„Daugiau nei pusė mūsų atliktos apklausos dalyvių teigė, kad jei turėtų galimybę siuntos pristatymo metu atsiskaityti kortele, ja pasinaudotų. Tai iškalbingas skaičius, atskleidžiantis visuomenės modernėjimą: kuo toliau, tuo mažiau naudojame grynuosius. Tai įvertinti labiausiai turėtų verslas, ypatingai – elektroninės parduotuvės, kurios turėtų reaguoti į savo pirkėjų poreikius bei besikeičiančius įpročius atitinkamai“, – sako tyrimą atlikusios bendrovės „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.

Apie lietuvių įpročius naudoti banko kortelę kasdieniams atsiskaitymams antrina ir banko „Swedbank“ atliktų apklausų duomenys. Pastarieji atskleidžia, kad kortele kaip atsiskaitymo priemone šiuo metu naudojasi 8 iš 10 šalies gyventojų, o beveik 60 proc. lietuvių kortelę renkasi kaip kasdienę atsiskaitymo priemonę.

„Lietuvoje elektroninės prekybos apimtys nuolat auga. Atsirandant vis daugiau galimybių apsipirkti internetu, daugiau dėmesio tenka detalėms, lemiančioms pirkėjo apsisprendimą pirkti. Todėl stiprinant verslo konkurencingumą yra svarbi kiekviena smulkmena – kartais ja gali tapti ir klientui siūlomų atsiskaitymo būdų įvairovė. Juo labiau, kad per pastaruosius trejus metus Lietuvoje nuosekliai daugėjo gyventojų, už kasdieninius pirkinius atsiskaitančių banko kortele. Verslui svarbu laiku užčiuopti besikeičiančius klientų poreikius ir gebėti į juos reaguoti, siekiant išlikti konkurencingiems“, – pabrėžia „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento vadovas Deimantas Trumpickas.

Pasak tyrimą atlikusios bendrovės atstovo G. Bilevičiaus, atsiskaitymas kortele už siuntas jų pristatymo metu ilgainiui taps būtinu elektroninės prekybos atributu, mat Lietuvoje pastebimas įprotis mokėti už prekę tik tada, kai ją gauna, o ne užsakymo metu. Dėl to svarbu pritaikyti atsiskaitymo galimybes prie elektroninių parduotuvių pirkėjų poreikių ir siūlyti jiems galimybę sumokėti pristatymo metu ne tik grynaisiais, kaip buvo iki šiol, bet ir kortele. Praktika rodo, kad ne tik preke, bet ir aptarnavimu patenkintas klientas linkęs pakartotinai pirkti, todėl „DPD Lietuva“, būdami neatsiejama elektroninės prekybos grandinės dalimi, nuolat siekia kurti gerąją gavėjų patirtį ir prisidėti prie elektroninės komercijos plėtotės Lietuvoje.

„DPD Lietuva“ atliko tiesioginę vartotojų apklausą šių metų birželio mėn. 13-25 d., joje dalyvavo 8752 respondentai iš visos Lietuvos.