Socialiniai tinklai ūžia nuo žiniasklaidoje pasirodžiusios informacijos, kad Lietuvos turizmą turinčioje skatinti kampanijoje „Real is Beautiful“ naudojamos ir kitose šalyse darytos nuotraukos. Už tai atsakingos agentūros suskubo aiškintis, kaip susiklostė tokia kurioziška situacija.

Koncepciją „Lithuania. Real is Beautiful“ pernai viešai pristatė agentūra „New“. Jos įgyvendinimą socialiniuose tinkluose, reklamos ir rinkodaros paslaugų teikimą Lietuvos turizmo departamentas patikėjo agentūroms „Open Agency“ ir „Turinio rinkodara“. Jos laimėjo konkursą pasiūliusios šios paslaugas suteikti už 140 tūkst. eurų kainą. Kaip atsitiko, kad kampanijoje, kalbančioje apie tikrą Lietuvos grožį, nepakako tikrų Lietuvos vaizdų, ir buvo naudojamos nuotraukos iš tarptautinių nuotraukų bazių su kitų šalių vaizdais?

Agentūra „Open Agency“ teigia, kad ji šiame projekte atlieka tik žiniasklaidos planavimo funkciją, pirkdama reklamą jau sukurtam turiniui. „Turinio kūrimo procese nedalyvaujame, už tai atsakingas kitas projekto partneris, tačiau gailimės neišnaudoję savo teisės patarti“, – savo feisbuko profilyje skelbia agentūra.

Tas kitas partneris – daug kam iki šiol buvusi negirdėta bendrovė „Turinio rinkodara“. Pasirodo, tai – Tomo Nemuros sukurta įmonė, kurį iki šiol daugelis žinojo kaip agentūros „Chocolate“ atstovą. T. Nemura įvykusią komunikacijos klaidą pripažįsta, tik pabrėžia, kad jokios neskaidrios veiklos čia nėra.

„Visas turinys turi dvi sudėtines dalis – tekstinę ir vizualinę. Paskyra anglų kalba - įvaizdinė, lietuvių kalba - informacinė. Konkretūs lankytini gamtos objektai, konkretūs kultūros objektai, konkretūs pristatomi žmonės visur buvo ir yra pristatomi juos pristatančiomis nuotraukomis. Maisto ar aktyvaus laisvalaikio turiniui svarbu nuotraukos emocija, šių nuotraukų tikslas pristatyti ne konkrečią geografinę vietovę, bet maksimaliai gerai vizualizuoti konkretų užsiėmimą, perteikti įspūdžius. Šio turinio galiojimo laikas trumpas. Socialinėje medijoje naudojame tiek užsakovo jau turimas nuotraukas, tiek geranoriškai turizmo informacijos centrų ar entuziastų siunčiamas nuotraukas, tiek ir foto bankus“, – sako T. Nemura.

T. Nemura dėsto, kad iš viso projekte buvo numatyta panaudoti 700 nuotraukų, iš kurių 350 turi būti sukurtos kaip originalios šiam projektui, o kitas planuota gauti iš kitų šaltinių. „Manėme, jog galime panaudoti ir asociatyvias nuotraukas emocijos perteikimui – buvome neteisūs. Foto banko nuotraukas, su geografinėmis vietovėmis išimsime ir jas pakeisime originaliomis. Savo sąskaita“, – žada T. Nemura.

Bendrovės „Turinio rinkodara“ vadovas patikslina, kad sutarties suma yra 115 tūkst. eurų pridedant PVM. Jos trukmė – 14 mėnesių. Už šią sumą numatyta parengti strategiją, ją įgyvendinti socialinėje medijoje, parengti 5 turinio kampanijas, sukurti 6 video, metus administruoti paskyrą, taip pat administruoti paskyrą „TripAdvisor“ portale ir ten parengti 10 straipsnių anglų kalba, reklaminius skydelius ir įgyvendinti šiame portale reklaminę kampaniją.

T. Nemura vardina ir tikslus, kuriuos buvo užsibrėžę pasiekti socialiniuose tinkluose, ir kurie bent iki šiol buvo smarkiai viršijami. „Suprantu, kad žalos tai neišspręs, bet galbūt mano atviri atsakymai į klausimus padės eliminuoti nusivylimą, piktumą ir įtarimus neskaidria veikla, kurios nėra“, - sako jis.

Turizmo departamento vadovė Jurgita Kazlauskienė dėl kilusio skandalo pranešė pasitraukianti iš pareigų.

Socialiniai tinklai mirgėjo nuo pašiepiančių įrašų:

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją