Priverstiniu būdu išmaniųjų telefonų savininkus pripratinusi naudotis „Messenger“ programėle, bendrovė „Facebook“ dabar ruošiasi iš to neblogai uždirbti. Socialinio tinklo vartotojai ir verslininkai Jungtinėse Amerikos Valstijose jau išbando naują reklamos įrankį – pokalbių lange pasirodančias reklamines žinutes, už kurias, žinoma, verslininkams tenka susimokėti.

Kaip viskas veikia?

Iš pažiūros, šios naujojo tipo reklamos atrodo kaip tradiciniai, ne vienerius metus „Facebook“ naujienų sraute šmėžuojantys prekės ženklų įrašai, tačiau spustelėjus ant veiksmą atlikti skatinančio mygtuko esate nukreipiamas ne į įmonės puslapį „Facebook“ ar nukreipiamąjį puslapį – ekrane atsidaro pokalbio langas su potencialiam klientui adresuota žinute. Čia su juo pasisveikinama arba pristatomas iš anksto paruoštas reklaminis turinys. Vartotojas gali reaguoti ir tęsti šį pokalbį arba jį pabaigti. Tame pačiame pokalbio lange galima išsiaiškinti, kur rasti artimiausią reklamuojamą kavinę ar parduotuvę, sužinoti jos darbo valandas ir t.t.

Gera žinia ta, kad reklamdavių inicijuoto pokalbio kontrolė – paprastų „Facebook“ vartotojų rankose. Reklamdaviai neturės galimybės į pašnekesius su potencialiais klientais leistis nekviesti – pokalbio inicijavimo teisė patikėta „Facebook“ vartotojui, kaip ir galimybė užblokuoti nepatikusios reklamos siuntėją. Kaip ir visais kitais atvejais, reklamos užsakovams leidžiama pasirinkti tikslinę auditoriją pagal demografinius rodiklius, taip susikuriant potencialiausio vartotojo paveikslą.

Kaip tai palengvins bendravimą su klientu?

Šis reklamos būdas įgalina prekės ženklą plėtoti face2face pokalbį su vartotoju, labiau patenkinti individualius poreikius, pavyzdžiui, paspaudus reklamą su 20 proc. nuolaidos pasiūlymu atostogoms, vartotojas gali paklausti tiesiogiai, ar prekės ženklas gali pasiūlyti X dieną kelionę dviem į Y šalį.

Vartotojas gali bendrauti ne tik su realiu įmonės darbuotoju-prekės ženklo atstovu. Reklamą galima optimizuoti per botų funkciją. Tai kelią iki kliento palengvintų kelis kartus, t.y. atsakymus gali pateikti pats feisbukas, imituodamas žmogaus elgesį. Pavyzdžiui, automatiškai generuojama žinutė informuotų klientą, kad į jo užklausą bus atsakyta po 4 valandų. „Facebook“ mano, kad šis reklamos būdas netgi galėtų pakeisti 800-uosius numerius ir tapti pirminiu kanalu įmonėms bendraujant su savo klientais.

Šiandien „Facebook“ komanda vis dar tikrina šio būdo efektyvumą, sudarinėja taisykles, analizuoja intensyvumo poreikius. Kol kas Lietuvos rinkai ši funkcija nėra prieinama, tačiau prognozuojama, jog žiemą ir platesnė auditorija galės ją išmėginti. Tiesa, kai kurie amerikietiškus įmonių puslapius sekantys lietuviai jau galėjo su tuo susidurti. Verslininkams teks luktelti dar kelis mėnesius.

„Messenger“ reklamos ras savo nišą, jeigu prekės ženklai išnaudos jas kūrybiškai, teiks naudingus pasiūlymus savo tikslinei auditorijai. Kitu atveju, jeigu prekės ženklai intensyviai reklamuos kiekvieną nuolaidos siūlymą, tai gali sudaryti atmetimo reakciją. Vartotojai tokią informaciją laikys erzinančiu brukalu ir mielai jos atsisakys.

Ar tai sulauks sėkmės?

Atsakyti į šį klausimą ir 100 proc. garantuoti atsakymo teisingumą šiandien dar negalėtų niekas. Turint omenyje faktą, kad viena iš trijų internete praleidžiamų minučių atitenka socialiniams tinklams, „Facebook“ noras siūlyti vis daugiau ir vis įvairesnių reklamavimosi galimybių yra mažų mažiausiai logiškas.

Vartotojai vis dažniau ir aktyviau linkę kurti asmeninį ryšį su prekės ženklais, todėl naujas kanalas, leisiantis su jo ambasadoriais bendrauti lyg su savo artimais bičiuliais gali tapti patrauklesnis, nei mes galime įsivaizduoti.

M360
bigNow


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją