Kantar TNS rugsėjo 21 d. paskelbė, kad oficialiai pradedamas atidėto TV žiūrėjimo (dar vadinamo TSV arba time-shift viewing) monitoringas. Latvijoje ir Estijoje tai daroma jau kelis metus, tad esame paskutinė iš Baltijos šalių įdiegusi šį metodą.

Šis žingsnis reikšmingas ir savalaikis, kadangi tyrimų duomenimis vis daugiau TV žiūrėjimo patenka į šią kategoriją, o „gyvo“ TV žiūrėjimo rodikliai pamažu krenta (laikas, praleistas žiūrint TV kanalus, kanalų pasiekimai pagrindinėse tikslinėse auditorijose ir pan.). Kantar TNS tyrimo duomenimis 42 % Lietuvos TV namų ūkių turi galimybę žiūrėti įrašytas TV programas naudojant įrašančius priedėlius ar operatoriaus paslaugas (2016 m. I pusmetis). Taigi TVS atėjimas reiškia, kad TV-metrų tyrimas taps tikslesnis nei iki šiol, nes daugiau žiūrėjimo bus išmatuojama. Kita vertus, šis papildomas žiūrėjimas (iki šiol buvęs nematomas ir nemokamas) bus apmokestintas.

Visų pirma, reiktų susipažinti su naujais TV kampanijų planuose atsirasiančiais terminais, kuriuos turėtų įsiminti kiekvienas, užsakantis kampanijas televizijoje:

Live – tiesioginio eterio laidų žiūrėjimas (už tai mokėjome iki šiol);
VOSDAL (Viewed On Same Day As Live) – įrašytas žiūrėjimas, peržiūrimas tą pačią dieną, kai vyko tiesioginė (Live) transliacija (iki 29:00 val. medijų terminais arba 5:00 val. ryto paprastų žmonių kalba)
Coded PB (Coded Playback) – įrašytas žiūrėjimas, peržiūrimas pirmą-septintą dieną po tiesioginės (Live) transliacijos;
Consolidated – suminis, bendras žiūrėjimas (Live+VOSDAL+Coded PB).

Praktikoje 2/3 visų „įrašytų“ TV reitingų yra VOSDAL, t.y. peržiūrimi tą pačią dieną. Tad juos matysime jau po dviejų dienų kartu su „gyvais“ tos dienos reitingais. Likę reitingai atsiras per kitas 7 dienas, tad, pavyzdžiui, finalinius spalio 1 d. reitingus agentūros turės spalio 10 d.

Labai svarbu yra tai, kad jei reklama bus persukama, ji nebus fiksuojama kaip pažiūrėta. Esant poreikiui visi klientai galės matyti išskirstymą pagal reitingų tipus: ar tai buvo „gyvai“ pažiūrėta reklama, ar įrašyta ir pažiūrėta vėliau reklama.

TV3 grupė yra pirmoji, paskelbusi apie „įrašytų“ TV reitingų apmokestinimą spaudos pranešime. Tačiau jis vyks palaipsniui:

Nuo 2016 m. rugsėjo 12 d. iki rugsėjo 30 d. imtinai savo Partneriams teiksime jų užsakytų kampanijų mūsų valdomuose TV kanaluose septynių dienų TSV duomenis. Reklamos kampanijų TSV duomenys užsakovams bus pateikiami, bet neapmokestinami.

Nuo 2016 m. spalio 1 d. į bendrus apmokestinamus TV reitingus bus įskaičiuojami užsakytų reklamos transliacijų žiūrėjimo realiu laiku ir VOSDAL duomenys. Ilgesnio laikotarpio (trijų bei septynių dienų) TSV duomenys nebus apmokestinami.

Nuo 2017 m. sausio 1 d. į bendrus apmokestinamus TV reitingus bus įskaičiuojami užsakytų reklamos transliacijų žiūrėjimo realiu laiku ir pilni TSV duomenys. Konkretūs apmokestinimo kriterijai bus pristatomi kartu su 2017 metų kainininku.

Iš latvių bei estų praktikos žinome, jog ilgainiui mokėsime už visus įrašytus TV reitingus visuose komerciniuose TV kanaluose, tačiau konkrečių sąlygų kanalai dar neskelbia.

Šaltiniai: Kantar TNS, TV3

Įrašas skelbtas čia.

M360
Media House


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją