Aštri konkurencija tarp Lietuvos vaistinių įpratino jų klientus medžioti pačius pigiausius pasiūlymus. Apytiksliai kas antras pirkėjas pripažįsta, kad pereitų į kitą vaistinę dėl mažesnių kainų, o kas ketvirtą perviliotų patrauklios akcijos.

Tarptautinė rinkos tyrimų bendrovė „Nielsen“ pastebi, kad pirkėjų vizitai į vaistines pamažu retėja, tačiau vienu pirkimu jie išleidžia daugiau pinigų. Be to, vis daugiau vaistinių klientų linksta apsipirkti internetu.

„Daugumai Lietuvos vaistinių pirkėjų tiesiog rūpi gauti patį geriausią pasiūlymą. Didžiausia dalis, arba 57 proc. vaistinių pirkėjų tvirtina, kad žvalgosi mažiausių kainų, 27 proc. – akcijų. Reikia pabrėžti, kad vaistinių klientams taip pat svarbu ir patogi vieta, patikimas vaistininkas, rekomendacijos bei tinkamas asortimentas. Dominuojant tokioms nuotaikoms, reikšmės nepraranda lojalumo programos bei kortelės, nes jos vaistinėms suteikia ryškesnio išskirtinumo pigumo ieškančių žmonių akyse“, – teigia „Nielsen“ paslaugų mažmeninės prekybos tinklams vadovė Baltijos šalims Žaneta Simonaitytė.

Reprezentatyvaus „Nielsen“ tyrimo duomenimis, šiemet apsilankymo vaistinėse dažnumo vidurkis sumažėjo nuo 1,2 iki 1,1 karto per mėnesį – šis rodiklis tolydžio smunka jau ketveri metai iš eilės, tačiau atitinka Baltijos šalių vidurkį.

Vaistinių klientai teigia, kad vidutinės mėnesio išlaidos šiemet yra 4 eurais didesnės nei pernai ir siekia 28 eurus, iš kurių pusė tenka maisto papildams, kosmetikai, higienos prekėms. Anot pirkėjų, ne vaistams jie išleidžia 46 proc. daugiau nei pernai.

Vaistinių tinklų sprendimas daugiau dėmesio skirti asortimento išplėtimui ne medikamentais, o papildais ir įvairiais kūno priežiūros produktais, po truputį gaivina ir susidomėjimą elektronine prekyba.

Šiemet teigiamai į apsipirkimą internetu šiemet žiūri iš viso 36 proc. vaistinių pirkėjų, arba 4 procentiniais punktais daugiau negu pernai. Iš jų 8 proc. tvirtina, kad tikrai pirks internetu, dar 28 proc. – nusiteikę pabandyti.

Savo ruožtu, kategoriškai nenorinčių bandyti pirkti internetu dalis tarp vaistinių klientų šiemet smuko 6 punktais iki 42 procentų.

„Perkant vaistus Lietuvos teisės aktai numato įvairių ribojimų, o receptinius ir nereceptinius medikamentus atsiimti vis tiek reikia atvykus į vaistinę ir pateikus reikiamus dokumentus. Tuo tarpu plataus vartojimo prekių užsakymas internetu atitinka visus patogumo kriterijus: pirkėjas nėra ribojamas darbo valandų, jis sutaupo laiko ir gali gauti užsakymą tiesiai į namus ar kitu pageidaujamu adresu“, - sako Ž.Simonaitytė.

Lietuvos vaistinių elektroninėse parduotuvėse dažniausiai perkami maisto papildai ir vitaminai, veido kremai, dantų pasta, vaikų higienos ir kosmetikos prekės, kūno kremai, pieneliai, losjonai ir šampūnai.

Tiriant vaistinių vartotojų įpročius buvo apklausta 1100 respondentų, tyrimą „Nielsen“ atliko šiemet pavasarį.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją