Kūrybinė agentūra „Tabasco“ šiemet paskelbta geriausia Estijoje, nepaisant to, kad iš viso joje dirba vos šeši žmonės. Kokia jų sėkmės paslaptis?

Artėjant konferencijai Balticbest” kalbamės su geriausios šių metų Estijos agentūros lyderiais Indrek Viiderfeld ir Kerstin Raidma. Be šio laimėjimo agentūra ir iki šiol buvo žinoma kaip nuolat susižerianti tiek nacionalinius, tiek tarptautinius apdovanojimus. Kaip to pasiekti, jei tenka varžytis su didelėmis ir įžymiomis agentūromis?

– I. Viiderfeld. Aš manau, ši tendencija pastebima visame pasaulyje – maži žaidėjai labai diferencijuojasi ir gali pasiūlyti geresnę kokybę. Tą patį galima pastebėti, pavyzdžiui, kalbant apie alaus rinką, kur vis labiau domimasi mažesniais prekių ženklais. Būti mažu dabar tapo kieta ir gražu! Kai mes įkūrėme agentūrą, nekėlėme sau tikslo laimėti daug apdovanojimų. Darėme tai, ką mėgstame, su didele aistra, o laimėjimai yra šio darbo šalutinis produktas.

– K. Raidma. Mažoje agentūroje yra labai aiškios atsakomybės. Kiekvienas yra tiesiogiai atsakingas už savo darbo kokybę. Mes išties į tai žiūrime labai asmeniškai. Kiekvieną kartą, kai kažką darome, mes klausiame savęs: ar galiu prie šio darbo pasirašyti savo, ne tik agentūros vardu?

- Tačiau yra daug mažų agentūrų. Buvimas mažu savaime negarantuoja aukštos kokybės darbo. Turi būti ir kažkas daugiau.

– I. Viiderfeld. Mūsų darbo metodai yra kitokie. Mes neturime projektų vadovų. Mūsų kūrybiniai darbuotojai turi tiesioginį kontaktą su klientais. Kiekvienas darbuotojas prisiima atsakomybę už savo darbą ir bendrauja su klientais. Komunikacijos grandinė yra labai trumpa ir tiesi, be nereikalingų tarpininkų.

Viena iš priežasčių, kodėl žvelgiant istoriškai agentūros samdydavo projektų vadovus, buvo ta, kad kūrybiniai darbuotojai buvo laikomi „per meniškais”, nedisciplinuotais ir tokiais, kuriems nuolat reikia kažko, kas suvaldytų jų darbą.

– K. Raidma. Mes turime sugriauti šį mitą. Jei tu samdai kūrybingus žmones, tai nereiškia, kad tau reikia auklių, kurios sutvarkytų viską po jų darbo. Jei tu mokai jaunus kūrybinius darbuotojus dar jų karjeros pradžioje, jie tikrai išmoksta planuoti savo laiką be papildomos kitų žmonių priežiūros.

– I. Viiderfeld. Aš pradėjau kaip projektų vadovas ir pastebėjau, kad kur kas lengviau yra pačiam kurti idėjas, nei rašyti briefus kūrybiniams darbuotojams ir laukti idėjų iš jų. Kur kas pigiau ir efektyviau samdyti kūrybingus žmones, kurie patys gali tiesiogiai dirbti su klientais.

– Tačiau kaip, jei kalbame apie strategiją? Kas atsakingas už strateginį požiūrį? Kūrybiniai darbuotojai gali kurti idėjas konkrečiam projektui, bet galbūt jos nedera su bendra įmonės rinkodaros strategija.

– I. Viiderfeld. Strategija nėra kasdienis darbas. Nuo to laiko, kai strategija yra sukurta ir patvirtinta, kūrybiniai darbuotojai tiesiog turi jos laikytis.

– Kokios yra Jūsų ambicijos? Kiekvienas verslas turi augti, arba išnykti.

– K. Raidma. Jūs turite savęs paklausti, kas jus daro laimingais. Ar tai yra verslo augimas? O galbūt geras darbas, tobulinimas savo paties kūrybinio indėlio? Vienoje iš geriausių dizaino agentūrų „Sagmeister & Walsh” dirba tik 11 žmonių, bet aš tikra, kad jų pelnas yra didelis.

– I. Viiderfeld.
Viena iš geriausių agnetūrų Egipte „Elephant” turi 2 darbuotojus. Mūsų pagrindinis tikslas yra kurti geras reklamas, konkurencingus tarptautiniu lygiu darbus. Jei tam mums reikės turtingesnių ar drąsesnių klientų, tuomet kelsime sau tikslą tokius rasti. Lygiai taip pat, jei tam mums reikės naujų talentingų žmonių, mes jų ieškosime. Mes norime kurti tokias kampanijas, kurios turėtų tarptautinį pasiekiamumą.

– Kam agentūroms reikia apdovanojimų? Kokia jų pagrindinė nauda?

I. Viiderfeld. Pagrindinė nauda tokia, kad jie duoda papildomos energijos ir motyvuoja mūsų darbuotojus. Juk tai kieta, dirbti agentūroje, kuri laimi apdovanojimus! Kodėl talentingas žmogus turėtų norėti dirbti agentūroje, kuri nieko nelaimi? Tavo klientai taip pat tave labiau mėgsta, jei esi sėkmingas. Apdovanojimai padaro agentūrą patrauklesne.

– Norėtumėte dar ką nors pridėti?

– I. Viiderfeld. Klientai turėtų labiau pasitikėti savo agentūromis. Be pasitikėjimo tarp agentūros ir kliento neįmanoma sukurti išskirtinių darbų.

– K. Raidma. Taip, ir pasitikėti tikrai nelengva, bet klientai turi prisiimti šią riziką. Visai kaip santuokoje – tikėjimas ir pasitikėjimas yra būtina.

– I.Viiderfeld. Manau, kad klientas ir agentūra privalo būti lygūs partneriai. Mes turime dirbti kartu, jie yra mūsų dalis ir mes esame dalis jų.

Kalbėjosi: Hando Sinisalu, „Best Marketing International”

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją