„AdWords" ir SEO yra pagrindinės paieškos sistemų rinkodaros (SEM) sudedamosios dalys. Taip pat jie yra vertingiausi įrankiai, kuriant skaitmeninės rinkodaros kampanijas. „AdWords" bei SEO turi ir panašumų, ir skirtumų, kartais juos reikia naudoti kartu, o kitą kartą – atskirai, priklausomai nuo rinkodaros tikslo ir vykdomos veiklos.

Kas yra „Google AdWords"?

Jeigu esate skaitmeninės rinkodaros naujokas, turbūt girdėjote aplinkinius kalbant apie PPC (Pay Per Click), AdWords, CPC (Cost Per Click), bids, kampanijas nesuprasdamas, ką šie terminai reiškia. Šiame straipsnyje supažindinsime su šiomis sąvokomis ir paaiškinsime, kuo skiriasi SEO ir „AdWords".

„Google AdWords" yra reklamavimo platforma, priklausanti „Google“. Reklamos užsakovai gali naudotis šia platforma, o jų reklaminiai skelbimai gali būti talpinami „Google“ paieškos rezultatų puslapiuose, „Google“ produktuose kaip vaizdo įrašų platforma „Youtube‘‘, „Gmail“ ir tūkstančiuose kitų internetinių tinklalapių, kurie dalyvauja „Google AdWords" programoje kaip leidėjai („Google AdSense"). „Google AdSense“ yra nemokamas, paprastas būdas įvairiems tinklapių leidėjams užsidirbti pinigų „Google“ reklamas skelbiant savo svetainėse.

Reklamos užsakovai patys gali pasirinkti reklamai skirtą biudžetą. Jie gali išsirinkti būdą, ar mokės už vartotojo paspaudimą ant reklaminio skelbimo, vadinamo Cost per Click (CPC) arba už skelbimo matomumą, vadinamą Cost per Thousands Impressions (CPM).

Visa „AdWords" sistema dirba aukciono principu, kai reklamuotojai varžosi dėl galimos reklamos vietos.

Kas yra SEO?

Optimizavimas paieškos sistemoms arba SEO skirtas tinklalapiams užimti aukštesnes pozicijas organinėje paieškoje „Google“, „Yahoo“, „Bing“ ir kitose. Lietuvoje svarbiausia užimti aukštas pozicijas „Google“ paieškoje, tuo tarpu užsienio rinkose aktualios ir kitos organinės paieškos, priklausomai nuo jų naudojimo populiariumo šalyje. Tam, kad taip atsitiktų, turite užtikrinti, jog jūsų tinklapis yra „draugiškas“ paieškos sistemoms. Draugiškas tinklapis yra „lengvai“ perskaitomas paieškos sistemų ir vartotojams patogus naudoti.

„AdWords" prieš SEO

Žinodami pagrindines „AdWords" ir SEO idėjas, juos palyginkime.

1. „AdWords" yra skirtas ,,Google“ ir tiems tinklapiams, kurie naudoja ,,Google AdSense“, tuo tarpu SEO gali būti pritaikytas visoms paieškos sistemoms.

„AdWords" skelbimus pasiekiantis žmonių srautas yra mokamas, o SEO – ne.

„AdWords" reklaminiai skelbimai įvykdžius kampaniją iškart rodomi „Google" paieškos rezultatų viršuje ir apačioje, o tam, kad tinklapis būtų rodomas aukštose organinės paieškos pozicijose, reikia skirti kur kas daugiau darbo.

„AdWords" veikia daug greičiau negu SEO, nes reklaminės kampanijos sukuriamos nedelsiant ir iškart tampa matomos vartotojams. Tam, kad SEO paslaugas užsisakę internetiniai tinklapiai, ypač sukurti naujai, sulauktų didesnio lankytojų skaičiaus ir užimtų aukštas pozicijas organinės paieškos rezultatuose, reikia daug daugiau laiko.

Naudojant „AdWords" reklamavimosi būdą, yra paprasčiau apskaičiuoti ROI (angl. return to investment) – investicijų grąžą. Tuo tarpu norint apskaičiuoti SEO sugrįžtamąją grąžą, čia vyrauja daugiau aspektų, ne tik reklamos išlaidos ir pajamos.

Kai nustoja veikti „AdWords" reklaminė kampanija, taip pat sustoja lankytojų srautas, tačiau kai SEO dėka tinklapis užimas aukštas pozicijas organinėje paieškoje, lankytojų srautas didėja dar ilgą laiko tarpą.

