Įdomūs, nes netobuli

Valstybinis turizmo departamentas pristatė naują Lietuvos turizmo prekės ženklo koncepciją. „Lithuania. Real is beautiful“ – šis šūkis pasirinktas šalies turizmo rinkodaros esminiu akcentu.

Vietinio turizmo rinkodara remsis klausimu „O čia ar buvai?“, skatindama keliautojus atrasti konkrečias įdomias vietas Lietuvoje.

Koncepcija buvo kurta bendradarbiaujant su reklamos agentūra „New!“. Jos kūrybos vadovas Tomas Ramanauskas, pristatydamas šią koncepciją, paragino visus pirmiausia pripažinti sau, kad nors mes labai mylime Lietuvą, žiūrint pasaulio kontekste, nesame labai išskirtiniai.

„Nėra lengva sudominti keliautoją aplankyti nedidelę Šiaurės Europos šalį, kuri neturi pribloškiančių gamtos ar architektūros stebuklų, kurios anglišką pavadinimą sunku ištarti, į kurią tiesioginių skrydžių nėra tiek daug ir apie kurią žinoma arba nieko, arba labai mažai. Komunikacinis turizmo triukšmas intensyvus – nebūsi išgirstas, jei kalbėsi kaip visi. Reikia pasauliui prisistatyti savitai, originaliai”, – kalbėjo jis.

T. Ramanauskas pasakojo, kad kuriant koncepciją buvo dairomasi, kaip daro kitos šalys, bet nuspręsta nesekti jų, kad ir gerais pavyzdžiais, o eiti kitu keliu.

„Kurdami logotipą ir formuluodami Lietuvos žinią pasauliui, identifikavome, kad Lietuva yra vieta, kur vertinami tikri dalykai: lietuviškas maistas, gamta, bendravimas, nenupudruota architektūra, pasaulyje vertinama kultūra, nedirbtinis svetingumas... Net jei jie neidealūs, netobuli. Mes didžiuojamės savo netobulumais. Kitaip tariant, mes matome grožį tikrume. Toks yra mūsų naujas turizmo komunikacijos veidas. Nepagražintas, nuoširdus, tikras. Nauju šūkiu žadame: kai norisi pabėgti nuo dirbtinių šypsenų, betoninių džiunglių, plastikinės architektūros ar turizmo konvejerio, Lietuva – puikus pasirinkimas“, - kūrybinę idėją pristatė T. Ramanauskas.

Atskira kryptis vietiniam turizmui

„Beveik dešimtmetį turizmo rinkodaroje naudojome „Lietuva - drąsi šalis“ logotipą.

Tačiau jį kuriant nebuvo koncentruojamasi į turizmą, jame neatspindėti Lietuvos kaip patrauklios kelionių krypties išskirtinumai. Kuriant naują turizmo prekės ženklą kėlėme visai kitas užduotis ir tikslus – pristatyti Lietuvos gamtos ir kultūros paveldą, reprezentuoti mūsų šalį ir išskirti ją iš kitų turistinių krypčių, kviesti aplankyti Lietuvą, pažadėti čia nepakartojamus potyrius.

Šį kartą atskirą šūkį kūrėme ir vietiniam turizmui, kuris anksčiau apskritai nėra turėjęs savarankiško šūkio ir prekės ženklo koncepcijos, o juk vietiniai turistai sudaro net pusė visos Lietuvos turizmo rinkos", - sako Valstybinio turizmo departamento vadovė Jurgita Kazlauskienė.

Ji pabrėžia, kad tai - turizmo, o ne šalies prekės ženklas. „Lietuvos turizmo prekės ženklas nėra Lietuvos šalies prekės ženklas, todėl iš anksto norime atsiriboti nuo galimų spekuliavimų tema apie visos šalies įvaizdžio strategiją“, - sako ji.

Naudos penkerius metus

Agentūra „New!“ šiai koncepcijai buvo pasirinkta laimėjus viešąjį konkursą. Iš viso ji kainavo 40 tūkstančių eurų, kurie buvo finansuoti Europos Sąjungos lėšomis. Šia koncepcija bus naudojamasi iki 2020 m. Koncepciją sudaro sukurtas logotipas (grafinis ženklas), logotipo naudojimo knyga (gidas), užsienio rinkai skirtas šūkis anglų kalba, kuris papildo naujai sukurtą logotipą ir yra lengvai pritaikomas komunikacijai prioritetinėse atvykstamojo turizmo rinkose, Lietuvos vietinio turizmo skatinimui skirtas šūkis lietuvių kalba, vienodas rinkodaros priemonių stilius.

Vizualinio Lietuvos turizmo sprendimo prekės ženklo ašis – pašto ženklas. Logotipas sukonstruotas iš gyvybingo, dinamiško šrifto, keliančio asociacijas su augančiomis medžių šakomis, ir pastelinio mėtų atspalvio pašto ženklo simbolio. Sukurti ir papildomi ženkliukai, kurie kartu su logotipu padeda iškomunikuoti tikslesnę žinutę („Meet people“, „Taste Food“, „Stay Active“, „See Nature“, „Explore nature“). Pagal logotipą kuriama reprezentatyvi suvenyrų linija, naujas komunikacijos priemonių dizainas, vienodas rinkodaros priemonių stilius.

Kuriant Lietuvos turizmo prekės ženklą buvo remtasi diskusijomis sudarytoje darbo grupėje, atliktomis turistų iš užsienio apklausomis bei Lietuvos kaip šalies turizmui vertinimo tyrimais.
Naujas Lietuvos turizmo prekės ženklas ir šūkiai jau palaipsniui įvedinėjami ir kartu su sukurtu komunikacijos priemonių stiliumi pradedami naudoti turizmo rinkodaroje.