Nors prekės ženklo advokatų (ang. brand advocates) ar prekės ženklo ambasadorių (ang. brand ambassadors) terminai nėra nauji, tačiau socialinių tinklų komunikacijos lauke apie tai aktyviai pradėta kalbėti tik 2010-2011 m. Jungtinėse Amerikos Valstijose. Ir ne veltui. Renkantis prekes ar paslaugas daug svarbesnėmis pastaruoju metu tampa rekomendacijos, darbovietes – atsiliepimai ir darbdavio vertinimai socialinėje erdvėje. Todėl vien sutelkti visą komunikaciją į kelias oficialias paskyras ir jose kalbėti apie įmonės vertybes, produktą, vykdomą CRS veiklą ar renginius yra per mažai. Metas atsisukti į įmonės darbuotojus – įgalinti juos komunikuoti.

Darbuotojų įtraukimas

Tikromis, nepadailintomis ar vizualiai dizainerių nepaliestomis darbuotojų istorijomis pasitikima labiau. Todėl ir svarbu juos įtraukti į komunikacijos procesą. Tai galima padaryti įvairiais būdais: nuo paprasčiausio „Like“ paspaudimo po įrašu įmonės puslapyje iki unikalaus turinio apie įmonės veiklą kūrimo savo paskyroje. Šiuo metu dažniausiai išskiriami du darbuotojų įsitraukimo būdai:

- Įmonės renginiai – maratonai, Kalėdų vakarėliai, vidinės tradicinės šventės. Savo socialinės medijos paskyroje visada malonu pasidalinti pilnu vaišių stalu ar įgyvendinamomis socialinėmis iniciatyvomis.

- Naujų darbuotojų paieška, kai darbuotojai dalinasi įmonių profilių skelbimais ir kviečia savo draugų ratą dalintis žinute ar prisijungti prie įmonės.

Tačiau tokie dalyvavimo komunikacijoje būdai yra neplanuoti ir chaotiški. Nors darbuotojai vis dažniau įtraukiami į prekės ženklų komunikaciją, tačiau tai dažniausiai apsiriboja žinutėmis „Facebook“. Pavyzdžiui, darbuotojas pasakoja apie save: „Atėjau žalias, tačiau įmonės „X“ kolektyvas man leido patobulėti tiek, kad dabar esu super specialistas“.

Tokiu būdu įmonės vysto savo, kaip patrauklaus darbdavio, įvaizdį socialinės medijos paskyrose – pristato darbuotojus, tradicijas, pasakoja apie vertybes. Tačiau tokia komunikacija dažnai nesulaukia trokštamo dėmesio.

Ką daryti kitaip?

Paskatinti darbuotojus įsitraukti į prekės ženklo komunikaciją nėra lengva užduotis. Tačiau neverskite jų dalintis savo patirtimi per prievartą. Darbuotojai daug mieliau dalinsis informacija apie įmonės veiklą ar jos pasiekimais, jei supras, kas yra socialinė medija ir kaip joje komunikuoti. Kanalo pasirinkimas turėtų priklausyti nuo prekės ženklo veiklos srities, tad apsvarstykite, ką verta išnaudoti – „Instagram“, „Facebook“, o gal „LinkedIn“?

Prekių gamintojams svarbu orientuotis į „Instagram“ ir „Facebook“. Pasistenkite, kad darbuotojai pirmieji išbandytų prekes, leiskite turėti ir dalintis savo nuomone. Paslaugų teikėjams pravartu darbuotojus įtraukti į „LinkedIn“ tinklą. Kadangi klientas perka patirtį, svarbu, kad darbuotojai įmonėje jaustųsi gerai, gebėtų pakomentuoti sprendimus ir siūlomas paslaugas. Ne mažiau svarbu ir tai, kad darbuotojai būtų aktyvūs: komentuotų, dalintųsi įrašais.

Socialinių tinklų pavojai

Komunikacija socialiniuose tinkluose gali būti rizikinga. Darbuotojai gali nutekinti konfidencialią informaciją arba ją paskelbti anksčiau laiko. Jų komentarai apie darbo sąlygas ar produktų kokybę, necenzūrinė kalba ar netinkamas bendravimas gali sukelti įmonės reputacijos krizę.

Norint išvengti šių rizikų, būtina darbuotojus mokyti ir su jais diskutuoti. Tačiau mokymasis – tai ne pamokymas, kaip turime kalbėti apie įmonę viešojoje erdvėje, o paaiškinimas, kaip veikia socialinė medija. Supažindinimas su socialinės medijos veikimo principais turėtų aprėpti šias temas: kaip atpažinti krizes, kaip efektyviai komunikuoti, kokią naudą darbuotojai gali gauti iš savo asmeninių socialinės medijos tinklų valdymo ir pan.

Ilgalaikius įmonės tikslus ir bendravimo su partneriais, klientais ar konkurentais būdus turėtų žinoti visi darbuotojai, ne tik aukščiausios grandies vadovai. Darbuotojai turi suprasti, kad konkurentų apkalbėjimas nėra geras tonas, tad tokių situacijų reikėtų vengti. Deja, kol kas darbuotojų pasitelkimas komunikacijai vyksta gana chaotiškai – dar neteko matyti įmonės, kuri turėtų aiškų prekės ženklo ambasadorių programos planą.

Baimė komunikuoti

Nors apie darbuotojų komunikaciją socialiniuose tinkluose šiandien susimąsto reta Lietuvos įmonė, bent šiek tiek dėmesio tenka vadovų komunikacijai. Aukščiausioji grandis vis daugiau reiškiasi socialinėje medijoje. Tokiu būdu pritraukiami nauji darbuotojai bei formuojamas įmonės įvaizdis. Tačiau įmonės viduje dažnai galvojama, jog tik komunikacijos skyrius gerai žino, kaip turėtų skambėti siunčiama žinutė.

Niekada teksto nerašiusiam ar vizualinių sprendimų nesuprantančiam žmogui perduoti atsakomybę už įmonės komunikaciją yra sunku. Be to, vis dar dvejojama, ar prekės ženklo ambasadorius gali atnešti siekiamos naudos. Net jei įmonė apsisprendžia rizikuoti, ji dažnai nežino, kaip darbuotojų neverčiant juos paskatinti komunikuoti viešai.

Svarbu į darbuotojų komunikaciją žvelgti kompleksiškai ir strategiškai – tik tada šis įrankis duos realios naudos.

bigNow
M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją