Šiandien, kai viskas keičiasi taip greitai ir ateitis kaip niekad anksčiau akivaizdžiai prasideda dabar, labai svarbu galvoti apie laukiančius pokyčius. Niurnberge vykusioje tarptautinėje žaislų ir prekių vaikams parodoje „Spielwarenmesse“ galima buvo pastebėti tai, kad ateities žaislų ir žaidimų rinkos tendencijos buvo apibūdinamos kaip kultūrinis, socialinis ir technologinis reiškinys, darantis labai svarbią įtaką verslui.

Niurnberge apsilankusios „Varle.lt" specialistės Alina Kazakevič ir Ineta Meškelevičiūtė teigia pastebėjusios, kad šiandien žaislų rinkos tendencijos kaip niekad anksčiau tapo neatsiejamos nuo bendrų technologijų vystymosi krypčių. Tai, kaip netolimoje ateityje technologijos transformuos mūsų gyvenimus, taip pat paveiks ir žaidimų rinką.

Savaeigiai automobiliai

Savaeigių automobilių prieinamumas plačiajai visuomenei, be abejonės, pakeis žmonių tarpusavio bendravimą ir sąveiką keliaujant šia transporto priemone. Savo ruožtu šie pokyčiai turės įtakos ir žaidimų industrijai. Čia verta prisiminti medijų guru Marshallo McLuhano medijų ir tęsinių sampratas. Analizuodamas medijas M. McLuhanas aptarė mechaninius kūno tęsinius (kojų tęsinys – dviratis, odos – drabužiai ir t.t.). Savaeigiai automobiliai gali tapti namų aplinkos tęsiniais. Ir čia svarbus ne techninis tęsinių parametras, bet tų tęsinių centras – žmogus. Dabar vairuojantis žmogus ateityje turės keleivio vaidmenį, o savaeigio automobilio salonas gali tapti erdve, kur vaikai ir tėvai praleis reikšmingą laiką kartu. Spėjama, kad savaeigio automobilio salono, kaip namų tęsinio reiškinys, turės įtakos naujų žaidimų tipų, kuriuos bus lengva naudoti transportuojant ir nuolat perkeliant iš vienos aplinkos į kitą, atsiradimui. Visame pasaulyje žinomas žaislų ir žaidimų rinkos konsultantas ir apžvalgininkas Richard Gottlieb teigia, kad savaeigių automobilių naudojimas kasdienybėje lems, kad išaugs poreikis kelių žmonių sąveikos reikalaujantiems tradiciniams stalo ir dėlionių žaidimams, kurie, žinoma, įgaus labiau skaitmeninę ir inovatyvią formą.

Laukimo panaikinimas

Žmonėms, o tuo labiau vaikams, nepatinka laukti. Dar XX a. viduryje McDonalds“ kompanijai pristačius greito maisto idėją, prasidėjo laukimo laiko pokyčiai. Šiandien matome, kad „Amazon“ dirba ties platinimo sistema, į kurią nori įtraukti dronus, kurie užsakymus pristatytų per 30 minučių. Matome ir „Uber“ pastangas sukurti sistemą, kuri įtrauktų visus vairuotojus ir padėtų pristatyti maistą į namus per mažiau nei 10 minučių. Kalbant ir iš dabartinės „Varle.lt" perspektyvos ir patirties galime teigti, kad ilgas pristatymo laikas yra viena dažniausių užsakymų atšaukimo priežasčių, ypač jei tai yra dovanos vaikams. Ir tai visai logiška, todėl neabejotinai laukimo laiko greitis, kurį paveiks naujosios technologijos, turės įtakos ir naujoms prekybos taisyklėms. Prognozuojama, kad technologijų kaita ir stambių rinkos žaidėjų žingsniai diktuos ateities tendencijas, kai kelias nuo gamintojo iki tiekėjo ir galutinio naudotojo turės labai miglotas ribas.


Nauja populiarėjanti kryptis edukacinių žaislų segmente

Edukaciniai žaislai visada yra paklausūs. Iš tikrųjų nesunkiai galima išskirti dvi pagrindines žaislus perkančių suagusiųjų grupes. Pirmoji yra tie, kurie nuolat stebi madas ir žino, kas yra populiaru ir supranta ar numano savo vaikų pageidavimus. Antroji grupė – žmonės, kurie nenutuokia, kas žaislų pasaulyje yra ant bangos arba nesupranta populiarųjų žaislų naudos ir ieško suprantamą (tradicinę) išliekamąją vertę turinčių sprendimų: laiko patikrintų ar mokomųjų ir edukacinių žaislų. Svarbu pabrėžti, kad išmaniosios technologijos gerokai praplėtė tradicinių žaislų ir žaidimų funkcionalumų ribas. Apie tai jau diskutuoti praktiškai nėra prasmės, tačiau verta atkreipti dėmesį į sparčiai populiarėjančius naujus įgūdžius lavinančius žaislus. Prognozuojama, kad jau netrukus šalia tokių pamatinių įgūdžių kaip skaitymas, rašymas ir skaičiavimas, vaikai aktyviai mokysis kodavimo ir programavimo. Jau dabar galima rasti žaislų padedančius ugdyti šios srities mąstymą: robotų kūrimo platforma „LEGO Mindstorms“, „LEGO Boost“ arba kodavimo mokančios lėlės „SmartGurlz“. Programavimo, robotų kūrimo įgūdžių ir mąstymo lavinimas – nauja sparčiai populiarėjanti kryptis edukacinių ir mokomųjų žaislų rinkoje.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją