„Labai dėl to apgailestauju. Žinau, kad turime dar daug padaryti ir darysime viską, kad ateityje išvengtume tokių tragedijų“, ‒ konferencijoje „F8” kalbėjo Markas Zuckerbergas, komentuodamas sekmadienį JAV sukrėtusią tragediją, kai žudikas tiesiogiai transliavo vykdomą žmogžudystę socialiniame tinkle „Facebook“.

57 sekundžių trukmės video įrašas feisbuke buvo skelbiamas apie dvi valandas, kol galiausiai buvo pašalintas. Tiek laiko pakako tūkstančiams žmonių jį peržiūrėti, pasidalinti feisbuke ir kitiems tinklapiams parsisiųsti jį į savo serverius, rašo „Wired.com“. Šis tragiškas įvykis dar kartą paskatino diskusijas, ką gali ir turi daryti socialiniai tinklai, kad išvengtų juose skelbiamo netinkamo turinio. Be to, tai dar kartą įrodė, kad jei kokia nors informacija nors trumpam paskelbiama internete, visiškai ją panaikinti tampa beveik nebeįmanoma.

Kokios gali būti šios problemos sprendimo galimybės? Jei norima šimtaprocentinės garantijos, kiekvienas video ar kita informacija prieš ją skelbiant viešai turėtų būti peržiūrima. Tačiau to padaryti neįmanoma dėl daugybės priežasčių. Pirma, net jei feisbukas nuspręstų atsisakyti gyvų video transliacijų (o žinant jų populiarumą, jis to tikrai nedarys), vartotojai tiesiog rastų tam kitas platformas. Antra, įvertinus tai, kiek informacijos kiekvieną sekundę įkeliama į internetą, nusamdyti reikiamą kiekį žmonių, kad jie visa tai patys peržiūrėtų, tampa neįmanomu uždaviniu. Problemą bandoma spręsti algoritmais, tačiau jų esminis trūkumas tas, kad jie klysta. Ir net jei algoritmas nusprendžia, kad turinys netinkamas, feisbukas, ar kita gyvas transliacijas siūlanti įmonė, gali būti apkaltinta cenzūra, ko nė viena nenori.

Kol kas feisbukas šiai problemai spręsti į pagalbą pasitelkia vartotojus. Jie gali pažymėti skelbiamą turinį kaip netinkamą, o į tai turi reaguoti socialinio tinklo darbuotojai, kurie priima sprendimą, trinti informaciją, ar ne. Kaip įrodė pastarasis tragiškas įvykis, sistema toli gražu neveikia tobulai, bet geresnės kol kas nėra.

Feisbuko dirbtinio intelekto skyriaus vadovas Yann LeCun žada, kad ateityje dirbtinis intelektas padės kur kas geriau spręsti tokius uždavinius ir tam nebereikės vartotojų pranešimų, bet kada to galima tikėtis, kol kas nedrįsta prognozuoti.

Žmogužudystės JAV atveju apie netinkamą turinį nė vienas iš jį peržiūrėjusių žiūrovų nepranešė beveik pusantros valandos. Ir net kai vienas visgi nusprendė tai padaryti, įrašas buvo išimtas tik po 23 minučių.

Dirbtinis intelektas feisbuke atpažįsta dalį netinkamo, pavyzdžiui, pornografinio ar smurtinio turinio, bet jis dar nėra ištobulintas tiek, kad gerai perprastų žmonių kalbos niuansus, pavyzdžiui, atpažintų ironiją ar grasinimus. Problema panaši kaip su netikromis naujienomis: išmokyti kompiuterį atskirti melagingą turinį ar smurtą yra kur kas sunkiau nei tiesiog pastebėti nuogą kūną. Nepaisant to, M. Zuckerbergas sako, kad šiuo metu maždaug pusė pranešimų apie netinkamą turinį feisbuke gaunama iš vartotojų, ir pusė iš dirbtinio intelekto sistemų.

„Mums dar reikia labai daug padaryti. Ši tragedija mums tai labai aiškiai priminė, ir turime daryti viską, ką galime, kad daugiau tokios tragedijos nebeatsitiktų“, - kalbėjo jis.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją