Kūrybinė agentūra „New!” pasiūlė Romai šiuolaikišką miesto įvaizdį, kurį pristatė asmenine dovana naujajai miesto merei, Virginiai Raggi. Kad pasiūlymas pasiektų Italijos sostinę, agentūros atstovai išvyko į Romą įteikti jį tiesiogiai.

Apsisprendus dirbti ties Romos vizualiniu identitetu agentūrą pasiekė intriguojančios naujienos iš Amžinojo miesto – italai išrinko naują sostinės valdžią su guvia mere Virginia Raggi priešaky.

Pirmoji Romos istorijoje moteris-merė ryžtingai deklaruoja „naują erą” ir šiuolaikišką kryptį miestui. Tai padiktavo spontanišką sprendimą nuvykti į Romą ir įteikti pasiūlymą atnaujinti miesto įvaizdį.

„Taip jau tobulai sutapo, kad britų dizaino ir architektūros biblija ICON pakvietė mus būti jų „Rethink” rubrikos svečiais ir „rebrandinti” ką tik norime. Pasirinkome Romą, nes šis miestas yra mėgstamiausia mūsų trumpų atostogų kryptis. Kolegas įkvepia Italijos sostinės grožis, tačiau mums sunku patikėti, kad, pavyzdžiui, Anykščių vizualinis identitetas atrodo beveik geriau už miesto, kuriame kūrė Berninis ir Fellinis. Ėmėmės iniciatyvos tai spręsti”, – pasakoja Tomas Ramanauskas, „New!” kūrybos direktorius.

Kūrybinė agentūra naująjį identitetą savo iniciatyva kūrė kone pusę metų. T. Ramanauskas įsitikinęs, kad paruošus tokį darbą vertėjo bent jau pabandyti pasiekti merę ir pristatyti jai pasiūlymą.

„Mūsų nusiteikimo neįveikė nei Cordonata laiptų statumas, nei svylantys padai, ryžtingai šuoliavę Mikelandželo šedevru į Kapitolijaus aikštę per patį karštojo sezono piką, merijos link. Norėjome padaryti viską, kad dovanojama Romos identiteto knyga pasiektų merės rankas. Ir mums tai pavyko. Susitikome su merės atstovais, kurie, įvertinę mūsų pasiūlymą, priėmė sprendimą perduoti Virginiai Raggi ir mūsų dovaną, ir kvietimą susitikti”, – sako T. Ramanauskas.

Italijos sostinės merijoje liko lietuvių įteikta naujojo Romos identiteto knyga ir atviras laiškas merei. Susipažinę su jo turiniu merijos atstovai liko maloniai nustebinti ir netruko patvirtinti oficialiu antspaudu, kad jis bus perduotas Virginiai Raggi.

„Turistinė patirtis padiktavo, kad Roma – tai ištisas jaustukų miestas, kuriame ties kiekvienu žingsniu gali aikčioti iš nuostabos. Šiame mieste, kaip niekur kitur, jautiesi esantis viename milžiniškame muziejuje po atviru dangumi. Atrodo, kad kiekviena gatvelė – tai muziejaus koridorius į vis kitą ekspoziciją. Tokią centrinę idėją ir pristatėme: „Rome – The Museum Of Ahh” (Roma – Ak! Muziejus)”, –pristato T. Ramanauskas.

T. Ramanauskas įsitikinęs: kiekvienam miestui turėtų rūpėti tinkamai apie save papasakoti. Roma nusprendė keistis, „New!” – prisidėti su tuo, ką gali geriausio: šiuolaikiškos, reprezentatyvios vizualinės simbolikos sukūrimu.

„Esame agentūra, kuri nori kurti, keisti, gražinti ir tobulinti dalykus. Net jei vizualiniai miesto sprendimai yra ne tokie svarbūs vyresnei italų kartai, jaunesniems ar aktyviems turistams naujoji simbolika leistų miestą patirti visapusiškiau, nukreiptų į vis kitus nuostabius dalykus, kurie nebūtinai yra gido maršrute”, – sako T. Ramanauskas.

Pagrindiniu vizualiniu identiteto motyvu tapo rodyklė su miesto šūkiu. Tokiu būdu kuriama žaisminga nuolatinių atradimų nuotaika šiame mieste.

„Šūkis-rodyklė nukreipia turistą atrasti įdomiausias Romos vietas. Tas, kuriose norisi net šūktelti Ak! Tuo tarpu modernių šriftų kombinacija ir oficialioje Romos simbolikoje dominuojanti geltona spalva sukuria darnų vizualinį stilių. Jis gali būti lanksčiai pritaikomas skirtingoms priemonėms: nuo ženklinimo mieste iki renginių plakatų ar turistinės atributikos”, – sako Marija Kisieliūtė, „New!” dizaino skyriaus vadovė.

Po trumpų dienos atostogų ir nuotykių Romos merijoje agentūra laukia tolesnių naujienų iš ofiso Vilniuje. Kolegos juokauja, kad liko paskutinis ir didžiausias išbandymas – italų laiko supratimo, kuris šiauriečius varo į neviltį dėl visiško atsipalaidavimo ir nesiskubinimo.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją