nutartis teisingomis, o ieškovo pateikti argumentai pripažinti atmestinais ir nesudarančiais pagrindo pakeisti ar panaikinti apeliacinės instancijos teismo procesinį sprendimą. Taip pat nuspręsta, kad ieškovas turės atlyginti atsakovui patirtas išlaidas už advokato paslaugas.

Pagrindinis argumentas, kodėl ieškovo argumentai pripažinti nepagrįstais yra tai, kad jis tuo metu buvo UAB „Nada focus“ darbuotojas ir dalyvavo logotipo derinimo procese. UAB „Nada focus“ laikytina turtinių teisių į logotipą, kaip autorių teisių objektą, turėtoja, kuri pagal rangos sutartį perdavė prekybos centrui VCUP visas autorių turtines teises į logotipą kaip grafinio dizaino kūrinį.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją