Vilniaus tarptautinis kino festivalis „Kino pavasaris“ vienu svarbiausiu tikslų sau kelia išlaikyti artimą santykį su žiūrovu – jausti, kuo jis gyvena, kuo kvėpuoja, kaip kinta jo lūkesčiai. Todėl biurą kasmet porai savaičių perkelia į kino teatrą.

Žiūrovai tampa vis drąsesni

„Norime kasdien matyti savo žiūrovą, jausti, ką jis jaučia ir galvoja, kas jam patinka, kas erzina. Žiūrovas tampa vis drąsesnis – jis mielai dalijasi savo atsiliepimais. Po tiek metų jau atpažįsta mus koridoriuose ir nebijo užkalbinti“, – kalbėjo festivalio rinkodaros vadovė Agnesta Filatovė.

Šis noras pagilinti artimą santykį su žiūrovu paskatino festivalį pradėti žiūrovų apklausas. Bendradarbiaujant su rinkos tyrimų įmone TNS LT šiemet jos buvo atliekamos jau trečią kartą visuose kino teatruose, kuriuose vyksta festivalis. TNS LT yra vienas iš ilgalaikių festivalio partnerių – įmonė remia festivalį, kasmet atlikdama žiūrovų apklausą, komunikacijos monitoringą, teikdama įžvalgas ir rekomendacijas, siekiant kryptingos festivalio plėtros.

Pasak A. Filatovės, pernai atliktos apklausos rezultatai nemaža dalimi lėmė du pakitimus, rengiant šių metų festivalį. Pirmasis – kuo anksčiau pateikti informaciją apie festivalio programą ir renginius, reklaminę medžiagą. Ji šiemet žiūrovus pasiekė bent dviem savaitėm anksčiau.

Kitas apklausose akcentuojamas prašymas – daugiau dėmesio skirti ne tik Vilniaus, bet ir Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, kitų miestų žiūrovams. Festivalio komanda sureagavo – atskiri „Kino pavasario“ atidarymai vyko kiekviename mieste, juose gausiai lankėsi ir su žiūrovais bendravo filmų režisieriai, kiti kviestiniai festivalio svečiai.

TNS LT Rinkos tyrimų specialistės Vaivos Rutkauskaitės teigimu, festivalio lankytojai šiuos pokyčius tikrai pastebėjo. „Šiemet festivalis vyko visuose miestuose vienu metu – Kauno, Klaipėdos, Šiaulių kino teatrų lankytojai tuo ypatingai džiaugėsi. Ankstesniais metams jie jautėsi šiek tiek nuskriausti, pritrūkę dėmesio. Šiemet jo tikrai gavo“, – teigė specialistė.

Pirmiausia sužino iš draugų ir pažįstamų

Kaip pasakoja A. Filatovė, matant apklausos rezultatus, festivalio komandai tapo gerokai lengviau įvertinti tam tikrų sprendimų paveikumą, pasitikrinti, ar žiūrovai ir festivalio rengėjai galvoja panašiai. Tai pašnekovė vadina sinergijos efektu.

„Jau daug metų pristatome „Kino pavasario“ komandos asmenines filmų rekomendacijas. Iš apklausų matome, kad žiūrovai jomis naudojasi ir laiko vienu svarbiausių šaltinių, padedančių atsirinkti filmus“, – sakė A. Filatovė.

Šiemet atliktos apklausos duomenimis, didelę įtaką festivalio žiūrovų pasirinkimams turėjo rengėjų pateikti filmų aprašymai (juos minėjo 60 proc. respondentų), dar labiau išaugo draugų ir pažįstamų rekomendacijų įtaka (40 proc. respondentų).

Įdomu, kad daugiau nei penktadalis (21 proc.) apklaustųjų teigia apie festivalį pirmiausiai sužinoję iš savo draugų ir artimųjų rato. Pasak TNS LT Rinkos tyrimų specialistės, tai rodo didelę „Word of Mouth“ rinkodaros reikšmę.

„Todėl šiemet „Kino pavasariui“ rekomendavome dar daugiau įdėti pastangų, kad festivalio lankytojai dalintųsi žinia apie festivalį – skleistų ją socialiniuose tinkluose, kviestų į seansus draugus ir šeimos narius, rašytų filmų atsiliepimus“, – sakė V. Rutkauskaitė,

Kaip parodė tyrimo rezultatai, toliau apie festivalį pirmiausiai sužinoma iš reklamos interneto portaluose (18 proc.), socialiniuose tinkluose (14 proc.), TV (10 proc.) ir lauko stenduose (5 proc.).

V. Rutkauskaitė pažymi, kad šiemet „Kino pavasariui“ pavyko pritraukti daugiau naujų žiūrovų – pirmą kartą festivalyje apsilankė net 24 proc. respondentų: „Tai leidžia daryti išvadą, kad šiais metais dar sėkmingiau buvo komunikuojama ir dirbama su auditorijos plėtra“.

Kaip pasakoja V. Rutkauskaitė, kiekvieną pavasarį festivalis sukuria tokią išskirtinę šventę –pradedant proga pamatyti intelektualius, originalius neholivudinius filmus, baigiant renginių gausa ir šventine atmosfera visame mieste, – kad jai neatsispiria ir TNS LT darbuotojai. Artėjant festivaliui, intensyviai sudaromi norimų pamatyti filmų sąrašai, diskutuojama, domimasi, rekomenduojama kolegoms pamatyti vieną ar kitą itin sužavėjusią kino juostą.

Iš rėmėjų laukia kūrybiškų sprendimų

Žiūrovų apklausos padeda įvertinti ne tik žiūrovų lojalumą, komunikacijos tikslingumą, bet ir sužinoti, kaip festivalio lankytojai pastebi ir įsimena rėmėjus.

„Visada skatiname partnerius kurti kūrybiškus rinkodaros sprendimus festivalyje. Nuo jų originalumo, to, ar jie suteikia žiūrovams papildomos patirties, priklauso, kaip partneriai bus atsimenami ir vertinami. Beveik pusė respondentų jau antrus metus labai teigiamai vertina pramogų ir poilsio zoną kino teatre „Vingis“, pastebi joje esančius partnerius. Tokios pačios erdvės pageidauja ir kituose miestuose.“, – sakė festivalio rinkodaros vadovė.

„Kino pavasario“ metu atlikta žiūrovų apklausa parodė, kad daugiausiai apklaustųjų įsidėmėjo pagrindinį festivalio rėmėją „Ergo“, dažnai minėti TEO ir „Omnitel“, „Bosca“. Festivalio rengėjus taip pat nudžiugino, kad daugiau nei penktadalis apklausos dalyvių (21 proc.) labai teigiamai įvertino rėmėjų reklamas renginio metu.


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją