Šių metų birželis buvo ypatingas: ne tik dėl prasidėjusios vasaros, bet ir dėl sujudimo prekybos centrų rinkoje bei sporto aistruolius grįžti namo dar nesutemus paskatinusio futbolo čempionato. Visa tai turėjo įtakos tam, kaip lietuviai žiūrėjo televiziją ir kaip persiskirstė pinigai televizijoje.

Birželį žiūrimiausių kanalų TOP2 pasikeitė

Didžioji dilema kalbant apie televiziją yra: TV3 ar LNK? Jau ne kartą analizavome, jog kiekvienas iš šių kanalų gali būti geriausias, didžiausias ir visoks kitoks numeris vienas. Tačiau kartais atsitinka įvykiai, kurių metu, nors ir laikinai, bet iškyla nauji lyderiai. Taip įvyko prasidėjus Europos futbolo čempionatui, kurio metu oficialus transliuotojas LRT suaugusių auditorijoje įsiterpė tarp TV3 bei LNK ir padidino savo auditorijos dalį maždaug du kartus. Lygiagrečiai mažėjo TV3 ir LNK auditorijos dalys. Tiesa, situacija jau greitai gali keistis dėl prasidėsiančių Olimpinių žaidynių, kurias transliuos tiek TV3, tiek LNK, tiek Lietuvos ryto televizija.

M. Anužytė. Birželį televiziją purtė pokyčiai
© Media House nuotr.

Birželį labiausiai palaikėme kaimynus

Birželio įvykiai atsispindi ir žiūrimiausių laidų TOP 20, kuriame pusę pozicijų užima futbolo čempionato rungtynės. Žiūrimiausias mačas birželį – tarp Lenkijos ir Portugalijos, kurį per TV stebėjo beveik kas dešimtas 20-50 m. lietuvis. Tačiau čempionatas birželį nesibaigė, o azartas tik didėja, tad ir liepos kanalų tope turėtų karaliauti futbolas.

M. Anužytė. Birželį televiziją purtė pokyčiai
© Media House nuotr.

Prie televizoriaus laiko praleidome daugiau

Yra manoma, jog vasarą daugiau laiko praleidžiame atostogaudami, tad laikas praleistas prie televizorių ekranų sumažėja, tačiau šių metų birželis yra išimtis. Lyginant su 2015 metų birželiu vidutinis suaugęs lietuvis prie televizoriaus praleido 22 minutėmis per dieną ilgiau. Tačiau tai negalioja komerciniams TV kanalams, kuriuose praleistas laikas lyginant su pernai metais sumažėjo 10 minučių. Viena iš priežasčių yra tas pats futbolas, kadangi LRT nepatenka į komercinių TV kanalų sąrašą.

M. Anužytė. Birželį televiziją purtė pokyčiai
© Media House nuotr.

Birželį prekybos centrai agresyvesni televizijoje

Žmonėms, dirbantiems su rinkodara svarbu ne tik vartotojų įpročiai ar televizijos turinys, bet ir šioje medijoje investuojami pinigai. O pokyčių birželį buvo nemažai. Pašalinus skirtingų klipų trukmių įtaką birželio mėnesio reklamuotojų TOP 20 pasiskirsto taip:

M. Anužytė. Birželį televiziją purtė pokyčiai
© Media House nuotr.

Verta paminėti, jog bendrai prekybos sektorius lyginant su pernai metais padidėjo net 43% (lyginant svertinius reitingus tikslinėje auditorijoje) ir tai lėmė naujo žaidėjo atėjimas į rinką: Lidl iš karto įšoko į šeštą vietą televizijos rinkoje. Tačiau konkurentai neatsiliko – didino investicijas į TV. Lyderiais išliko telekomunikacijos atstovai, tokie kaip Tele2 ir Bitė, o pats mobilių paslaugų tiekėjų sektorius išaugo 15% lyginant su pernai metų birželiu.

M360
Media House


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją