Lietuvoje kurta ir veikianti skaidrumo iniciatyva „Jonvabaliai“ Europoje pripažinta veiksmingiausiu ES investicijų valdymo projektu. Spalio 11 d. Briuselyje Europos Komisijos rengiamuose apdovanojimuose „RegioStars 2016“ skaidrumo iniciatyvos „Jonvabaliai“ atstovams buvo įteiktas apdovanojimas. Pergalę projektui atnešė novatoriškas požiūris į atsakomybę už ES lėšų panaudojimą. Iniciatyvos sėkmė įrodė, kad komunikacija gali tapti itin veiksmingu, realius pokyčius atnešančiu valdymo įrankiu.

„RegioStars“ apdovanojimais kasmet įvertinami originaliausi ir novatoriškiausi Europos Sąjungoje įgyvendinti projektai. Šiais metais konkursui buvo pateiktos 104 paraiškos iš skirtingų šalių narių. Remiantis novatoriškumo, poveikio, tvarumo ir partnerystės kriterijais, buvo atrinkti 23 finalininkai iš 14 Europos šalių, kurie pretendavo į apdovanojimus penkiose kategorijose. „Jonvabaliai“ nurungė savo kategorijos finalininkus ir laimėjo „Veiksmingo valdymo: kitoks požiūris – kitoks rezultatas“ nominaciją, kuri skiriama veiksmingiausiam informavimo apie ES investicijas projektui.

Pasak komunikacijos agentūros „IC Baltic“, iniciatyvos koordinatorės ir vienos iš iniciatyvos kūrėjų, direktorės Živilės Kaminskienės, „Jonvabaliai“ kurti siekiant didinti ES lėšų investavimo skaidrumą, pasakant, kad už tai esame atsakingi kiekvienas iš mūsų. Iniciatyva suteikė įrankį įsitraukti bei kiekvienam asmeniškai prisidėti prie ES lėšų investavimo skaidrumo didinimo.

„Viskas prasidėjo nuo iniciatyvos steigėjų – nevyriausybinių organizacijų, asociacijų bei mokslo institucijų, kurios patikėjo idėja ir įdėjo labai daug darbo jos realizavimui bei skatinimui. 2014 m. rugsėjį startavę „Jonvabaliai“ gerokai pranoko visus įsitraukimo lūkesčius – prie iniciatyvos prisijungė 12 kartų daugiau projektų nei buvo tikimasi, jų vykdytojai papasakojo, kaip investavo daugiau nei 650 mln. Eur ES lėšų“, – pranešime žiniasklaidai cituojama Ž. Kaminskienė.

„Kalbant apie iniciatyvą iš komunikacijos pusės, tai buvo naujas požiūris į skaidrumo problematiką per visų atsakomybę. Ir tai tapo vidine motyvacija tikslinėms auditorijoms savanoriškai įsitraukti į pokyčių kūrimą. Paprastai tariant, imtis veiksmų, atviriau papasakojant apie ES investicijų panaudojimą, buvo pačių projektų vykdytojų sprendimas, o ne nurodymas iš valdžios institucijų. Tikėjome, kad būtent savanoriškumo aspektas gali atnešti esminius pokyčius. Džiugu, kad tapome geruoju pavyzdžiu kitoms Europos šalims, o šis tarptautinis įvertinimas parodo, kad tinkamai parinkti komunikacijos įrankiai gali prisidėti prie realių pokyčių ilgalaikėje perspektyvoje“, – teigia Ž. Kaminskienė.

Iniciatyvos steigėjais tapo aštuonios organizacijos: LR Finansų ministerija, „Transparency International“ Lietuvos skyrius, asociacijos „Investors’ Forum“, „Žinių ekonomikos forumas“, Lietuvos atsakingo verslo asociacija, Lietuvos verslo darbdavių konfederacija, Kauno technologijos universitetas, Lietuvos pramonininkų konfederacija. Iniciatyvos vienais iš kūrėjų ir strateginės komunikacijos partneriai buvo komunikacijos agentūros UAB „IC Baltic“ ir UAB „VRS WPI Vilnius“.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją