Skaitmeninės technologijos keičia visas veiklos sritis – jų įtaka verslui bei ištisiems pramonės sektoriams nuolat auga. Tradicinėms ir mažiau technologijoms imlioms bendrovėms kyla grėsmė, kad rinkoje jų vietą užims „Uber“ ar „Airbnb“ tipo įmonės, kurios sugeba prisitaikyti prie skaitmeninių pokyčių ir gali pasiūlyti vartotojams technologiškai pažangesnes, paprastesnes ir jų poreikius labiau atitinkančias paslaugas.

Neseniai atliktas pasaulinis IT milžinės „Dell Technologies“ tyrimas atskleidė dėl tokių pokyčių kylančias verslininkų baimes – didelė dalis tradicinių verslų nėra pasirengę IT transformacijai ir jaučia nuolat aštrėjančią konkurenciją su inovatyviais startuoliais. Taip mano net 78 proc. įmonių, kurios dėl tokios situacijos planuoja priimti naujus iššūkius ir imtis pokyčių. Tačiau IT transformacija taip pat pagreitina kai kurių įmonių baigtį – beveik pusė (45 proc.) tyrime dalyvavusių vadovų baiminasi, kad per artimiausius 3–5 metus dėl konkurencijos su inovatyviais startuoliais jų valdomos įmonės gali tiesiog išnykti.

Atsiliekama nuo skaitmeninės revoliucijos diktuojamo tempo

„Dell Technologies“ tyrimas, kuriame dalyvavo 4 tūkst. vidutinių ir didelių įmonių vadovų, atstovaujančių 12 pramonės šakų ir 16 pasaulio šalių, atskleidžia, kad tik nedidelė dalis pasaulio bendrovių bando prisitaikyti prie naujosios pramonės revoliucijos atnešamų pokyčių ir kurti savo skaitmeninę ateitį.

Daugiau nei pusė (52 proc.) įmonių vadovų teigia, kad per pastaruosius trejus metus skaitmeninės technologijos ir daiktų internetas (angl. Internet of Things) turėjo reikšmingos įtakos jų veiklai, o 48 proc. įmonių neįsivaizduoja, kaip jų veikla atrodys po 3 metų. Vis dėlto nors įmonės jaučia, kad pramonės sektoriai keičiasi, 80 proc. jų dar tik žengia pirmuosius žingsnius savo skaitmeninio perversmo link, o beveik 50 proc. vis dar atsilieka nuo IT revoliucijos diktuojamo tempo.

„Kol kas atrodo, kad ketvirtoji pramonės revoliucija yra tokia pat negailestinga kaip ir ankstesniosios. Jeigu įmonės nesugebės išsilaikyti ir prisitaikyti prie pokyčių, jos atsiliks arba dar blogiau – užleis vietą inovatyvesnėms įmonėms“, – teigia „Dell Technologies“ marketingo vadovas Jeremy Burtonas.

Progresas – lėtas ir fragmentiškas

Tyrimas atskleidė, kad nors dalis įmonių siekia progreso, šiandien jis dar labai fragmentiškas, o kai kurios bendrovės dar tik pradėjo vykdyti skaitmeninę transformaciją. Dauguma įmonių ėmėsi pavienių, nesuderintų veiksmų ir tik labai maža dalis jų beveik baigė įgyvendinti skaitmeninius pokyčius. Tarp tyrime dalyvavusių įmonių šiandien tik kas trečia atitinka modernaus, skaitmeniniam amžiui pasirengusio verslo kriterijus.

Tik nedidelė dalis įmonių galvoja apie skaitmeninę veiklą ir imasi veiksmų šioje srityje, o didžioji dalis (73 proc.) pripažįsta, kad skaitmeninė transformacija jų įmonėse galėtų būti vykdoma platesniu mastu. Maždaug 6 iš 10 bendrovių negali įvykdyti pagrindinių vartotojų joms keliamų reikalavimų, pvz., užtikrinti didesnį asmens duomenų saugumą ar teikti informaciją bei paslaugas 24 val. per parą. Beveik du trečdaliai (64 proc.) įmonių prisipažino nedirbančios su informacija ir didžiaisiais duomenimis realiuoju laiku.

Tyrimo rezultatai leido įmones suskirstyti į 5 kategorijas: 5 proc. save priskiria skaitmeninių lyderių grupei ir įvairiomis formomis integruoja skaitmeninius pokyčius į pagrindinę įmonės veiklą; 14 proc. respondentų turi gerai apgalvotą skaitmeninės veiklos planą, pasitelkia investicijas ir inovacijas; 34 proc. – atsargiai ir laipsniškai priima skaitmeninę transformaciją, planuoja ir investuoja į ateitį; 32 proc. – skiria labai nedaug investicijų skaitmeninei veiklai, nedrąsiai pradeda kurti ateities planus, o 15 proc. – neturi jokio skaitmeninės veiklos plano, o jų iniciatyvos ir investicijos – ribotos.

Laimės naujoms technologijoms imlios įmonės

Norėdamos prisitaikyti ir išlikti interneto paslaugomis grįstoje rinkoje ir įvertindamos didelę žlugimo tikimybę, įmonės ima daugiau kalbėti apie gelbėjimosi priemones. Siekdamos pakloti pamatus skaitmeninei transformacijai, 73 proc. įmonių sutinka, kad technologijų integravimo strategijos numatymas turi būti įmonės prioritetas, 66 proc. įmonių planuoja investuoti į IT infrastruktūrą ir skaitmeninių gebėjimų ugdymą, o 72 proc. verslų tobulina savo programinę įrangą.

Pasak respondentų, per ateinančius 3 metus pagrindinės jų planuojamos investicijos IT srityje (pagal svarbumą) bus:
1) konsoliduota infrastruktūra;
2) ypač veiksmingos technologijos (pvz., Flash);
3) didžiųjų duomenų apdorojimas ir analitikos įrankiai (pvz., Data Lakes);
4) daiktų interneto technologijos.

Be to, 35 proc. įmonių bendradarbiauja su startuoliais, siekdamos įgyvendinti atvirų inovacijų modelį (35 proc.), 28 proc. atskyrė dalį organizacijos arba ketina įgyti reikiamų įgūdžių ir įdiegti naujovių susijungdamos su kitomis įmonėmis, o beveik pusė (46 proc.) skaitmeninius tikslus yra įtraukusios į visų skyrių ir darbuotojų veiklos planus.

„Artimiausioje ateityje vienas iš esminių beveik kiekvienos bendrovės veiklos aspektų bus programinės įrangos tobulinimas. Dauguma tokių bendrovių visiškai atsinaujins, o kitos, per 20 metų neparašiusios nei vienos kodo eilutės, pradės iššūkių kupiną veiklos etapą. Nauji skaitmeniniai produktai ir paslaugos skatins IT infrastruktūros pokyčius, o įmonės privalės aptarnauti tūkstančius kartų daugiau vartotojų ir dirbti su tūkstančiais kartų didesniu duomenų kiekiu“, – sako J. Burtonas.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją