Naujausias Lietuvos gydytojų ir farmacijos kompanijų bendravimo tyrimas atskleidė, jog medikai vis mažiau linksta dalyvauti konferencijose ir pristatymuose. Gydytojai iš vaistų gamintojų laukia daugiau elektroninių laiškų ir skaitmeninių pristatymų, taip pat pageidauja kur kas patogiau pateiktos informacijos apie gydymo ir vaistų naujoves internete.

Lietuvos gydytojų ir farmacijos kompanijų bendravimo tyrimą komunikacijos agentūros „Bosanova” užsakymu atliko portalas „provizorius.lt”, jo metu apklausti 277 gydytojai visoje šalyje. Tyrimas atskleidė medikų nuostatą vis mažiau dalyvauti farmacininkų rengiamuose renginiuose ir susitikimuose. Beveik 60 proc. gydytojų laikosi nuomonės, kad tokie susitikimai nesuteikia daugiau informacijos nei būtų galima gauti elektroniniu paštu. Absoliuti dauguma, net 98 proc., gydytojų pageidauja iš farmacininkų daugiau informacijos gauti internetu, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Kuo toliau, tuo labiau vaistų gamintojams verta investuoti į patogų informacijos pateikimą internete, skirti daugiau dėmesio skaitmeninei rinkodarai, šiuolaikinėms bendravimo internete formoms, pavyzdžiui vebinarams. Kol kas matome, kad farmacijos kompanijos elektroninėje erdvėje bendrauja padrikai”, – sako komunikacijos agentūros „Bosanova” direktorius Kristinas Taukačikas.

Tyrimo duomenimis, daugiau nei pusė gydytojų pageidauja, kad farmacijos naujienos būtų dažniau keliamos į skaitmeninę erdvę, taip pat būtų dažniau publikuojamos specializuotuose interneto leidiniuose, skirtuose konkrečiai medicinos sričiai. Be to, 47 proc. respondentų mielai gautų elektroninius laiškus su vaistų naujienomis dažniau. Didelė dalis – net 42 proc. medikų – norėtų elektroniniu paštu gauti nuorodas į straipsnius, skelbiamus nepriklausomų mokslinių leidinių portaluose. Taupydami laiką, beveik pusė apklaustųjų, vietoj dabar gausiai rengiamų profesinių konferencijų, rinktųsi nuotolines paskaitas, vadinamuosius vebinarus.

Tyrimas išryškino ir dažniausias medikų nusivylimo bendraujant su farmacininkais priežastis – informacija apie vaistus pateikiama pernelyg sudėtingai ir nepatogiai, ją sunku surasti netikėtai prireikus. Pasak apklausoje dalyvavusių gydytojų, tinkamai ir sistemingai parengti skaitmeniniais pristatymai apie vaistų pramonės naujoves jiems yra vertingesni už prezentacijas susitikimuose ir jų metu gautą spausdintinę medžiagą.

Pasak tyrimo, Lietuvos medikai per dieną vidutiniškai gauna iki 3 elektroninių laiškų, susijusių su vaistų ar gydymo naujienomis. Kitų šalių gydytojų bendravimo tyrimų duomenimis, daugiausiai kontaktų e-paštu su farmacijos kompanijomis turi JAV, Japonijos ir Lenkijos gydytojai – vidutiniškai po vieną per valandą.

Kol kas, anot tyrimo, net 95 proc. gydytojų farmacijos naujienas dažniausiai sužino aukodami savo darbo laiką mokslinėse konferencijose. Antru pagal populiarumą šaltiniu gydytojams lieka specializuota profesinė spauda, joje naujienų semiasi 60 proc. medikų. Dar kone pusė gydytojų farmacininkų pateikiamą informaciją gauna susitikimų metu. Apie trečdalis jų (35 proc.) farmacijos naujienas skaito specializuotuose tarptautiniuose medicinos portaluose.
Lietuvos gydytojų ir farmacijos kompanijų bendravimo tyrimą komunikacijos agentūra „Bosanova” užsakė siekdama tobulinti paslaugas sveikatos ir farmacijos sričių klientams. Agentūra pastaraisiais metais dirbo su farmacijos kompanijomis „AstraZeneca”, „Gedeon Richter”, „Oriola”, LR Sveikatos apsaugos ministerija, įvairiomis pacientų organizacijomis.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją