Rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Kantar TNS“ atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2017 metų sausio-kovo mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 11,3 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Per pirmus tris 2017-ųjų mėnesius reklamos apimtys augo arba nekito visose reklamos kanaluose, išskyrus žurnalus. Didžiausius biudžetus reklamai per šį laikotarpį skyrė prekybos tinklai, iš kurių labiausiai savo išlaidas reklamai didino „Lidl“.

Pirmąjį šių metų ketvirtį dosniausi reklamos rinkai buvo prekybos tinklai. Šis sektorius reklamai šiemet skyrė didžiausius biudžetus, o, lyginant su trimis pirmaisiais praėjusių metų mėnesiais, juos didino 104 proc. Išlaidos pirkėjo lojalumo kortelių reklamai išaugo 132 proc. Prekybos tinklai pagal reklamos biudžetų dydį pirmąjį metų ketvirtį pirmavo keturiuose reklamos kanaluose – televizijoje, radijuje, internete ir lauko reklamos stenduose. Vis tik labiausiai, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo telekomunikacijų sektoriaus reklamos biudžetai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Bendrovės „Telia Lietuva“ vardo pristatymo ir įvedimo kampanija lėmė, kad labiausiai žiniasklaidoje išaugo telekomunikacijų kompanijų gross išlaidos reklamai. Kelis kartus didėjo ir valstybinių institucijų bei Europos Komisijos pristatomų projektų bei optikos parduotuvių reklamos biudžetai. Tuo metu populiariosios muzikos koncertų, festivalių, mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių ir čiužinių reklamos išlaidos buvo vienos labiausiai mažėjusių“, – teigė „Kantar TNS“ Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Iš reklamos užsakovų labiausiai savo išlaidas reklamai didino prekybos tinklas „Lidl“. Toliau tarp labiausiai reklamos biudžetus pirmąjį šių metų ketvirtį didinusių užsakovų rikiuojasi įvairias socialines akcijas ir projektus pristatanti Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija bei farmacijos bendrovė „GlaxoSmithKline“. Labiausiai gross investicijas į reklamą pirmąjį metų ketvirtį mažino farmacijos, medicinos prietaisų ir plataus vartojimo prekių kompanija „Johnson & Johnson” (50 proc.), gaiviųjų gėrimų gamintoja „Coca-cola“ (36,5 proc.) bei farmacijos bendrovė „KRKA“ (35 proc.).

Pirmąjį šių metų ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, bendra TV reklamos trukmė Lietuvoje paaugo 9,6 proc. Sausio-kovo mėnesiais šiemet televizijos eteryje iš viso buvo buvo parodyta 409 tūkst. reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys per tris pirmus šių metų mėnesius smuko 3,8 proc. Reklamos apimtys laikraščiuose, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, nekito ir iš viso sudarė daugiau nei 1,9 mln. kv. cm plotą. Tuo metu žurnaluose bendras reklamos plotas smuko 9,2 proc. ir siekė 1,3 mln. kv. cm.

Radijo eteryje šių metų sausio-kovo mėnesiais nuskambėjo 1,8 mln. sekundžių reklamos – dešimtadaliu daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.

Gross išlaidos banerinei interneto reklamai pirmąjį šių metų ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augo 35,6 proc.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant 2017 ir 2016 metų pirmuosius ketvirčius, augo 6 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose sausio-kovo mėnesiais šiemet buvo eksponuojama 17,4 tūkst. kv. m reklamos.

Lauko video reklamos ekranuose per pirmuosius tris mėnesius šiemet buvo parodyta daugiau nei 1,3 mln. sekundžių reklamos. Tai yra 4 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų pirmąjį šių metų ketvirtį iš viso buvo užklijuota beveik 9 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su to paties 2016 metų laikotarpio duomenimis, fillboard reklamos apimtys nekito.

Vidaus TV reklamos apimtys, lyginant pirmojo ketvirčio rezultatus šiemet ir pernai, augo 34,2 proc.

Kino reklamos apimtys sausio-kovo mėnesiais šiemet išaugo 68,1 proc. Iš viso per tris pirmuosius metų mėnesius prieš kino filmus buvo parodyta 130 tūkst. reklaminių klipų.

Žemiau „Kantar TNS“ reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys – reklamos apimčių pokytis, lyginant 2017 m. ir 2016 m.* sausio-kovo mėnesių rezultatus.

Pirmąjį metų ketvirtį savo išlaidas reklamai labiausiai didino prekybos tinklas „Lidl“
Pirmąjį metų ketvirtį savo išlaidas reklamai labiausiai didino prekybos tinklas „Lidl“
Pirmąjį metų ketvirtį savo išlaidas reklamai labiausiai didino prekybos tinklas „Lidl“
© Autoriaus archyvas
Pirmąjį metų ketvirtį savo išlaidas reklamai labiausiai didino prekybos tinklas „Lidl“

Televizijoje, radijuje, lauko video ir vidaus TV reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos

Duomenys pateikiami tik iš „Kantar TNS“ registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o jį sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus TV reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją