2015 m. didžiausią augimą nuo krizės laikų fiksavusi ryšių su visuomene rinka pernai nustojo augti ir netgi krito žemyn. Ko galima tikėtis šiais metais? Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) atliktos apklausos duomenimis, daugiau nei pusė agentūrų tikisi augimo, o daugelis jų taip pat planuoja didinti atlyginimus savo darbuotojams.

Atliktos apklausos rezultatus tradiciniuose apdovanojimuose „PR Impact Awards“ pristatė RSVA pirmininkė Romualda Stonkutė. Jie rodo, kad šiemet agentūros tikisi geresnių nei pernykščių metų: 2016 m. augimą fiksavusios sakė 36,4 proc. agentūrų, o šiemet augti tikisi 54,5 proc. agentūrų.

Agentūros taip pat tikisi pajamų augimo. 64 proc. teigė planuojantys, kad jų pajamos augs iki 20 proc., 18 proc. tikisi dar ženklesnio (20-33 proc.) pajamų augimo. Tik 18 proc. tyrime dalyvavusių agentūrų atstovų pripažino pajamų augimo šiais metais nesitikintys.

Tačiau tai – tik agentūrų lūkesčiai. Prieš metus atliekant analogišką apklausą apie 2016 m., 38 proc. agentūrų atstovų teigė nesitikintys pajamų augimo, tačiau realybėje 46 proc. pajamos netgi krito. Kita vertus, 9 proc. tyrimo dalyvių teigė, kad jų agentūrose pajamos pernai išaugo daugiau nei 50 proc.

Vertinant konkrečias sritis, didžiausias augimas fiksuotas socialinėje medijoje: manoma, kad ši sritis šiais metais dar labiau augs. Prieš metus paklausti apie 2016 m. lūkesčius agentūrų atstovai prognozavo, kad socialinės medijos paslaugos augs 19 proc., tačiau metams pasibaigus fiksavo, kad iš tiesų jos išaugo 35 proc. Šiais metais ryšių su visuomene profesionalai prognozuoja, kad socialinės medijos paslaugos jų veikloje augs dar 27 proc. Apklausos dalyviai taip pat teigė, kad 20 proc. augs vidinės komunikacijos paslaugos, tačiau pernai jos augo vos 6 proc. lyginant su planuotais 12 proc.

Didžiausią potencialą per ateinančius trejus metus agentūrų nuomone turės socialinė medija (22 proc.), integruotos komunikacijos projektai (22 proc.) ir vidinė komunikacija (14 proc.).

Lyginant praėjusius ir šiuos metus išsiskyrė ir nuomonės dėl to, ar rinkoje pakanka ryšių su visuomene specialistų. Pernai 31 proc. teigė, kad rinkoje jų nėra pakankamai, o 44 proc. manė, kad specialistų užtenka, bet jiems trūksta kompetencijų. Tuo tarpu šiemet nebėra manančių, kad specialistų trūksta, bet kompetencijų trūkumą pabrėžia dar daugiau, 64 proc. tyrimo dalyvių. Šiais metais taip pat padaugėjo manančių, kad atlyginimai ryšių su visuomene rinkoje yra nepakankami: pernai taip galvojo 19 proc., o šiemet jau 27 proc. tyrimo dalyvių.

Agentūros tikina, kad visose jose atlyginimai pernai augo: 27 proc. teigė, kad atlyginimai kilo iki 10 proc., o 73 proc. tikino atlyginimus didinę 10-20 proc. Tuo tarpu 2017 m. 55 proc. agentūrų sako planuojantys didinti atlyginimus iki 10 proc., 27 proc. - 10-20 proc., 18 proc. sako atlyginimų didinti neplanuojantys.

R. Stonkutė pastebi, kad pernai ryšių su visuomene agentūrų pajamos krito dėl sumažėjusios paklausos tiek privačiame, tiek viešajame sektoriuje. Šiais metais irgi netrūks iššūkių, kurie kyla dėl besikeičiančios rinkos. „Dalis socialinės medijos projektų yra perduodami socialinių medijų agentūroms. Dalį turinio rinkodaros projektų įgyvendina pačios žiniasklaidos priemonės. Daug viešųjų ryšių darbų atlieka organizacijų viduje dirbantys specialistai. Gerėja organizacijų viduje dirbančių komunikacijos specialistų įgūdžiai, todėl ryšių su visuomene agentūros turi pasiūlyti kompleksiškesnius sprendimus“, – pokyčius lemiančius veiksnius vardino R. Stonkutė.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją