Londone vykstančioje reklamos konferencijoje „Advertising Week Europe“ visų akys krypsta į „Google“. Interneto milžinei tenka aiškintis dėl atvejų, kai užsakovų reklama pasirodo toli gražu ne tokiame kontekste, kuriame jie norėtų būti matomi. Ir nors „Google“ mušasi į krūtinę žadėdama daryti viską šiai problemai spręsti, kai kurie reklamdaviai nusprendžia nerizikuoti ir verčiau bent laikinai nutraukti reklamavimąsi naudojantis šia platforma.

Reklama tarp ekstremistų turinio

„Marks & Spencer”, „Audi”, „RBS”, „L`Oreal” - tik kelios iš kompanijų, kurių reklama buvo rodoma „Google“ priklausančiame „YouTube“ socialiniame tinkle šalia ekstremistų platinamo turinio. Į tokią keblią situaciją netgi pateko pati Didžiosios Britanijos vyriausybė, BBC ir Britanijos karališkosios jūrų pajėgos. „Google“ Europos padalinio vadovas Matthew Brittin, reaguodamas į kilusį pasipiktinimą, atsiprašinėjo žadėdamas peržiūrėti įmonės politiką ir dar labiau sustiprinti apsaugą nuo tokių atvejų, bet kol kas neaišku, kaip konkrečiai tai bus padaryta.

Kaip rašo BBC, už kiekvieną tūkstantį reklamos parodymų tinklapio savininkai uždirba apie 6 svarus sterlingų, tad verslininkai net to nenorėdami galėjo finansiškai prisidėti prie paramos ekstremistams, antisemitams ar kitiems neapykantos skleidėjams. Kad tokių atvejų nebūtų, „Google“ turi išspręsti mažiausiai du uždavinius: suspėti pašalinti „YouTube“ pasirodžiusį apskritai netinkamą turinį, ir atskirti turinį, kuris yra legalus, bet netinkamas skelbti reklamai. Informacijos kiekiams nuolat augant, su tuo susidoroti tampa vis sudėtingiau, o kaip parodė šie atvejai, vien algoritmais šimtu procentu pasitikėti negalima.

Konferencijos metu žurnalistai bandė išgauti iš M. Brittin atsakymą, ar nebūtų teisingas sprendimas „Google“ įdarbinti žmones, kurie ieškotų, ar „YouTube“ nepasirodo ekstremistų skelbiamas turinys, bet jis išsisukinėjo kalbėdamas, kad išmaniųjų technologijų ir vartotojų pranešimų apie netinkamą turinį derinimas yra geresnis pasirinkimas.

Nusprendė stabdyti bendradarbiavimą

Dalis reklamos užsakovų nusprendė bent laikinai stabdyti reklamavimą „YouTube“ ar naudojantis įrankiu „Google Display Network“, kol nebus rastas patikimesnis reklamos konteksto užtikrinimo būdas. Tarp bendrovių, kurių reklamos bent kol kas nematysime „YouTube“ - „L`Oreal“, „Audi“, „Sainsbury`s“, „McDonald`s“, „The Guardian“, „Channel 4”.

Pirmoji žiniasklaidos planavimo kampanija, taip pat pranešusi apie reklamos per „YouTube“ ir „Google Display Network“ stabdymą, yra „Havas UK“, kuri iki šiol vien reklamai „Google“ Didžiojoje Britanijoje per metus skirdavo 35 mln. svarų sterlingų (40.35 mln. Eurų). „Havas UK“ vadovas Paulas Framptonas sakė, kad tai buvo jų pareiga klientams užtikrinant prekės ženklo saugumą. „Šiuo metu mūsų komanda dirba atrinkdama alternatyvius partnerius, kurių patikimumą užtikrintų trečiosios šalys ir jos galėtų garantuoti saugumą“, - teigė jis portalui „BusinessInsider“.

„Havas Media Group“ vadovas Lietuvoje Andrius Barakūnas sako, kad bent kol kas planų eiti tokiu pačiu keliu neturi. „Mus tokia žinutė pasiekė per užsienio žiniasklaidą, bet tai nėra tinklo direktyva ar globali politika. Didžiojoje Britanijoje toks sprendimas yra labai didelis įvykis, o mus tokio tipo pranešimai tik motyvuoja būti dar įžvalgesniais. Turint omenyje, kad į Lietuvą iš pasaulio tendencijos paprastai ateina kiek pavėluotai, mes tikrai į tokius dalykus atsižvelgiame, nes mums labai svarbu, kokiame kontekste reklamuojami mūsų klientai. Tik tas „Google Display Network“ naudojimas Vakarų šalyse yra kur kas didesnis nei pas mus, o mes nuolat dirbame, valdome srautą ir mūsų specialistai nuima vadinamas varneles nuo viso turinio, kurio mes nepageidaujame“, - aiškino jis.

Reklamos saugumo svarba auga

Didžiojoje Britanijoje atlikta reklamos profesionalų apklausa parodė, kad reklamos saugumas – vienas iš svarbiausių jos kokybės aspektų. Kaip rašo portalas „emarketer“, jis yra trečioje vietoje (24 proc.) po reklamos žiūrimumo (38 proc.) ir apgaulingos reklamos (33 proc.). Tačiau tai, kad prekės ženklas pasirodo netinkamame turinyje, yra labai sunku pastebėti. Paprastai didžiųjų prekės ženklų atstovai patys nevaikšto po tokio turinio tinklapius, tad norint rasti tokią reklamą, reikėtų specialiai juose lankytis.

„Google“ verslo plėtros vadovas Baltijos šalims Vytautas Kubilius teigė, kad „Google“ remiasi itin griežtomis taisyklėmis sprendžiant, kur ir kokia reklama gali būti pateikiama. „Šios taisyklės visuomet atitinka galiojančius teisės aktus ir labai dažnu atveju eina gerokai toliau bei kelia atsakingos reklamos suvokimo kartelę. Absoliučia dauguma atvejų tos taisyklės veikia, jos yra pakankamos ir padeda apsaugoti vartotojus nuo klaidinančios, nepadorios ar kenksmingos reklamos. Bet absoliuti dauguma atvejų vis tik nėra 100%, tad turime pripažinti, kad yra vietos tobulėjimui ir esame nusiteikę toliau sunkiai dirbti siekiant užtikrinti, kad reklamos valdymo mechanizmai būtų skaidrūs ir vartotojai matytų tik saugų, naudingą turinį“, - sakė jis.

V. Kubilius priduria, kad „Google“ imasi itin daug priemonių kovojant su blogomis reklamomis ir kenksmingu turiniu. „Esame sustabdę 1.7 mlrd. reklamų, kurios neatitiko „Google“ reklamos reikalavimų, panaikinę 100 000 tinklapių narystę „Google Display network“, sustabdę reklamą ir jos monetizavimą prie 300 mln. valandų video turinio ... Internetas auga, paprasti žmonės su telefonu rankoje dabar kuria turinį, to paties turinio tolerancijos sąvoka kinta, tad užduotis vis sudėtingėja ir kartais slystelime ir mes. Bet tai matome ir esame pasiryžę toliau tvarkyti“, - teigė jis.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją