Mažesnėmis už konkurentų paslaugų kainomis klientus vilioję mobiliojo ryšio operatoriai keičia taktiką. Žema kaina vartotojams tapo kone savaime suprantamu dalyku, tad tenka galvoti kaip pasiūlyti kažką daugiau.

Akcentas – papildomoms paslaugoms

Prieš porą metų visiems buvo įprasta laikas nuo laiko sulaukti skambučių iš mobiliojo ryšio operatorių atstovų, tikinančių, kad tikrai galės pasiūlyti jums mažesnes paslaugų kainas nei konkurentai. Įkyrūs skambučiai baigėsi kilus pasipiktinimui dėl pažeidžiamų vartotojų teisių, bet net jei taip nebūtų, vargu, ar būtų lengva iš tiesų pasiūlyti kažką pigiau ir vis dar uždirbti. Palyginus trijų didžiųjų operatorių siūlomus planus vartotojams skambučių ir žinučių kainų skirtumų beveik nėra – visi akcentuoja galimybes kalbėti ir rašyti neribotai, o kainų skirtumą nulemia suteikiamas interneto ryšys ir papildomos paslaugos, kurių, panašu, norint būti patraukiam rinkoje, ateityje reikės vis daugiau.

„Telekomunikacijų rinkoje konkurencija visą laiką buvo itin aštri. Lietuvos mobiliųjų operatorių tinklai teritorijos padengimo, technologijų, suteikiamo greičio prasme yra vieni geriausių Europoje – tai irgi konkurencijos išdava, tačiau kaina yra labiausiai akcentuojama ir matoma. Tačiau dabar akcentai kažkiek keičiasi – apie kainą šaukiama mažiau, daugiau dėmesio skiriama požiūriui į klientą, aptarnavimui, papildomoms paslaugoms, technologinei kokybei. Žinoma, kainos motyvas vartotojo pasirinkimui gana ilgai išliks svarbus – šiuo klausimu mes gerąja prasme esame šiek tiek išlepinti“, - sako „Bitė Lietuva“ rinkodaros vadovas Pranas Kuisys.

„Tele2” korporacinės komunikacijos direktorius Andrius Baranauskas įsitikinęs, kad kaina – ypač svarbi, tačiau ji yra tik vienas iš vartotojų keliamų reikalavimų. „Juk kiekvienas norime išleisti mažiau pinigų, o ne daugiau. Kartu akivaizdu, kad vartotojams reikia tiek aukštos paslaugų kokybės, tiek greito ir patikimo interneto visoje Lietuvoje, tiek ir telefonų – vėlgi, už gerą kainą”, - sako jis.

Skuba išnaudoti užsienio kortas

Mobiliojo ryšio paslaugos brangiausiai atsieina norintiems intensyviai jomis naudotis kelionių užsienyje metu. Kiek daugiau nei po metų tokia situacija turėtų pasikeisti: nuo 2017 m. birželio Europos Sąjungoje nebeliks tarptinklinio ryšio mokesčio, o jau nuo 2016 m. balandžio prasideda pereinamasis laikotarpis, kai kainų skirtumai Lietuvoje ir kitose ES šalyse bus gana nedideli.
Nelaukdamos šio termino mobiliojo ryšio bendrovės konkuruoja, ką gali pasiūlyti keliauninkams. Metų pradžioje specialius planus leidžiančius keliaujant Europoje naudotis mobiliojo ryšio paslaugomis pigiau vartotojams pasiūlė „Bitė”, o „Omnitel” pranešė, kad jos klientai Baltijos ir Skandinavijos šalyse kalbės ir naršys tokiomis pačiomis sąlygomis kaip būdami Lietuvoje. „Tele2” tuo tarpu tikina, kad jų vartotojai taip pat turi alternatyvą – programėlę „Tele2 Call”.

„Pirmasis etapas nuo šių metų balandžio 30 d. tarptinklinių mokesčių nepanaikina, o juos apriboja - prie vietinių tarifų bus pridedamas EK leidžiamas antkainis. Nuo 2017 metų vidurio turėtų įsigalioti antrasis ES reguliavimo etapas, kai vartotojai mokės tik vietinius tarifus. Šias sąlygas „Omnitel“ siūlo jau dabar, o ne už pusantrų metų, kurie telekomunikacijų versle yra tikrai ilgas laikotarpis”, - sako „Omnitel” privačių klientų verslo plėtros vadovas Povilas Dapkevičius.

Konkuruos naujomis technologijomis

Tad jei geras ryšys ir gera kaina vartotojams – savaime suprantami komponentai, kuo lieka konkuruoti visiems tai galintiems pasiūlyti operatoriams? Klientų simpatijas jie tikisi laimėti technologinėmis naujovėmis. „Lietuvos mobiliojo ryšio rinka pasižymi ne tik vienomis žemiausių kainų visoje Europoje, bet yra ir viena labiausiai technologiškai pažengusių. Todėl „Omnitel“ ir toliau sieks išlaikyti technologinę rinkos lyderystę ir vartotojams teikti didžiausią pridėtinę vertę. Sujungę pajėgas su IT ir telekomunikacijų bendrove „Teo“ jau artimoje ateityje pasiūlysime visada veikiančias paslaugas be technologijų takoskyros”, - žada P.Dapkevičius.

„Tele2” taip pat tikina didelį dėmesį skirianti inovacijoms. „Per pastaruosius trejus metus mobiliojo ryšio rinkoje būtent „Tele2” pasiūlė didžiausią skaičių naujų paslaugų. Viena tokių paslaugų yra „Tele2Call“, leidžianti pigiau skambinti iš užsienio; tačiau turime jų ir daugiau. Mūsų siūloma procesų valdymo programa „Tasker“ padeda verslui sutaupyti – kai kurie klientai sutaupo dešimtis tūkstančių eurų. Mūsų siūlomi telemetrijos sprendimai leidžia efektyviau dirbti vežėjams ar apsaugos įmonėms. Tokių pavyzdžių – daugybė, ir jie rodo, kad inovacijos svarbios tiek privatiems klientams, tiek įmonėms”, - sako A.Baranauskas.

Apskritai, kaip pastebi P.Kuisys, ateityje pagrindinis klausimas bus ne tas, kuris operatorius pasirodys geresnis už konkurentus, o kas sugebės parduoti savo klientams daugiau paslaugų. „Klientai yra pakankamai patenkinti visais operatoriais, vis mažiau jų juos keičia, todėl atimti klientą tampa vis sunkiau ir brangiau. Ateities klausimas bus, kuris operatorius sugebės atsirandant naujoms technologijoms sukurti ir parduoti klientams naujų paslaugų, ypač kalbant apie duomenų perdavimą. Tokių paslaugų įvairovė gali būti didžiulė – nuo tiesiog mobilaus interneto išmaniajame telefone ar planšetėje, iki dabar populiarių schemų vadinamų machine to machine, leidžiančių sujungti įvairius įrenginius. Kas sėkmingiausiai pasirodys šioje vietoje, to finansiniai rezultatai ir augimas bus didžiausias“, - prognozuoja P.Kuisys.



Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją