Siekiant didesnio vartotojų įsitraukimo viena dažniausiai pasirenkamų priemonių – konkursas, siūlant prizus už kažkokį atliktą veiksmą. Tačiau pats konkursas savaime nėra stebuklinga priemonė: jį reikia sugebėti suformuluoti teisingai, kad iš tiesų padėtų siekti prekės ženklui keliamų tikslų.

Atsvara reklaminiams skydeliams

Kodėl konkursai tokie populiarūs? Iš pirmo žvilgsnio, socialiniuose tinkluose jie puikiai veikia: tik pasidalinkite galimybe laimėti didesnės vertės prizą, ir tikrai atsiras sutinkančių už tai paspausti „like“, „share“ ar parašyti komentarą. Atsiranda ir specializuotų konkursų platformų už socialinių tinklų ribų. Vienos iš tokių, elektroninių konkursų platformos „Sweepest.lt“ atstovai teigia, kad konkursai tampa atsvara reklaminiams skydeliams, nes tapo kone neįmanoma priversti žmones juos paspausti.

„CTR (Click through rate - internetinės reklamos parodymų skaičiaus ir paspaudimų ant jos skaičiaus santykis) metodika neatspindi rinkodaros kampanijų rezultatyvumo. Šiandien neužtenka, kad tikslinė auditorija matytų reklamą, įmonės nori, kad potencialūs pirkėjai atliktų konkrečius veiksmus bei aktyviai įsitrauktų į prekės ženklo komunikaciją. Todėl konkursai yra puikus būdas pritraukti savo potencialius klientus, paskatinti atlikti norimus veiksmus bei didinti pardavimus“, –aiškina vienas iš „Sweepest.lt“ įkūrėjų Arūnas Svirskis.

Įmonės dažniausiai organizuoja konkursus socialiniuose tinkluose dėl administravimo paprastumo ir mažų sąnaudų. Kaip plačiai jie pasklis, dažniausiai nulemia, kiek geidžiamas siūlomas prizas. Pavyzdžiui, „Eurovaistinė“ sulaukė didžiulio susidomėjimo pasiūliusi laimėti bilietus į Robbie Williams koncertą. Ji savo profilyje socialiniame tinkle paprašė atsakyti, ko žmonės labiausiai norėtų padovanoti artimiesiems: laimės, sveikatos ar pinigų. Taigi įmonė rado ir būdą kaip prizą iš visiškai kitos srities susieti su savo veikla.

Įrašas, skelbiantis apie šį konkursą, pasiekė daugiau nei 95 tūkst. vartotojų. „Atsakymai buvo be galo geranoriški. Mes gavome medžiagos komunikacijai, nes 9 iš 10 lietuvių teigia, kad padovanotų sveikatos – džiugu už mūsų nekintančias vertybes. Sulaukėme labai daug buvo asmeninių žinučių, kuriose žmonės klausinėjo, kada vėl bus toks. Mums tai buvo proga stiprinti sąsają, kad nesame tik vieta, į kurią užsuki susirgęs, esame geros savijautos partneris”, – konkurso naudą vardina „Eurovaistinės” komunikacijos vadovė Laura Bielskė, pridurdama, kad už šį konkursą nereikėjo nieko mokėti.

Būdas susirinkti duomenis

„Sweepest.lt“ atstovai tikina, kad konkursai įmonėms padeda pritraukti naujų klientų, naujus arba esamus klientus įtraukti į aktyvią komunikaciją su prekės ženklu bei skatinti pardavimus: „Įmonės, organizuodamos konkursą, susitinka su potencialiais savo vartotojais. Konkursas – tai priemonė, įrankis pasiekti rinkodaros tikslus, o konkurso dalyviams – patrauklios galimybės laimėti prizus. Vartotojai konkursuose dalyvauja ne tik dėl prizų, bet ir dėl iššūkių, gerų emocijų, savęs arba savo laimės išbandymo. Jie konkursus supranta kaip pramogą, laisvalaikio praleidimo būdą. Kiekvienas „susitikimas“ su prekės ženklu palieka įspaudą žmonių sąmonėje, suteikia patirties, iššaukia tam tikras emocijas, kurios nesąmoningai susiejamos su konkrečiu prekės ženklu“.

Pasa A. Svirskio, pasitelkus konkursą, galima gauti ne tik potencialių klientų dėmesio, bet ir apčiuopiamos naudos: įmonei svarbių duomenų (vartotojo asmeniniai duomenys, jo nuomonė, esminiai poreikiai, pasirinkimo prioritetai ir priežastys), tikslingo naršymo el. svetainėje, registracijų, taip pat prekių katalogų, mobiliųjų aplikacijų parsisiuntimo bei papildomų pardavimų.

Įsitraukimas nėra galutinis rezultatas

Kokią vertę gaunate organizuodami konkursus? Juos organizuojantys „Sweepest.lt“, remdamiesi prof. Rimanto Gataučio teiginiais, sako, ji gali būti trejopa: ekonominė, socialinė ir funkcinė:„Ekonominė vertė gaunama iš prekės ženklo žinomumo ir prekės ženklo bendruomenės didinimo, naujai pritrauktų klientų skaičiaus bei klientų lojalumo. Socialinė vertė gaunama per reputacijos visuomenėje kūrimą, o funkcinę vertę apibūdina gaunamas grįžtamasis ryšys iš vartotojų, kuris leidžia įmonei tobulinti savo pasiūlymus“.

Dar vienas privalumas, pasak A. Svirskio, kad pasibaigus konkursui vadovui visada galima pateikti detalią ataskaitą (ypač skaitmeninėje erdvėje): kiek žmonių dalyvavo, kokį veiksmą atliko, kiek konkurso dalyvių pirko prekes ar naudojosi paslaugomis. „Iš vieno konkurso nesitikėkite greito rezultato. Santykiams kurti ir klientui „prisijaukinti“ reikia laiko. Pradėkite nuo nesudėtingų konkursų tipų, kurie nereikalauja didelių pastangų, o pabaigai pasilikite pardavimų skatinimo konkursą, kur konkurso dalyviai perka prekes arba paslaugas ir registruoja pirkimo čekius,“ – pataria A. Svirskis.

Tačiau ar tai, kad jūsų socialinių tinklų ar tinklapio lankomumo statistikos kreivė šoka aukštyn jau reiškia, kad pasiekėte tikslą? Mokymų centro „Edumint“ bendraįkūrėjas Domantas Širvinskas primena neapsigauti. „Konkursai „Facebook“ – puiki priemonė aktyvuoti savo klientus. Tačiau su viena labai svarbia sąlyga: konkursas turi būti suformuotas teisingai. Pats blogiausias konkurso tipas – aklai visiems siūlyti laimėti prizą (kuris, be kita ko, net nesusijęs su Jūsų veikla), o už tai paprašyti tik „like&share“. Šiuo atveju turėsite didelį įsitraukimą, vadovui nunešite ataskaitą su dešimtūkstantiniais skaičiais. Tačiau ties čia viskas ir baigsis. Juk mūsų tikslas – pardavimai. O su aklais „like&share“ konkursais mes pritraukiame daugiausiai konkursų medžiotojus, kuriems jie tėra hobis ar net pragyvenimo šaltinis – laimėti prizai dažnai parduodami skelbimų portaluose. Nei dalyviai, nei jų draugai, Jūsų paslaugos greičiausiai nepirks“, – atkreipia dėmesį jis.

Tad ką daryti? „Jei siekiame pardavimų rezultatų, pirmiausiai turime atrinkti auditoriją ir nuspręsti, ką norime jai pasakyti: pristatyti naują produktą, pabrėžti kokios nors paslaugos savybę ar panašiai. Pasiūlykite savo produktą kaip prizą. Ir galų gale – svarbiausias etapas – užduoties suformulavimas. Konkurso sąlygos turi būti tokios, kad dalyvis prie jūsų prekės ženklo praleistų kuo daugiau laiko ir su juo susisietų emociškai. Paprašykite atsiųsti nuotrauką, kurioje jis naudoja Jūsų produktą. Arba kuri susijusi kažkokiais loginiais ryšiais, pavyzdžiui skrydžių bendrovė gali paprašyti nuotraukų iš atostogų. Savo vedamuose mokymuose visada pabrėžiu: geras konkursas yra tas, kuriame kiekvienas dalyvis atsiunčia unikalaus turinio. Tai gali būti ir sena nuotrauka, ir parašytas ketureilis, ir tiesiog dainos, tinkamos Jūsų paslaugai, pavadinimas. Tačiau geriausia praktika – jei dalyviai padaro nuotrauką ar video būtent Jūsų konkursui, kai atlieka Jūsų sugalvotą užduotį: pasidaro asmenukę su produktu šalia, sukonstruoja ką nors iš produkto pakuočių ir pan. Po tokio konkurso turėsite daugybę šaunaus turinio, kuris patvirtins, kaip fanai myli jūsų prekės ženklą”, – aiškina D. Širvinskas.

„Facebook” konkursai – vienas iš daugybės būdų pagyvinti komunikaciją, bet tik tada, jei tai padarome tikslingai. Teisinga žinutė, prasmingas prizas ir, svarbiausia, kūrybinga užduotis, yra raktas į rezultatus. Jūsų fanai yra be galo kūrybingi ir įdomūs žmonės. Išnaudokite tai!”, – ragina D. Širvinskas.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją