Naujienų agentūrą „Elta“ perka verslininkė, iš Darbo partijos prieš kelias savaitei pasitraukusi Gitana Markovičienė. Sandėris šiuo metu dar vyksta, jam pasibaigus G. Markovičienei pereis kontrolinis įmonės akcijų paketas.

Šį faktą M360 patvirtino agentūros „Elta“ vyriausioji redaktorė Eleonora Budzinauskienė. „Sandėris yra prasidėjęs, keičiasi savininkai, G. Markovičienė perka kontrolinį akcijų paketą“, - sakė ji. Iki šiol agentūros savininku buvo Vitas Tomkus.

G. Markovičienė prieš tai buvo Darbo partijos pirmininkės Živilės Pinskuvienės pavaduotoja. G. Markovičienė teigia prieš kelias savaites išstojusi iš partijos ir apskritai pasitraukusi iš politikos.

„Aš noriu, kad agentūra „Elta“, kuri turi stiprią profesionalų komandą, turėtų sąlygas profesionaliai veiklai ir mūsų komanda tiesiog ją pastiprina. Aš tikrai manau, kad suprantu visą žiniasklaidos veiklos pusę, noriu, kad komercija ir žurnalistika būtų aiškiai atribotos, užtikrinant žurnalistams profesinę laisvę nuo verslo ir nuo politikos įtakos", - apie savo planus įsigijus agentūrą kalbėjo ji, teigdama, kad jokios įtakos buvusi narystė Darbo partijoje jos naujai veiklai neturės.

„Taip, sandoris vyksta. 100 proc. neparduodama, eina kalba apie kontrolinį akcijų paketą. Yra tam tikros komercinės paslaptys, bet yra kontrolinis akcijų paketas ir galimybė išsipirkti 100 procentų“, - BNS sakė V.Tomkus.

„Pirkėjų buvo daug. Yra BNS savininkai estai („Eesti Meedia“ - BNS), skambino, siūlė, bet labai nerimtas pasiūlymas buvo. Kaip supratau, norėjo monopolizuoti rinką ar panašiai. Pagalvojau, kad tai gali būti nelabai naudinga Lietuvai. Paskui buvo Tomas Balžekas (buvęs „15min“ ir BNS direktorius - BNS), bet ten labiau ambicijos, kažką estams įrodyti, su žurnalistika, man atrodo, nieko bendro neturi“, - BNS sakė V.Tomkus.

„Aš išklausiau visų jų perspektyvų, kaip jie įsivaizduoja rinką, tai man priimtiniausias pasirodė Gitanos variantas, nes ji aktyviai dalyvavo politikoje su savo nuomone kaip apžvalgininkė. Man jos pažiūros patinka, man patinka ta patriotinė linija ir šiuo atveju lėmė ne kainos klausimas, o į kieno rankas pereina viena iš seniausių informacinių įmonių „Elta“, - pridūrė „Respublikos leidinių“ savininkas.

V.Tomkaus teigimu, perleidžiamas „Eltos“ verslas ir nuotraukų archyvas. Sandoris, pasak „Respublikos leidinių“ savininko, turėtų būti baigtas per savaitę.

Šalių susitarimu sandorio vertė neatskleidžiama, tačiau neoficialių M360 šaltinių teigimu, į derybas įsitraukusi G. Markovičienė gerokai išaugino sandorio kainą nei iš pradžių siūlė kiti pretendentai.

„Respublikos leidinių“ direktorė Diana Veleckienė BNS teigė, kad neseniai G.Markovičienė išėjo iš „Respublikos leidinių“, kuri dirbo reklamos ir komercijos direktore. G. Markovičienė BNS nurodė esanti finansų valdymo specialistė, turinti verslo administravimo išsilavinimą ir 14 metų dirbusi bankų sektoriuje, dabar nepriklausanti jokiai politinei partijai.

40-ies G.Markovičienė 1998-2010 metais dirbo Ūkio banke, 2010 metais vadovavo „Swedbank“ Klaipėdos filialo skyriui, 2011-2012 metais dirbo „Danske Bank“ Lietuvos filialo klientų aptarnavimo skyriaus vadove, nuo 2012 metų gruodžio dirbo buvusio Seimo nario „darbiečio“ Gedimino Jakavonio padėjėja. G.Markovičienė socialiniem tinkle „LinkedIn“ nurodo vadovaujanti įmonei „GM Media Invest“, tačiau Registrų centre tokia įmonė nėra užregistruota.

Žurnalistikos instituto direktorius doc. dr. Deimantas Jastramskis sako, kad kol kas anksti vertinti, ar agentūra išliks nepriklausoma nuo politikų įtakos. „Pamatysime, kaip bus. Lietuvoje vietinės regioninės žiniasklaidos daug politikų valdo arba patys, arba per kitus asmenis, per artimuosius, per statytinius - čia nėra tokia didelė naujiena. Svarbiausia turbūt yra ne vien tai, kad valdo ar politikas, ar politikams artimi asmenys, svarbiausia, kad būtų skaidriai pateikta, kas yra savininkas ir vėlgi skaidriai deklaruoti jo interesai ", - komentavo jis.

Tačiau šis atvejis ypatingas tuo, kad perkama ne atskirai veikianti žiniasklaidos priemonė, o naujienų agentūra. „Su naujienų agentūromis yra viena tokia problema, kad jų nėra daug: Lietuvoje faktiškai jos yra tik dvi, ir jų tekstai turi įtaką nemažai daliai žiniasklaidos, nes jų tekstai parduodami masinei žiniasklaidai ir privatiems asmenims. Todėl agentūros nuosavybės struktūra turi įtaką ir kitiems žiniasklaidos subjektams, redakcijoms, kurios prenumeruoja ir skaito šią informaciją. Šiuo atveju tai, kam priklauso naujienų agentūra, yra labai svarbus dalykas, bet dar kartą akcentuoju, svarbiausia, kad visuomenė aiškiai žinotų, kam ji priklauso ir kokie interesai, o kalbėti, ar paveiks, ar nepaveiks dar anksti. Reikia žiūrėti į agentūros turinį, stebėti ir bus galima pasakyti aiškiau, kai sandoris bus įsigalėjęs", - sakė D. Jastramskis.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją