Kalbos apie orą, tiksliau jų prognozes, yra gerai. Ypač vasarą. Ir ypač tarp žiniasklaidos planuotojų, kuriems tenka planuoti televizijos kampanijas. Yra laikomasi tokios nuomonės, kad orams šylant televizija netenka auditorijos. Rodos, tai geležinis faktas, kuriam nereikia jokių įrodymų. Bet media planavimo industrijoje spėliojimams ne vieta. Pabūsiu mitų griovėju ir patvirtinsiu arba paneigsiu šį faktą.

Kadangi labai giliai analizei kaip visuomet nėra laiko, pasirinkau sąlyginai trumpą periodą – nuo metų pradžios iki neseniai (liepos 17 d.). Yra analizuojami du duomenų tipai – vidutinė paros temperatūra ir vidutinis TV auditorijos (4+) dienos pasiekimas. Kalbant statistiškai, tyrimo tikslas – nustatyti šių duomenų koreliaciją, t.y. ar yra ryšys tarp šių dviejų rodiklių, kiek jis yra stiprus ir statistiškai reikšmingas.

Ypač reikliems kolegoms patikinsiu, kad taip, pradžioje pasitikrinau statistinį reikšmingumą ir įsitikinau, kad gauta koreliacija nėra atsitiktinis sutapimas … na ten visokie p rodiklio skaičiavimas ir pan. Ir ką – ryšys tarp oro temperatūros ir TV auditorijos yra!

Kitas klausimas – kiek jis stiprus. Ryšio stiprumą parodo koreliacijos koeficientas (r), kuris vertinamas skalėje nuo 0 iki 1 arba nuo 0 iki -1. Jei r=0 – priklausomybės tarp kintamųjų nėra, r =1 arba -1 – kintamieji visiškai priklausomi. Šiuo atveju mus domina, kiek rezultatas artėja prie -1, t.y. ar kylant temperatūrai krinta TV auditorijos pasiekimas (ir atvirkščiai).

Kadangi kanalas kanalui nelygu, nepatingėjau panarstyti kiekvieną kanalą atskirai. Jau pakankamai prirašiau, todėl rezultatus pateikiu piešinėlyje apačioje.

TV planavimas pagal oro temperatūrą: mitas ar realybė?
© CARAT nuotr.

Kokios gi išvados peršasi žvelgiant į burbuliukus? Man tokios:

- pirmas įrankis media planuotojui rengiant TV planą yra mėgstamiausia/patikimiausia orų prognozių svetainė. Nors bendra visos TV koreliacija su oro temperatūra yra gan vidutinė (r=-0,63), tačiau yra reikšmingi skirtumai tarp didžiųjų ir kitų kanalų;

- pagrindinės komercinės stotys (LNK ir TV3) turėtų ypatingai jautriai reaguoti į orų permainas – jų koreliacijos redikliai patenka į stipraus ryšio zoną. Kalbant paprastai, orui šylat žiūrovai šiuos kanalus palieka;

- mažieji kanalai yra mažiau jautrūs, nes (mano prielaida) jie turi lojalesnę auditoriją. Kitaip tariant, kaip žiūrėjau serialą „Mano gyvenimo šviesa“ per TV1, taip ir žiūrėsiu, ar sninga ar tropikai už lango.

Teisybės dėlei pridursiu, kad tie auditorijos svyravimai nėra tokie jau drastiški, bet čia kitų skaičiavimų reikalai. Šiam kartui mitas įrodytas – oro temperatūra veikia TV auditorijos pasiekimą.

Gero oro!

Šaltinis

M360
Carat


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją