Sprendimo, ar skelbimų rinka Lietuvoje yra monopolizuota, dar teks palaukti. Bendrovei „Eesti Meedia“ pavyko įrodyti, kad Konkurencijos taryba, priimdama nutarimą atsisakyti duoti leidimą „Eesti Meedia“ įsigyti 100 proc. „AllePAL“ OÜ akcijų dėl galimos koncentracijos, padarė procedūrinių pažeidimų. Iš dalies patenkinęs bendrovės skundą teismas įpareigojo Konkurencijos tarybą atlikti papildomą tyrimą, kuris įrodytų, ar toks sandoris galimas.

Dar 2014 m. prasidėjusi istorija dėl galimo monopolio interneto skelbimų rinkoje tęsiasi. Vilniaus apygardos administracinis teismas, išnagrinėjęs AS „Eesti Meedia“ ir Konkurencijos tarybos ginčą, nusprendė iš dalies tenkinti pareiškėjos skundą: panaikinti Konkurencijos tarybos nutarimą, įpareigojant atlikti papildomą tyrimą bei jo pagrindu priimti naują nutarimą.

Konkurencijos taryba kol kas neatsako, ar šį sprendimą skųs teismui. „Šiuo metu Konkurencijos taryba vertina Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimą, ir, įvertinusi jame išdėstytus argumentus, priims sprendimą dėl kreipimosi į Lietuvos vyriausiąjį administracinį teismą", – teigiama Konkurencijos tarybos atsiųstame atsakyme.

Priimti galutinį sprendimą šioje istorijoje ir atsakyti, ar rinka yra monopolizuota, sutrukdė procedūriniai pažeidimai. Pareiškėjai, AS „Eesti Meedia“ , teigė, kad jie apie sandorį, kuriuo perleido 100 proc. vienos iš bendrovių akcijų ir taip esą eliminavo prielaidas galimoms konkurencijos problemoms, informavo Konkurencijos tarybą, tačiau tarybai pateikiant sprendimą neleisti įsigyti AllePAL“ OÜ akcijų dokumentuose pritrūko šių aplinkybių įvertinimo.

Per minėtas dešimt dienų Konkurencijos taryba nesurinko pakankamai medžiagos, įrodančios, kad rinkoje vis dar pažeidžiamos konkurencijos taisyklės. Kaip rašė portalas DELFI, Estijos bendrovė ėmėsi sudėtingų rokiruočių: įvairiais būdais keitė internetinių portalų savininkus. Pavyzdžiui, viena įmonė perleista fondui Olandijoje. Taip pat įkurta nauja bendrovė „Vertikali medija“ ir jai perduotos keletas interneto svetainių. Bendrovė „Vertikali medija“ buvo perduota bendrovės „Žurnalų leidybos grupė“ savininkui. Iki tol „Žurnalų leidybos grupė“ priklausė tai pačiai „Eesti Meedia“. Po visų šitų painių pakeitimų estai pareiškė, kad jokio galimo monopolio neliko.

Konkurencijos tarybos „Eesti Media“ bendrovės valdomų įmonių rokiruotės neįtikino: jai kilo įtarimų, kad „Eesti Meedai“ galėjo sukurti ar sustiprinti dominuojančią padėtį ar apriboti konkurenciją. Tačiau po šio teismo sprendimo, Konkurencijos taryba dar turės tai įrodyti papildomo tyrimo metu: taip ji galėtų pagrįsti sprendimą neleisti „Eesti Meedia“ įsigyti 100 proc. „AllePAL“ OÜ akcijų.

Šis Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimas per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo dienos apeliacine tvarka gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

Kaip rašė portalas DELFI, įtarimai dėl rinkoje atsiradusios monopolijos kilo, kai 2014 m. estų bendrovė „Eesti Meedia“, valdžiusi vienus didžiausių skelbimų portalų autoplius.lt, domoplius.lt, įsigijo bendrovę „AllePal“, kuriai priklausė skelbiu.lt, aruodas.lt, autogidas.lt ir kt. Po šio sandorio vienai bendrovei priklausančių svetainių pasiekiamumas sudarė daugiau nei 70 proc. interneto auditorijos. Neilgai trukus pokyčius pastebėjo ir vartotojai – skelbimų kainos pradėjo labai staigiai augti.
M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją