Besidomintiems naujienomis, susijusiomis su „Google“ algoritmo atnaujinimais, neišvengiamai darančiais įtaką interneto svetainių pozicijoms „Google“ paieškoje, 2016 m. rugsėjo mėnesio pabaiga buvo ypatinga. Nuolat paieškos variklio algoritmų smulkius pakeitimus daranti „Google“ rugsėjo 23 dieną oficialiai paskelbė apie ilgai lauktą algoritmo „Penguin“ atnaujinimą. Taigi, kuo ypatingas „Penguin 4.0“ atnaujinimas ir kaip jis gali paveikti paieškų rezultatus?

„Penguin“ algoritmas – kam jis skirtas ir kaip veikia (SEO žinovams – pastraipą praleisti)

„Penguin“ – vienas iš svarbesnių „Google“ algoritmų. Iš viso „Google“ naudoja apie 200 algoritmų, kurie apjungiami į vientisą sistemą siekiant pateikti vartotojui aktualiausius paieškos rezultatus.

Kalbant apie „Penguin“ – algoritmas padeda „Google“ paieškos sistemai atrasti svetaines, kurios aukštas raktažodžių pozicijas „Google“ paieškoje bando pasiekti lengviausiu keliu, pavyzdžiui, perkant milžinišką kiekį nuorodų (angl. backlinks), kurios nėra nei kokybiškos, nei kuria pridėtinę vertę. Būtent išorinių nuorodų kokybė yra viena iš svarbiausių svetainės optimizavimo paieškos sistemoms dalių, galinti užtikrinti aukštesnę vietą paieškos rezultatuose.

Tai reiškia, kad kuo daugiau yra dalijamasi tam tikru turiniu internete, tuo paieškos varikliams jis atrodo svarbesnis, naudingesnis. Nenuostabu, kad atsiranda bandančių tuo manipuliuoti ir daryti įtaką pozicijoms priverčiant „Google“ algoritmus manyti, kad į konkrečią svetainę veda galybė aktyvių nuorodų, nors iš tikrųjų turiniu dalinamasi dirbtinais būdais. Taigi „Penguin“ sukūrimo tikslas buvo atrasti svetaines, kurios paieškos rezultatuose keldavo pozicijas neetiškais būdais ir jas „bausti” sumažinant jų autoritetą bei pozicijas paieškos rezultatuose.

Artėjantis „Penguin“ algoritmo atnaujinimas IT sritimi besidomintiems asmenims tapo žinomas jau 2015 metais – tuomet buvo spėjama ir prognozuojama, kaip atnaujinimas paveiks paieškų rezultatus bei svetaines. Nors algoritmo atnaujinimo buvo tikimasi jau 2016 metų pradžioje, „Google“ apie jo veikimą paskelbė tik šių metų rugsėjo antroje pusėje.

Kuo atnaujinimas svarbus?

Pagrindinė „Penguin 4.0“ algoritmo atnaujinimo savybė – nuo šiol jis veiks realiu laiku. Turimų svetainės nuorodų kokybės įvertinimas turėtų vykti kiekvieną kartą, kai „Google“ baigs iš naujo indeksuoti svetainę. Dėl algoritmo atnaujinimo begalinis nuorodų kiekis bus aptinkamas kur kas greičiau ir teigiamos įtakos rezultatams nebeturės – reitinguodama svetainės raktažodžius „Google“ nekokybiškas nuorodas tiesiog ignoruos.Kitas svarbus aspektas – svetainės, kurios buvo paveiktos „Penguin“ algoritmo anksčiau, lengviau galės atgauti prarastas pozicijas paieškoje.

„Kadangi „Penguin“ veikia realiu laiku, tai turėtų suteikti galimybę greičiau atgauti pozicijas svetainėms, kurios anksčiau buvo neigiamai paveiktos algoritmo dėl neetiškos išorinio SEO strategijos toleravimo. Tai reiškia, kad neigiamą nekokybiškų nuorodų įtaką turėtų tapti lengviau sutvarkyti, nes baudos už netinkamą SEO strategiją bus naikinamos realiu metu“, – teigia agentūros „Seohelis“ vadovas Vytis Uogintas.

Kitas svarbus „Penguin 4.0“ požymis – atnaujinta baudų skyrimo tvarka dirbtinai pozicijas paieškos rezultatuose besikeliančioms svetainėms. Po atnaujinimo „Penguin“ algoritmas turėtų ne pašalinti iš aukštų pozicijų paieškos rezultatuose visą svetainę, o paveikti tik tas svetainės vietas (t.y. puslapius), kuriose randa neleistinų veiksmų.

Kokią įtaką „Penguin 4.0“ darys verslui?

Dėl algoritmo atnaujinimo gali būti ramios įmonės, kurios geresnių rezultatų paieškos sistemose siekia skaidriais būdais, t.y. besilaikydamos „Google“ rekomendacijų, kurios yra:

- Kokybiško, unikalaus turinio pateikimas;
- Rinkos naujienų rašymas (pvz. blog‘o, naujienų ar patarimų skilties pildymas);
- Investavimas į viešuosius ryšius ir bendradarbiavimas su kitais portalais;
- Gerai veikiančios, patogios vartotojui svetainės kūrimas.

Įmonės, kurios rezultatams paieškoje pasiekti pasitelkė neprofesionalius sprendimus, t.y. milžiniškus kiekius vertės nekuriančių nuorodų, neigiamą įtaką verslui turėtų pajausti kur kas greičiau nei anksčiau. Šią neigiamą įtaką atspindės raktažodžių pozicijų kritimas, ko pasekmė – lankytojų srautų sumažėjimas. Būtent svetainės lankomumo rodikliai gali lemti kai kurių verslų augimą arba, atvirkščiai, pelno mažėjimą.

Taigi įmonės, kurios laiku investavo savo laiko resursus ar pasitelkė kokybiškas paslaugas teikiančias įmones į pagalbą, tam, kad atliktų vertę keliančius veiksmus, gali jaustis ramios – priimti sprendimai turėtų atsipirkti kartu su šio algoritmo atnaujinimo pasirodymu. Visgi, įmonėms, kurios siekė greitų rezultatų pasitelkdamos nekompetentingus ir trumpalaikius sprendimus, teks papildomai investuoti siekiant susigrąžinti į svetainę potencialius klientus. Tiesa, kadangi apie algoritmą paskelbta gan neseniai, artimiausiu metu bus sunku pasakyti, ar pozicijos svyruoja dėl „Penguin 4.0“ veikimo, kitų „Google“ paieškos atnaujinimų ar tai yra natūralūs pozicijų pokyčiai.

Ar „Penguin“ jau sėkmingai veikia – nežinia

Praėjus porai savaičių po paskelbimo apie „Penguin 4.0“ išleidimą, atsiranda vis daugiau pranešimų apie neįprastus pozicijų pokyčius, kuriuos daugiausiai lemia anksčiau skirtų baudų panaikinimo atvejai. Vis dėlto, oficialaus pranešimo, kad naujasis „Penguin“ jau sėkmingai atlieka savo darbą ir yra aktyvus – nėra.

Kaip žinia, paprastai įvairūs „Google“ atnaujinimai Lietuvą pasiekia šiek tiek vėliau. Remiantis „Google“ oficialiais pranešimais, naujasis „Penguin“ realiu laiku turėtų pradėti veikti visomis kalbomis, t.y. visas valstybes turėtų pasiekti maždaug vienu metu. „Kadangi apie „Penguin 4.0“ įtaką paieškos rezultatams oficialių žinių nėra, ateinantys mėnesiai yra itin svarbūs – patartina atidžiau stebėti pozicijų pokyčius. Tikslesnes išvadas apie tai, kaip algoritmas paveikė rezultatus, greičiausiai galėsime daryti maždaug lapkričio-gruodžio mėnesiais“, – teigia „Seohelis“ vadovas.

„Penguin 4.0“ – tai ne tik būdas rasti svetaines, manipuliuojančias paieškos rezultatais neleistinais būdais, bet ir priemonė skatinti kokybiško, unikalaus turinio kūrimą. Jei svetainėje iš tiesų bus naudingo, aktualaus vartotojui turinio, natūralu, kad juo bus dalinamasi kitose svetainėse, naujienų portaluose – taip bus kuriamos aukštos vertės, kokybiškos nuorodos.

Teigiama, kad „Penguin 4.0“ – tai paskutinis šio algoritmo atnaujinimas, apie kurį yra skelbiama oficialiai. Tai lėmė ta aplinkybė, jog šiuo atnaujinimu „Penguin“ nebėra papildomas filtras naudojamas paieškos sistemos – jis tapo neatsiejama „Google“ indeksavimo proceso dalimi, tad apie mažus, nuolat vykstančius atnaujinimus pranešti tiesiog nebėra tikslinga.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją