Rinkos tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ duomenimis, praėjusių metų liepą Lietuvoje „Snapchat“ naudojosi beveik 100 tūkst. žmonių – iš jų absoliuti dauguma 15-19 metų panelės ir vaikinai. Įvertinus, kiek mūsų šalyje yra iš viso tokio amžiaus gyventojų, galima užtikrintai skaičiuoti, kad arti pusės jų (39 proc.) draugams siuntinėja „snap‘us“.

Tuo tarpu „Instagram“ Lietuvoje naudojasi daugiau nei 410 tūkstančių įvairaus amžiaus žmonių. Net 110 000 iš jų - amžiaus kategorijoje iki 19 metų.

Tuo metu, kai startavo „Instagram Stories“, aš jau naudojausi „Snapchat“ ir minties, kad galiu jo atsisakyti, nekilo. Bet po kelių savaičių aš susidūriau su frustracija, nes kurti turinį dviems socialiniams tinklams - du kartus daugiau darbo reikalaujantis procesas. Tada ir kilo klausimas, kurį rinktis. Tikiuosi, kad keli mano pastebėjimai padės ir jums nuspręsti, jei kyla dvejonių.

Žinutės iš tavo nuotraukų albumo

Naudodamasi „Snapchat“ ne vieną kartą pagalvojau, kad norėtųsi panaudoti turinį, kuris yra išsaugotas mano nuotraukų albume - nors socialinio tinklo pagrindinė idėja yra dalintis turiniu realiuoju laiku, ne visada spėji įsijungti aplikaciją laiku - kamerą įsijungti ženkliai greičiau ir paprasčiau. Ilgainiui „Snapchat“ sukūrė „Memories“ (prisiminimų) funkcionalumą, kuris dabar leidžia įkelti turinį iš savo nuotraukų albumo, tačiau jis žymimas kaip prisiminimas.

„Instagram Stories“, mano nuomone, kiek geriau išsprendė šį vartotojų nuogąstavimą - „Instagram“ platformoje leidžiama „Stories“ formatu pasidalinti turiniu (nuotraukomis bei video), kurios buvo sukurtos ir tavo nuotraukų albume atsidūrė per paskutines 24 valandas. Taigi, turinys nėra pasenęs, dar vis aktualus, tačiau tu turi daugiau galimybių jį užfiksuoti ir juo pasidalinti. Ir jis nėra diskriminuojamas - ženklinamas kaip mažiau vertingas ar neaktualus, nes nebuvo užfiksuotas prieš kelias sekundes. Tai didelis privalumas, ir puiki priemonė prekiniams ženklams pasidalinti nuotraukomis ir video medžiaga, kuri buvo kuriama kitais fotoaparatais. Ir taip išnaudoti visą komunikacijos potencialą.

Auditorijos pasiekiamumas

„Snapchat“ aplikacija neturi integracijos su bet kuriuo kitu socialiniu tinklu ar interneto portalu, todėl savo auditoriją kurti yra kiek sunkiau. Savo gerbėjus ir pirkėjus gali susikviesti iš visų kitų savo komunikacijos platformų arba laukti, kol vartotojai konkrečiai tavęs ieškos pačioje „Snapchat“ aplinkoje.

Kadangi „Snapchat“ yra ženkliai jaunesnis už „Instagram“, tikėtina, kad nemažai prekinių ženklų turi aktyvią auditoriją pačiame „Instagram“, todėl efektyviausia skirti savo dėmesį tai platformai, kurioje jau turite kam kalbėti bei kurti istorijas.

„Instagram Stories“ taip pat turi galimybę žymėti (tag) savo draugus ir kitus vartotojus, todėl jūsų kuriamos istorijos turi daugiau galimybių įtraukti platesnę auditoriją.

Nuorodos

„Instagram Stories“ jau leidžia tam tikriems atrinktiems vartotojams testuoti galimybę momentinėse istorijose įterpti aktyvias nuorodas - nukreipti žmones į el. parduotuves bei kitus portalus. Sausį „Snapchat“ paskelbė taip pat testuojantys tokį funkcionalumą. Kol kas nėra aišku, kuri platforma pirmoji leis visiems vartotojams naudotis šia funkcija.

Filtrai

„Instagram Stories“ dar turi pasivyti „Snapchat“ veido atpažįstamumo funkcionalumus, interaktyvius filtrus,, galimybes pagreitinti ar palėtinti video. Tai suteikia „Snapchat“ šarmo ir išradingesnių galimybių kurti įdomų interaktyvų turinį, su kuriuo vartotojai jau įprato žaisti.

„Instagram Stories“ tokios galimybės neturi - jų pasiūla ribojasi keliais elementariais filtrais (suteikiančiais tam tikrus atspalvius visam kadrui, o ne atskiroms jo dalims) bei lipdukais, ikonėlėmis, galimybe uždėti tekstą ir piešti (beje piešimo įrankiai „Instagram“ ženkliai įvairesni). „Instagram Stories“ turi galimybę kurti „Boomerangs“ (iš kelių kadrų sukurti video, kurie kartojasi be sustojimo). Tačiau jūs turite galimybę sukūrę interaktyvų turinį su „Snapchat“ jį išsaugoti savo nuotraukų albume ir paviešinti „Instagram Stories“.

Transliacijos realiuoju laiku - LIVE

„Snapchat Live“ transliacija - iš esmės tie patys momentiniai kadrai, tačiau jie laikomi Live transliacija tada, kai keli ir keliolika vartotojų iš tos pačios lokacijos išsiunčia savo žinutes sukurdami „mūsų istoriją”. Didesniems renginiams „Snapchat“ komanda sukuria Live renginį, kuriam leidžiama siųsti savo žinutes, jei esate renginio vietoje. Keliems vartotojams iš tos pačios lokacijos išsiuntus istorijas, „Snapchat“ komandos redaktoriai sprendžia, ar jūsų bendra istorija pateks tarp kitiems vartotojams siūlomų (featured) Live transliacijų. Kitu atveju „Snapchat Live“ istorijas gali matyti tik žmonės, kurie yra ar per paskutines 24 valandas buvo toje pačioje geografinėje zonoje, kur šios istorijos buvo sukurtos grupės žmonių. „Snapchat Live“ transliacijai taikomi tie patys laiko ir formato limitai.

Tuo tarpu „Instagram Stories“ realiuoju laiku gali filmuoti kiekvienas vartotojas ir Live video trukmė nėra ribojama, tačiau video išnyksta iš karto pabaigus transliaciją, nėra galimybės įrašą išsaugoti. „Instagram Stories" Live transliacijos metu stebintieji vartotojai gali komentuoti, o video kūrėjas turi galimybę filtruoti komentarus arba juos išjungti, gali iškelti jam patikusius komentarus, todėl „Instagram“ yra galimybė tiesiogiai bendrauti su stebinčia auditorija ir jiems bendrauti tarpusavyje. „Instagram Stories“ taip pat turi galimybę slėpti tiesioginę transliaciją nuo tam tikrų konkrečių vartotojų.

Žinoma, kiekvienas turinio kūrėjas turi įvertinti savo poreikius bei galimybes renkantis turinio kūrimo bei sklaidos įrankius. Tačiau momentinio turinio formatas neabejotinai tampa itin svarbia komunikacijos dalimi, kurios nereiktų pamiršti!