Naudojant „AdWords" reklamavimosi būdą, vienu metu galima naudoti įvairius raktinius žodžius, o norint pasiekti geriausių rezultatų su SEO, reikia susikoncentruoti tik į kelis pagrindinius raktažodžius.

Su „Adwords" reklamos kampanija galima reklamuotis kituose „Google“ produktuose ir tose internetinėse svetainėse, kurios naudoja „Google AdSense“, tuo tarpu SEO rezultatai yra matomi tik paieškos rezultatų puslapiuose.

Kas yra geriau jūsų rinkodarai?

Naujai susikūrusioms įmonėms rekomenduojama pradėti nuo „Google AdWords" reklamos. Dažnai pasitaiko atvejų, kai verslą vystantys asmenys nori sulaukti greitų ir sėkmingų rezultatų, todėl „AdWords" gali padėti to pasiekti. Šios reklaminės kampanijos metu mokėsite už kiekvieną lankytojo paspaudimą ant reklaminio teksto, tačiau jeigu kampanija neša pelną, jūs galite pateisinti investavimą į PPC (Pay per Click) ir džiaugtis per trumpą laiko tarpą pasiektu tikslu.

„AdWords" yra idealus pasirinkimas pradedantiems verslininkams, taip vadinamiems startuoliams, kurie nori greitai sulaukti didelio klientų kiekio, įvykdyti efektyvius pardavimus, surasti naujų klientų, stebėti savo parduodamų prekių/ vykdomos veiklos būtinumą rinkoje ar įvykdyti bet kokį kitą rinkodaros procesą.

Jeigu „AdWords" reklamavimosi būdu naudositės išmintingai ir atsargiai, sėkmingų rezultatų pasieksite. Tačiau labai lengva pradėti skirti pinigus „AdWords" kampanijai ir juos prarasti negaunant naudos ir pelno, jeigu neturite tinkamų žinių ir patirties. Kartais „AdWords" yra lyginamas su kazino, kuomet išleidžiami pinigai leidžia manyti, kad juos atgausime, tačiau taip neįvyksta. Tam, kad taip neatsitiktų, rekomenduojama kreiptis į įmones, kuriose dirba patyrę ir kvalifikuoti „Google AdWords" specialistai. Tokiu atveju neprarasite pinigų ir suluksite didžiausios galimos naudos, naudojantis šiuo reklamavimosi būdu.

Nepamirškite apie SEO

Ir nors pasiekti norimų rezultatų su „AdWords" yra greičiau, nepamirškite taip pat dirbti ties SEO, turinio rinkodara ir socialine medija tam, kad sulauktumėte geriausių rezultatų jūsų verslui. Turinio rinkodara jums padės sukurti tikslų turinį, SEO – jį optimizuoti paieškoks sistemoms ir sulaukti didesnio lankytojų srauto tinklapyje, o socialinė medija padės pasiekti didesnę klientų ir vartotojų auditoriją.

Ar turiu naudoti „AdWords" ir SEO tuo pačiu metu?

Yra manančių, jog sulaukus teigiamų SEO rezultatų ir didesnio lankytojų srauto jūsų tinklapyje, nebėra verta naudotis „AdWords" reklamavimosi būdu. Tačiau tai nėra teisinga. Net jeigu jūsų tinklapis užima aukštas pozicijas organinėje paieškoje, „Adwords" pagalba jį galite dar ilgiau išlaikyti. Jeigu jūsų „AdWords" kampanijos rezultatai yra sėkmingi, jūs galite padidinti reklamavimosi biudžetą didesnei investicijų grąžai ROI. (angl. Return on Investment).

Sąžiningas atsakymas į klausimą, ką geriau pasirinkti rinkodarai , „AdWords" ar SEO, vienareikšmis, jog abu. Pradėkite naudoti „AdWords" tam, kad sulauktumėte didesnio lankytojų srauto ir paraleliai dirbkite ties SEO, turinio rinkodara ir socialinės medijos kampanijomis tam, kad sulauktumėte natūralaus, organinio klientų susidomėjimo ir apsilankymų jūsų tinklapyje iš socialinių tinklų.

Pabaigai

„AdWords" ir SEO tarpusavyje nesivaržo, o yra du galingi įrankiai, kuriuos rekomenduojama naudoti dirbant su skaitmenine rinkodara. Galite naudoti „AdWords" greitam klientų srauto atsiradimui, tačiau taip pat rekomenduojamas optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) dėl ilgalaikės ir tvirtos sėkmės.

M360
CET


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją