Labiausiai lietuviams trūktų tokių tarptautinių prekės ženklų kaip „Google“, „Microsoft“ ir „Facebook“, o iš lietuviškų – vaistinių tinklo „Camelia“, jeigu jie išnyktų, rodo naujausia tarptautinė Prasmingų prekės ženklų studija (angl. Meaningful Brands index), atlikta „Havas Media Group“. Iš viso į dešimtuką prekės ženklų, kurių lietuviai pasigestų labiausiai, pateko net keturi lietuviški prekės ženklai: „Camelia“, LNK, „Tele2“ ir „Senukai“.

Prasmingų prekės ženklų studiją „Havas Media Group“ atlieka jau aštuntus metus iš eilės. 33-ose šalyse apklausti 300 000 vartotojų, o Baltijos šalyse – 7 500. Studijoje buvo analizuojami 1 500 pasaulinių prekės ženklų, klausiant respondentų, ar jie žino tą prekės ženklą, jeigu taip, ar jiems trūktų, jeigu jis išnyktų.

Studijos rezultatai Lietuvoje parodė, jog lietuviams itin aktuali yra kaina. Trys iš keturių lietuviškų prekės ženklų, patekusių į dešimtuką, pasižymi vertės ir mažos kainos komunikacija.

„Matome, kad kainos ir kuriamos vertės santykis lietuviams yra itin svarbus. Tą patiriame kasdienėje savo veikloje. Patenkinti vartotojų lūkesčius yra vis sunkiau, prekės ženklai susiduria vis su didesniais iššūkiais, didesniais vartotojų lūkesčiais. Akivaizdu, kad neužtenka prekės ženklo vertės kurti vien maža kaina. Nors ji lietuviams yra aktuali, tačiau vis daugiau vartotojų reikalauja ir kokybės. Tai, kad esame lietuviškas prekės ženklas, kurio vartotojams trūktų labiausiai, rodo pasirinktą teisingą mūsų veiklos strategiją“, – pranešime žiniasklaidai cituojama vaistinių tinklo „Camelia“ generalinė direktorė Aušra Budrikienė.

Nepasigestų 3 iš 4 prekės ženklų

Tiek pasauliniai, tiek ir Lietuvos rezultatai parodė, kad vartotojams nerūpėtų, jeigu išnyktų trys iš keturių prekės ženklų. 74 proc. respondentų nurodė, kad nepasigestų kasdien naudojamų prekės ženklų.

Studijos rezultatai taip pat atskleidė, ko vartotojai labiausiai tikisi iš prekės ženklų – kad šie pirmiausia gerins jų patirtį. O vienas svarbiausių aspektų, kodėl nepasitikima prekės ženklais, yra tai, kad jie neatitinka vartotojų lūkesčių.

„Kartelė prekės ženklams keliama vis aukščiau. Siekdami patenkinti vartotojų lūkesčius ir tapti reikalingu prekės ženklu, turime atlikti daug namų darbų: pažinti klientus, suprasti jų poreikius, užtikrinti visapusiškai vertingas paslaugas. Mažmeninės prekybos sektoriuje vertė vartotojui pradedama kurti nuo darbuotojų, jų įtraukimo ir motyvavimo. Galbūt neatsitiktinai iš farmacijos bendrovių į dešimtuką patekome mes, bendrovė, kuri, „Sodros“ sausio mėnesio duomenimis, darbuotojams moka didžiausią vidutinį atlyginimą šiame sektoriuje“, – apie prekės ženklo vertės vartotojams kūrimą sako A. Budrikienė.

Tarptautinė Prasmingų prekės ženklų studija parodė, kad gyventojai už prasmingus prekės ženklus linkę mokėti daugiau (12 proc.), juos dažniau rekomenduotų savo draugams (7 proc.), taip pat įsigytų pakartotinai (5 proc.).

Prasmingiausi prekės ženklai pasaulyje: „Google“, „PayPal“, „WhatsApp“, „YouTube“, „Samsung“, „Mercedes Benz“, „Nivea“, „Microsoft“, IKEA, „Lego“.

Prekės ženklai, kurių lietuviams trūktų labiausiai, jeigu jie išnyktų: „Google“, „Microsoft“, „Facebook“, TV3, „YouTube“, „Camelia“, LNK, „Tele2“, „Skype“, „Senukai“.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją