Socialiniai tinklai dažnai yra mistinė sritis – visi žino, kad yra sėkmės receptų, kurie įtraukia sėkmingą socialinę komunikaciją, tačiau kaip ir kodėl sėkmė įvyksta, tai jau yra atskiras klausimas. Vienas iš sėkmingos socialinės komunikacijos veiksnių yra nuosekli ir tikslinga komunikacija – įrašų skelbimas, jų „mėgimas“ ir komentavimas, bendravimas su jūsų klientais. Jei visa tai atliekate patys rankiniu būdu arba samdote tam praktikantus, šis straipsnis skirtas Jums, nes šiame straipsnyje pristatysiu sprendimus, kuriuos galite naudoti, norėdami visa tai atlikti automatizuotai – be jūsų dalyvavimo socialinės komunikacijos procese.

Automatizuotas įrašų skelbimas

Turėdami „Facebook" puslapį, tiesiai per „Facebook" galite planuoti socialinės komunikacijos įrašus. Juos turite sukurti, suplanuoti ir įkelti į socialinį tinklą. Šis procesas yra socialinės medijos planavimas. Naudojant socialinės medijos automatizavimą galime padaryti dar daugiau – Jūs galite tiesiog sukurti taisykles, kurioms esant, socialiniai tinklai patys pasidalina įrašais, kuriais pasitikite, pavyzdžiui „Verslo žiniose" pasirodžiusiu straipsniu apie „Facebook" reklamą arba M360 straipsniu apie dirbtinį intelektą.

Naudodami nemokamą IFTTT (If This Than That) sprendimą galite automatiškai skelbti naujienas, kurios patenka į Jūsų naujienų skaityklę (Pav. 1).

A. P. Girčys. Socialinės medijos automatizacija
Pav. 1. Socialinės medijos automatizavimo sprendimas.

Visas naujienas, kurios pateks į Jūsų skaityklę, galite pasidalinti su bet kuriais norimais socialiniais tinklais: „Facebook", „Instagram", „Google+", „LinkedIn", „Twitter". Pagal nutylėjimą, visos naujienos, kurias gausite skaityklėje, bus patalpintos į Jūsų norimus socialinius tinklus, todėl itin svarbu teisingai atsirinkti tas naujienas, kurios tikrai bus aktualios. Šiam veiksmui atlikti rekomenduojamas žingsnis – „Google Alerts" sprendimo įjungimas. Su „Google Alerts" galite atlikti periodinį Jums reikalingos informacijos surinkimą (Pav. 2).

A. P. Girčys. Socialinės medijos automatizacija
Pav. 2. Periodinis reikalingos informacijos surinkimas.

Periodiškai surinkdami informaciją apie tam tikrą Jums aktualią temą – pavyzdžiui Jūsų įmonę, Jūs galite šią informaciją iškart perkelti į naudojamą skaityklę, o iš šios automatizuotai pasidalinti socialiniuose tinkluose.

Tokiu būdu Jūs automatizuojate pirmąjį mūsų minėtą žingsnį – įrašų socialinėje medijoje talpinimą. Deleguodami šią funkciją programinei įrangai Jūs ne tik nuolat būsite pasidalinę naujienomis su savo tiksline auditorija, bet ir patys galėsite atrasti įdomių, Jums aktualių faktų aplankę savo automatizuotą socialinį profilį.

Automatinis įrašų „mėgimas“ ir komentavimas

Socialiniuose tinkluose galite ne tik automatizuotai skelbti įrašus, bet ir juos mėgti, komentuoti. Tokiu būdu Jūs įsitraukiate į diskusiją su jūsų tiksline auditorija ir bendraujate su jais. Visa tai taip pat gali būti atlikta automatizuotai – šį vaidmenį deleguojant programinei įrangai – botams. Tiesa, naudodami botus jūs turite suvokti, kad botus reikia išskirti į dvi grupes – chatbotus (botus, kurie prisistato kaip Jūsų įmonės botai ir pateikia Jūsų suprogramuotus atsakymus į žmonių užklausas) ir botus, kurie apsimeta žmonėmis, komentuoja ir „mėgsta“ nuotraukas. Šio tipo botų naudojimas gali pažeisti socialinių tinklų naudojimo sąlygas. Bet kuriuo atveju, jei nusprendžiate pilnai automatizuoti įrašų komentavimą ir mėgimą socialiniuose tinkluose, gera pradžia tam yra „Instagress" sprendimas (Pav. 3).

A. P. Girčys. Socialinės medijos automatizacija
Pav. 3. Automatinis „mėgimas“, komentavimas, sekimas naudojant Instagress.

Boto nustatymuose Jums reikia pasirinkti, kaip apsibrėžiate tikslinę auditoriją. Žymių skiltyje pasirenkate hashtagus, kuriuos „Instagram" tinkle prie nuotraukų turi būti pridėję asmenys tam, kad botas šias nuotraukas „peržiūrėtų“ (Pav. 4).

A. P. Girčys. Socialinės medijos automatizacija
Pav. 4. Tikslinės auditorijos nustatymas naudojant Instagress.

Automatinis bendravimas su tiksline auditorija

Norėdami ne komentuoti ar „mėgti“ savo tikslinės auditorijos įrašus, o būti jiems naudingais ir paslaugiais, galite išnaudoti chatboto funkcionalumą – paruošti specialų interaktyvų meniu, kuriame Jūsų vartotojas galės pats pasirinkti, kokią informaciją nori matyti. Jūsų pateikiamame turinyje gali būti nuorodos į kitas svetaines, nuotraukos, video, žemėlapiai ir pan. (Pav. 5).

A. P. Girčys. Socialinės medijos automatizacija
Pav. 5. Chatboto galimybės.

Visas boto sukūrimo procesas paprastai susideda iš trijų žingsnių – boto programavimo ir įkėlimo į debesiją, boto sujungimo su Jūsų „Facebook" puslapiu, kad jis galėtų per „Messenger" bendrauti su Jūsų lankytojais ir pačios sudėtingiausios dalies – boto mokymo (Pav. 6).

A. P. Girčys. Socialinės medijos automatizacija
Pav. 6. Chatboto kūrimas.

Primityvų botą, kuris moka tiesiog pasisveikinti su Jūsų svetainės lankytojais galite pasigaminti per kelias dienas. Sudėtingesnį botą, kuris pateikia skirtingus atsakymus priklausomai nuo užklausų įvairovės, galite pasigaminti per kelias savaites. Kuo originalesniu arba protingesniu botą norite padaryti, tuo daugiau reikia į tai įdėti laiką. Iš esmės tai yra tiek pat darbo ir pastangų reikalaujantis procesas kaip ir namų augintinio edukacija.

Sukūrę chatbotą, informaciją savo klientams galite pateikti ne vien teksto formatu, bet ir nuotrauka arba karusele (Pav. 7). Be to, norėdami galite į chatbotą integruoti anksčiau pristatytą IFTTT įrankį, kuris leis per „Messenger" pasidalinti visomis Jūsų Instagram įkeliamomis nuotraukomis arba „Facebook"/„Twitter" įrašais.

A. P. Girčys. Socialinės medijos automatizacija
Pav. 7. Chatboto bandymas.

Tarp keleto pagrindinių chatboto privalumų yra tai, kad jie visą parą gali atsakinėti į Jūsų klientų užklausas. Be to, jie yra labiau žmoniški negu standartinė D.U.K. skiltis, nes ieškomą informaciją pateikia bendravimo forma. Be to, botus galite išmokyti suprasti ir bendrauti natūralia kalba. Jūs ne tik reaguosite į kliento užklausą „atsisiųsti“ arba „prisijungti“ prie paskyros, tačiau taip pat bendrausite su klientu tuomet, kai klientas su jumis pasisveikins arba pasakys „ačiū“. Toks bendravimas yra malonesnis ir skatina Jūsų klientus su jumis bendrauti artimiau. Be to, norėdami galite pakreipti bendravimą su Jūsų klientu norima linkme. Kiekviename pasirinkimo etape Jūs kontroliuojate ką Jūsų vartotojas matys ir spaus. Dėl šios priežasties chatbotai ir kiti automatizavimo sprendimai yra lengvai naudojami.

Kuo daugiau ir intensyviau vartotojai naudosis įvairiais socialiniais tinklais, tuo daugiau naudos patirsite automatizuodami bedravimą su savo klientais. Visų pirma – jūs būsite tuose pačiuose socialiniuose tinkluose kaip ir Jūsų klientai. Antra, Jums nereikės mokytis atskirų kanalų bendravimo subtilybių, nes automatizuoti sprendimai pritaikys komunikacijos žinutes specifiniams kanalams. Tačiau didžiausia nauda yra ta, kad automatizuoti sprendimai leidžia Jums turėti nuoseklų ir nuolatinį turinį visuose ne tik Jūsų, bet ir Jūsų vartotojų naudojamuose socialiniuose tinkluose.

„Resolution Media“ ir „OMD Worldwide“ yra „Omnicom Media Group“ padaliniai, priklausantys Omnicom Group Inc.(NYSE: OMC). Omnicom Media Group yra pirmaujantis pasaulinis marketingo ir komunikacijos planavimo padalinys, teikiantis paslaugas daugiau nei 5000 klientų ir daugiau nei 100 šalių. Omnicom Media Group priklauso OMD ir PHD agentūros.

M360
Resolution Media
OMD


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją