Praėjusiais metais skaitmeninę pramonę sudrebino „Facebook“ prisipažinimas, kad jis gerokai pervertino savo srautinio vaizdo siuntimo duomenis, remdamasis vaizdo peržiūromis, kurios truko trumpiau nei tris sekundes.

Dėl to „Nielsen“ buvo priversta peržiūrėti metodiką, kuria remdamasi vertina „Facebook“ srautinio vaizdo siuntimo rodiklį. Sprendimas priimtas „Facebook“ pakeitus srautinio vaizdo siuntimo būdą nuo atskirų vaizdo transliacijų iki jų paketų, norint pagerinti vartotojų patirtį. „Nielsen“ kiekvieną persiustą segmentą vertino kaip atskirą vaizdo transliaciją. Dėl to bendrovė turėjo peržiūrėti tai, kaip skaičiuoja vaizdo peržiūras „Facebook“.

Iš pradžių buvo skelbta, kad vaizdo peržiūrų skaičius galėjo būti pervertintas net 80 proc., tačiau pranešimas, jog Australijoje toks rodiklis per vieną mėnesį krito 94 proc., rodo, kad padėtis yra prastesnė, nei buvo manyta.

Tokie skaičiai leidžia teigti, kad ankstesni teiginiai, kad „Facebook“ aplenkė „YouTube“ pagal vaizdo peržiūrų skaičių, greičiausiai niekada nebuvo teisingi.

Praėjusių metų liepą „Nielsen“ suskaičiavo 8,6 mlrd. vaizdo peržiūrų „Facebook“ tinkle, 12,506 mlrd. rugpjūtį ir 9,94 mlrd. rugsėjį. Tačiau per kelis mėnesius po atliktų skaičiavimo pakeitimų šis rodiklis krito iki vos 560 mln. spalį ir lapkritį bei 580 mln. gruodį.

Ir bendras peržiūrų skaičius sumažėjo, nepaisant to fakto, kad unikali „Facebook“ auditorija šiuo laikotarpiu išliko stabili ir sudaro vidutiniškai 6 mlrd.

Reklamą perkančios agentūros suskubo reaguoti į tokius skaičius, rodo „Standard Media Index“ duomenys. Per paskutinius tris 2016 metų mėnesius išlaidos konkrečiai vaizdo transliacijoms per „facebook“ krito 32,4 proc. O tokios išlaidos „YouTube“ platformoje tuo pačiu laikotarpiu padidėjo 11,9 proc.

Palyginimui, per ankstesnius tris mėnesius „Facebook“ buvo sulaukusi 30 proc. daugiau tokių pajamų.

Tuo tarpu vaizdo peržiūrų „YouTube“ skaičius per tuos pačius šešis mėnesius svyravo nuo 2,4 mlrd. iki 2,8 mlrd., ir spalio-lapkričio mėnesiais sumažėjo 14 proc.

Tai, kad realus peržiūrų skaičius sudarė tik mažą dalį to, kas buvo skelbta anksčiau, greičiausiai paskatins kalbas, jog būtina tiksliau vertinti skaitmeninių platformų pateikiamus duomenis bei stiprinti nepriklausomą jų vertinimą.

Naujieji skaičiai taip pat paskatins debatus dėl internetinės reklamos efektyvumo tuomet, kai tradicinės žiniasklaidos platformos, kaip televizija, spauda ir radijas, yra priverstos kovoti su tokiais konkurentais kaip „Google“ ir „Facebook“.