Kokie posakiai, teiginiai ar žodžių naujadarai šiemet dažniausiai skamba rinkodaros profesionalų lūpose? Pažvelkime iš arčiau į šiandienos vadinamuosius „buzzwords”. Ar jau greit juos pakeis kiti?

Analitika yra viskas

Šiai dienai pasaulyje yra daugiau nei 10 milijonų kasdien naudojamų įrenginių, galinčių prisijungti vieniems prie kitų. Daiktų internetas (ang. internet of things) - tai tinklas, kurį sudaro mobilieji telefonai, automobiliai, net šaldytuvai ar pastatai. Visi šie daiktai turi įmontuotus sensorius, programinę įrangą ir interneto pagalba susijungia vieni su kitais. Manoma, kad iki 2020 metų visame pasaulyje jų bus virš 30 milijonų. Kodėl tai svarbu rinkodaros specialistams? Visi šie įrenginiai geba kaupti duomenis apie vartotojų įpročius. Tad būtina suprasti proceso svarbą, išmokti analizuoti šiuos duomenis ir rasti būdus tinkamai panaudoti gautas įžvalgas.

Dialogas realiu laiku

Dialogas su esamais ar potencialiais klientais šiomis dienomis yra svarbus kaip niekada. Didžiajai daliai komunikacijos persikėlus į internetinę plotmę, vartotojai nori savo problemos sprendimo čia ir dabar. Neretai socialinėje plotmėje laiku neatsakytos žinutės ar neišspręsti probleminiai klausimai virsta pagreitį pagaunančiomis ir organiškai augančiomis diskusijomis tarp vartotojų. Per kelias valandas jos gali tampi nekontroliuojamomis ir pakenkti įmonės ar prekės ženklo reputacijai. Taigi atėjo laikas rimtai pagalvoti apie automatinių įrankių, kurie palengvintų komunikacija su vartotojais realiu laiku, panaudojimą.

Turinys yra karalius

Ši frazė per pastaruosius kelis metus turbūt jau buvo ne kartą girdėta. Tačiau turinys vis dar yra karalius ir nuo sosto artimiausiu metu lipti jis tikrai nesiruošia. Didėjant kasdieniam informacijos srautui, svarbu prisiminti, kad vertinama yra kokybė, o ne kiekybė. Žinutei yra skiriama vis mažiau laiko, todėl ji turi būti trumpa, aiški ir vartotoją suintriguoti nuo pat pradžių. Kurkite originalų turinį, kuris tiesiogiai neskatintų vartotojo pirkti. Leiskite vartotojui pačiam nuspręsti, jog jis nori Jūsų produkto. Naudokite stiprias antraštes, siūlykite vartotojui ne savo produktą ar paslaugą, tačiau jo problemos sprendimą. Jeigu turite galimybes, naudokite vizualinę medžiagą (nuotraukas, infografus ar video), o ne gryną tekstą.

Istorijos pasakojimas

Įdomios istorijos yra puikus būdas sudominti auditorija. Vaikystėje visi taip mėgome pasakas, o juk suaugus niekas pasikeitė. Mes skaitome knygas, žiūrime filmus, mielai išklausome kolegos atostogų nuotykius. Istorijos pasakojimas yra fundamentali žmogaus veikla, net kai yra kalbama su pačiu savimi. O rinkodaros specialistai gali panaudoti šias istorijas televizijos reklamoms, naujienlaiškių kampanijoms, socialinių tinklų turiniui generuoti. Istorijos pasakojimas - tai puikus būdas atskleisti prekės ženklo asmenybę, leisti jai suspindėti ir būti emocionaliai. Tačiau svarbu prisiminti, kad, visų pirma, istorija turi pasakoti ne apie įmonę ar produktus. Pagrindinis dėmesys turi būtų nukreiptas į klientus. Pasakokite tikras istorijas ar bent jau paremtas tikrais įvykiais, kuriose prekės ženklas užima problemų sprendėjo vaidmenį. Kad dar labiau suintriguotumėte auditoriją, palikite užuominą į istorijos tęsinį.

Žaidifikacija

Tai procesas, integruojantis žaidybinius elementus į paslaugas ar programinę įrangą, siekiant palengvinti ir padėti vartotojams užbaigti reikiamus veiksmus: atlikti užsakymą, apmokėjimą, registraciją, prenumeratą ar pan. Šis metodas gali būti naudojamas tiek internetinėje plotmėje, tiek realiame gyvenime. Puikus pavyzdys buvo Foursquer, kuris leido pasižymėjus buvimo vietą skirtingose vietose kaupti taškus, kuriuos galima buvo išsikeisti į dovanas ar nuolaidas restoranuose ar parduotuvėse. Dar vienas plačiau naudojamas pavyzdys - progreso juosta. Dažniausiai ji naudojama registracijos formose ar apklausų anketose. Juostoje procentai didėja priklausomai nuo užpildytų duomenų kiekio (20%, 60%, 90% ir pagaliau 100%). Vartotojas visuomet žino, kurioje stadijoje jis šiuo metu yra, todėl jis jaučiasi saugus. Panaudojus šiuos žaidybinius elementus tikimybė, kad anketa bus bus užpildyta iki galo procentaliai išauga.

„Netiketas”

Kitais žodžiais interneto etiketas (ang. netiquette). Tai naujos žaidimo taisyklės internetinėje plotmėje. Kad ir ką bedarytumėte, gerbkite savo klientus, dalinkitės tik tokiu turiniu, kokį jie nori matyti. Būkite aiškūs - žinutės antraštė turi atitikti turinį. Nerašykite teksto didžiosiomis raidėmis ir nedėkite šauktukų - skaitytojas tai interpretuos kaip pakeltą toną. Nepažeidinėkite autorinių teisių - visada nurodykite šaltinio ar nuotraukos autorių. Neatsakykite į puolimą puolimu - būkite diskretiški ir nuolankūs.



Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją