Feisbuko rodiklių patikimumas, deja, toli gražu nėra išspręstas klausimas. Po to, kai per pastaruosius metus didžiausias pasaulio socialinis tinklas pateko į kelis skandalus dėl klaidų rinkai teiktuose duomenyse, feisbukas galiausiai pasidavė leidėjų reikalavimams didinti duomenų patikimumą įtraukiant į procesą ir trečiąsias šalis. Visgi, net to nepakanka.

Kai kurios agentūros, nusprendusios pasinaudoti naujomis duomenų audito galimybėmis, apstulbo pamačiusios, kokie yra video kampanijų žiūrimumo feisbuke rodikliai, rašo portalas „Digiday“. Buvo apklausti devyni agentūrų vadovai, kurie sakė, kad video reklamų feisbuke žiūrimumas buvo maždaug apie 20 proc, išskirtiniais atvejais pakylantis iki 30 proc., kai paprastai kituose tinklapiuose vidutinis video reklamų žiūrimumas yra apie 50 proc, kaip skelbia „Integral Ad Science“.

Medijų planavimo agentūrų vadovai, sutikę komentuoti tik anonimiškai, nenorėdami rizikuoti susigadinti savo santykius su „Feisbuku“, sakė esantys susirūpinę dėl šių skaičių ir kai kurie iš jų prisipažino planuojantys peržiūrėti savo rinkodaros kampanijų biudžetus. „Mes, žinoma, vertinsime, kiek mums kainuoja vienas reklamos peržiūrėjimas ir pagal tai koreguosime savo planus“, ‒ sakė vienos iš agentūrų vadovas.

Kai kurios agentūros spėja, kad realūs rodikliai yra net žemesni nei 20 proc., o juos patikrinti turinčios kompanijos kaip „Moat“ ir „Integral Ad Science“ neturi pakankamo priėjimo prie feisbuko platformos, kad galėtų užtikrinti skaičių teisingumą. „Tai didelė problema. Kalbame apie pinigus, kurie yra paimami iš reklamos užsakovu, bet jie neatneša sąžiningos grąžos“, ‒ kalbėjo kitos agentūros vadovas.

Be to, pastebima, kad pateikiami skaičiai apie reklamų rezultatus yra labai nenuoseklūs. „Kartais skaičiai, kuriuos pateikia pats feisbukas, yra penkis kartus didesni nei tie, kuriuos gauname laikantis Medijų reitingų tarybos standartų, tačiau kartais atvirkščiai – penkis kartus mažesni, tad neaišku, ar rezultatai yra pervertinami, ar nepakankamai įvertinami“, ‒ pastebėjo dar vienas iš apklausoje dalyvavusių agentūrų vadovų. Feisbukas komentuoti šią situaciją atsisakė.

Medijų reitingų tarybos standartai nurodo, kad vertinant video įrašo žiūrimumą, ekrane turi būti matoma bent 50 proc. reklamos vaizdo ir ji turi būti žiūrima nepertraukiamai mažiausiai 2 sekundes. „Unilever” ir „Group M” taiko net griežtesnius standartus savo partneriams, reikalaudami, kad ekrane būtų rodoma visa reklama, ir bent pusė jos būtų peržiūrėta įjungus garsą, o ne automatiškai jį įjungus be vartotojo sutikimo. Vertinant žiūrimumą atsižvelgiama, ar reklama buvo peržiūrėta žmogaus ir ar ją buvo galima matyti tinklapyje ar mobiliojoje programėlėje.

Į žinias apie su feisbuko rodiklių patikimumu susijusias problemas agentūrų vadovai reaguoja skirtingai. Vieni dar kartą pabrėžia trečiųjų šalių įtraukimo naudą, kiti teigia, kad net tai neišspręs problemos. „Vienintelis pasirinkimas yra neinvestuoti į feisbuką ar kitus socialinius tinklus. Tačiau suprantame, kokį milžinišką vaidmenį šiais laikais jie turi skaitmeninėse strategijose, ir prekės ženklams būtų labai nelengvas iššūkis priimti tokį sprendimą“, - kalbėjo vienas iš vadovų.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją